Zalando bije rekordy i planuje ekspansję w nowym segmencie

45 mln zamówień, ponad 4 mld wizyt na stronie, 31 mln aktywnych klientów, a do tego rekordowe wyniki sprzedaży – internetowa platforma zakupowa Zalando ma za sobą udany 2019 rok. W planach na najbliższe lata jest mocniejsze wejście w segment dóbr luksusowych.

Zalando opublikowało wyniki finansowe za 2019 rok. Są one znacznie lepsze w porównaniu do 2018 roku. I tak wolumen sprzedaży brutto (czyli wskaźnik GMV) wyniósł w tym okresie 8,2 mld euro, czyli o 23,6 proc. więcej rok do roku. Przychody wzrosły o 20,3 proc. i wyniosły 6,5 mld euro, a wynik EBIT 224,9 mln euro (w 2018 było to 173,4 mln euro).

Zalando stawia na luksus

Jak podkreślają przedstawiciela Zalando, firma zamierza mocniej zainwestować w segment marek luksusowych i premium. To rynek wart ok. 38 mld euro rocznie. Przed końcem 2023 roku platforma Zalando chce podwoić asortyment z tego segmentu rynku.

– Szczególnie młodsi klienci lubią eksperymentować i dopasowywać markowe ubrania z odzieżą sportową i designerskimi dodatkami. Segment premium była naszą najszybciej rozwijającą się kategorią w ostatnich miesiącach i widzimy ogromny potencjał, aby z tego skorzystać – mówi David Schneider, CEO Zalando.

Zalando: 17 rynków, 29 mln klientów

Zalando jest wiodącą w Europie platformą modową i lifestyle’ową. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 29 milionów klientów na 17 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie jak i lokalnych.

Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando. Najważniejszym celem jest sprawienie, aby platforma była pierwszym miejscem, do którego trafiają konsumenci, gdy myślą o modzie – tak zwany “starting point for fashion”.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.