Super-Pharm inwestuje w logistykę

Super-Pharm, jedna z największych sieci handlowych w Polsce, uruchamia nowe centrum dystrybucji.

Super-Pharm to jedna z największych sieci handlowych, której koncept opiera się na unikalnym połączeniu trzech działów: drogerii, apteki i perfumerii w jednym miejscu. Niedawno, marka poszerzyła swoją działalność o kolejną część – Super-Pharm Optic, oferującą profesjonalne produkty i usługi optyczne. W związku z dynamicznym rozwojem oraz dążeniem do usprawnienia wszystkich procesów, mających wpływ na satysfakcję klientów, Super-Pharm uruchamia nowe centrum dystrybucji w Teresinie /k Sochaczewa i przekazuje zakres usług logistycznych firmie ID Logistics – operatorowi wyspecjalizowanemu w dedykowanej logistyce kontraktowej.

– W roku 2020 planujemy rozwój Super-Pharm w różnych aspektach. Między innymi poszerzymy sieć o kilkanaście nowych lokalizacji w standardzie 4w1, łącząc dział apteczny, perfumeryjny, drogeryjny i optyczny pod jednym dachem. Również nasza nowa aplikacja LifeStyle by Super-Pharm wejdzie na kolejny poziom zaawansowania. Do wachlarza funkcji przez nią proponowanych dołączą kolejne usprawnienia, np. połączenie aplikacji ze sklepem e-commerce, umożliwiające użytkownikom robienie zakupów w Superpharm.pl z poziomu telefonu. Co wiąże się z dynamicznym rozwojem sieci? Potrzeba silnego, profesjonalnego wsparcia w zakresie całego procesu logistycznego, aby zwiększyć efektywność obsługi magazynowej i zabezpieczyć każdy etap łańcucha dostaw. W tym celu podjęliśmy decyzję o nawiązaniu współpracy z ID Logistics. Mamy nadzieję, że zastosowanie innowacyjnej technologii będzie miało istotny wpływ na efektywność naszego łańcucha dostaw – mówi Adam Kołodziejczyk, Prezes Zarządu Super–Pharm Poland.

ID Logistics będzie odpowiadać za kompleksowe zarządzanie obsługą magazynową, w tym przyjęcia towarów dostarczanych przez producentów i dystrybutorów, co-packing, kompletowanie zamówień oraz obsługę zwrotów. W nowym magazynie będzie znajdować się cały asortyment dostępny w sieci Super-Pharm: kosmetyki, środki czystości, artykuły paramedyczne, higieniczne, akcesoria oraz inne produkty szybko zbywalne, z wyjątkiem leków na receptę. Centrum dystrybucji będzie realizować dostawy zarówno do sklepów stacjonarnych Super-Pharm, jak i zamówienia składane przez detalicznych klientów w drogerii internetowej.

Obecnie sieć Super-Pharm liczy 80 standardowych placówek drogeryjnych. 10 placówek zostało rozszerzonych o nowy czwarty dział – optyczny. Super-Pharm Optic oferuje profesjonalne badanie wzroku oraz bogaty asortyment: okulary korekcyjne, przeciwsłoneczne, soczewki kontaktowe i akcesoria. Koncept Super-Pharm Optic został nominowany do nagrody Retailers’ Awards 2020 w kategorii New Retail Concept/Retail Store Design.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.