Pizza Hut: delivery to najszybciej rozwijający się segment rynku restauracyjnego

Dostawa do domu czy miejsca pracy to zdecydowanie najszybciej rozwijający się segment rynku restauracyjnego. Z drugiej strony obserwujemy, że potrzeba spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi poza domem jest niezmiennie istotnym motywem odwiedzania restauracji – mówi Maciej Mausch Prezydent Pizza Hut odpowiedzialny za europejskie rynki AmRest.

Firma AmRest jest Partnerem merytorycznym SCF Exhibition&Awards 2020. Tegoroczna wiosenna edycja SCF po raz pierwszy w historii będzie dwudniowa. Targi odbędą się w dniach 5-6 maja kwietnia w Centrum Konferencyjnym na stadionie Legii Warszawa.

Pierwszą część rozmowy można przeczytać TUTAJ.

Wielu ekspertów rynku gastronomicznego wskazuje na silny trend związany z rozwojem dostawy do domu. Jak marka odpowiada na ten trend i czy oznacza to, że restauracje z obsługą kelnerską nie mają już potencjału wzrostu?

Maciej Mausch: Dostawa do domu czy miejsca pracy to zdecydowanie najszybciej rozwijający się segment rynku restauracyjnego. Goście doceniają wygodę takiej formy posiłku, a dzięki intensywnemu rozwojowi technologii jakość usługi ciągle się poprawia i dostosowuje do potrzeb klientów. Dostępne są coraz to nowe funkcjonalności i udoskonalenia stron czy aplikacji. W Pizza Hut staramy się być jak najbliżej naszych gości i szybko odpowiadamy na ich potrzeby, ciągle pracujemy nad dostosowywaniem naszych platform internetowych do ich potrzeb. Użytkownicy podsuwają nam dużo ciekawych pomysłów i jednocześnie doceniając szybkie tempo pracy naszego zespołu wysoko oceniają nasze platformy. Operacyjna część biznesu musi nadążać za zmianami, które generuje cyfrowa strona obszaru dostawy do domu.

Maciej Mausch Prezydent Pizza Hut odpowiedzialny za europejskie rynki AmRest

Monitorując rynek widzę, że nasza marka, szczególnie w Europie Środkowo-Wschodniej zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Wysoką jakość naszej operacji, procesów, poziomu obsługi można sprowadzić do jednej bardzo prostej miary – czasu dostawy. Obecnie jest to średnio około 27 minut, co stawia Pizza Hut w ścisłej czołówce rynków, na których działamy. Stale udoskonalamy naszą ofertę i w wybranych miastach przygotowujemy się do testów dostawy w 20 minut! Podsumowując dostawa do domu jest istotnym kanałem sprzedaży dla Pizza Hut i nadal planujemy inwestować w jego rozwój zarówno od strony technologicznej jak i operacyjnej. Z drugiej strony obserwujemy, że potrzeba spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi poza domem jest niezmiennie istotnym motywem odwiedzania restauracji. Pizza Hut jest naturalnym miejscem, gdzie nasi goście przychodzą spotkać się z bliskimi. Atrakcyjna oferta dań do dzielenia się ze znajomymi, przyjazne wnętrza i wyróżniająca się jakość obsługi sprawiają, że bardzo optymistycznie patrzymy na rozwój restauracji z obsługą kelnerską.

Inne trendy, które wybrzmiały w tym roku to między innymi zdrowa żywność, ekologia. Jak  marka odpowiedziała na te trendy?

MM: Mimo zmieniających się trendów kulinarnych, pizza nie traci na popularności i nadal jest jednym z najchętniej zamawianych dań.  Trendy w zakresie odżywiania generują jednak nowe potrzeby konsumentów – te z kolei znajdują odzwierciedlenie w zmianach w nawet tak znanych i lubianych daniach, jak pizza. Pizza Hut uważnie śledzi trendy i już w zeszłym roku  w Polsce i Rosji wprowadziła na rynek swoją odpowiedź na trend ograniczenia mięsa w codziennej diecie – pizzę z oryginalnym Beyond Meat Trzymamy rękę na pulsie i chcemy wyjść naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu roślinnymi alternatywami mięsa. Chcemy pokazać, że nawet tak popularne danie jak pizza może z powodzeniem odpowiadać na tendencje rynku gastronomicznego.

Innym bardzo istotnym celem dla całej spółki AmRest jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności, które jest obecnie jednym z największych etycznych i społecznych problemów na świecie. Jako firma działająca w obszarze żywności chcemy mieć wpływ na ograniczanie tego zjawiska. Aktualnie Pizza Hut realizuje dwa takie projekty. Jednym z nich jest Harvest, dzięki któremu przekazujemy nadwyżki produktów do organizacji wspierających najbardziej potrzebujących. Z kolei, za pośrednictwem aplikacji Too Good To Go nasze restauracje oferują posiłki niesprzedane danego dnia po bardzo atrakcyjnej cenie i tym samym ratują je przed wyrzuceniem. To dopiero początek drogi, ale już widać efekty: w ramach programu Harvest przekazaliśmy w 2019 roku prawie 2 tony żywności, a dzięki współpracy z To Good To Go uratowaliśmy ponad 9 tysięcy produktów, co pozwoliło nam obniżyć emisję dwutlenku węgla o 6 ton! Nie marnując pomagamy ludziom i środowisku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.