Dostawy do ponad 3 tys. sklepów Biedronka bez przeszkód

6 tysięcy pracowników, 1,2 tys. pojazdów i 16 Centrów Dystrybucyjnych w całym kraju działających przez całą dobę – tak w liczbach prezentuje się dostarczanie towarów w sieci Biedronka. Wszystko po to, by ponad 3 tysiące sklepów Biedronka w całym kraju mogło funkcjonować bez przeszkód każdego dnia.

– Pracujemy na pełnych obrotach, by codziennie dostarczać do sklepów towar, którego potrzebują nasi klienci. Nasze Centra Dystrybucyjne działają przez całą dobę, a dzięki wypracowanym przez lata procedurom jesteśmy przygotowani na wiele scenariuszy. Skuteczność i punktualność dostaw to nie tylko zobowiązanie wobec klientów, ale i nasz punkt honoru – podkreśla Wojciech Józefowski, dyrektor działu logistyki w sieci Biedronka.

16 Centrów Dystrybucyjnych Biedronka

Czas to w logistyce najważniejsze słowo. Od tempa i punktualności zależy przecież praca sklepów sieci. Dlatego też Biedronka wypracowała precyzyjne procedury. Efekt: punktualność na poziomie 90 procent i wysoka skuteczność codziennego realizowania dostaw do wszystkich sklepów sieci.

Utrzymanie przez lata tak wyśrubowanych standardów jest w Biedronce tym większym powodem do dumy, że kierowcy i centra dystrybucyjne zajmują się dziennie 5,8 milionami kartonów i 90 tysiącami palet. Na to, by wszystko działało jak należy w każdej sytuacji, pracuje w Biedronce 6 tysięcy osób oraz 16 Centrów Dystrybucyjnych rozsianych po całej Polsce.

100 nowych sklepów Biedronka w 2020 roku

Jeronimo Martins zapowiada dynamiczny rozwój sieci sklepów Biedronka. Tylko na 2020 rok zaplanowano otwarcie 100 nowych punktów, z czego około 40 proc. sklepów otwartych będzie w mniejszym formacie.

Sieć sklepów Biedronka regularnie się powiększa. W minionym roku urosła o 102 punkty handlowe, dzięki czemu 2019 rok zamknęła liczbą ponad 3 tys. lokalizacji. Na inwestycje wydano wówczas 388 mln euro. W 2020 otwartych zostanie 100 kolejnych sklepów, a 250 istniejących zostanie zmodernizowanych.

Jak informuje Jeronimo Martins, sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w 2019 roku do 12,62 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku w euro o 7,9 proc., a w walucie lokalnej o 8,8 proc. Sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się o 5,8 proc. Firma zaznacza, że w 2019 roku było 13 dni handlowych mniej niż rok wcześniej. W 2020 roku liczba niehandlowych niedziel wzrośnie o kolejnych 7, co w opinii spółki będzie miało negatywny wpływ na sprzedaż.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.