EDS Retail Park i Higasa Properties, pomimo koronawirusa, realizują założone plany inwestycyjne

Początek roku dla trójmiejskich spółek EDS Retail Park i Higasa Properties był bardzo korzystny. Udało się zrealizować dwa najważniejsze strategiczne założenia – sprzedany został park w Opatowie, a także zakończone zostało finansowanie, poprzez Higasa Club, obiektu w Debrznie. Firma komentuje także, jaki wpływ na jej dalsze funkcjonowanie może mieć pandemia koronawirusa na świecie.

– Najważniejszym wydarzeniem tego roku z naszego punktu widzenia, jest zamknięcie finansowania zewnętrznego w ramach Higasa Club, parku w Debrznie. Niedawno do grona dołączyli ostatni inwestorzy – zysk w przypadku tego projektu to 6,5 proc. w skali roku – podsumowuje Marcin Rudziński, członek zarządu Higasa Properties. – Ponad to, doprowadziliśmy do końca  transakcję sprzedaży obiektu w Opatowie docelowemu inwestorowi. Więc można śmiało powiedzieć, że krok po kroku dotrzymujemy słowa, co jest niezwykle istotne w kontekście bezpieczeństwa i zaufania naszych klientów. Wkrótce ogłosimy też możliwość dołączenia do najnowszego przedsięwzięcia, które powstanie na Śląsku. Będzie to doskonale zlokalizowany niewielki park handlowy. Zysk jaki zagwarantujemy inwestorem to 7 proc. w skali roku przez maksymalny okres 2 lat – dodaje.

Marcin Rudziński, członek zarządu Higasa Properties

W planach sprzedaż EDS Parku w Debrznie

Kolejnym zaplanowanym działaniem jest sprzedaż parku w Debrznie, który od połowy lutego funkcjonuje już z kompletem najemców – jako ostatni swój sklep otworzyła sieć Pepco. Trwają rozmowy z potencjalnym docelowym nabywcą.

Pierwszy i drugi kwartał 2020 roku to ciąg dalszy prowadzenia bądź przygotowań do następnych przedsięwzięć. Trwają ostatnie prace przed przekazaniem pierwszego etapu EDS Park Legnica, gdzie wiosną zaplanowano otwarcie dyskontu Biedronka. Następnym województwem, w którym powstanie park budowany przez EDS Retail Park i Higasa Properties jest mazowieckie – w przypadku tej inwestycji trwają zaawansowane rozmowy z kupującym cały obiekt w ramach Higasa Club, w wariancie „zaprojektuj biznes”, czyli w tym przypadku prywatny inwestor sfinansuje ze swoich środków budowę i od razu stanie się właścicielem parku.

 Koronawirus nie zagraża planom spółki

Prowadząc obecne działania i planując dalsze, nie można nie brać pod uwagę sytuacji związanej z ogłoszoną pandemią.

– Patrząc realnie na dynamicznie rozwijającą się sytuację, model biznesowy Higasa Club jest właściwie odporny na tego typu zawirowania. Nie dotyczą nas spadki giełdowe, wahnięcia rynku walutowego, gdyż gwarancją zysku są długoletnie umowy z najemcami sieciowymi. Zapewne, w razie jeszcze większego zaostrzenia procedur, np. kwarantanny, same sklepy odczują spadek liczby kupujących, niemniej w odniesieniu do terminów umów najmu, które sięgają 5 czy nawet 10 lat, nie ma to większego wpływu na nasz biznes. Zjawiskiem, które może jedynie nas spowolnić byłaby sytuacja, w której nasi pracownicy nie będą mogli prowadzić robót na placu budowy, co jest oczywiście zrozumiałe. Niemniej opóźnienia w pracach deweloperskich nie są czymś nowym i jesteśmy na to przygotowani – mówi Marcin Rudziński.

EDS Retail Park i Higasa Properties

Trójmiejskie spółki zajmują się kompletnym procesem inwestycyjnym związanym z budową parków handlowych. Samodzielnie, kompleksowo realizują przedsięwzięcia – od wyszukania najlepszej lokalizacji działki, projektu budowlanego po wykonawstwo i komercjalizację powierzchni a także pozyskanie finansowania od indywidualnych inwestorów.

Wspólne inwestycje charakteryzują się uznanymi najemcami sieciowymi, pozyskanymi dzięki wnikliwej analizie lokalizacji obiektów. Parki powstają przy kluczowych dla regionu drogach wojewódzkich lub krajowych, w miejscach z doskonale funkcjonującą siecią połączeń komunikacji miejskiej. Często są pierwszymi tego typu obiektami w poszczególnych miejscowościach.

Profesjonalizm i unikalne podejście do inwestycji spotkało się z dużym zaufaniem największych marek handlowych branży spożywczej, kosmetycznej, czy RTV-AGD, a także lokalnych przedsiębiorcy i usługodawców. W efekcie klienci mogą wygodnie zrobić zakupy w przyjaznych sklepach wiodących sieci.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.