Komputronik: pandemia koronawirusa wzmacnia sprzedaż e-commerce

Niepokojąca sytuacja na świecie i ogłoszona przez Światową Organizację Zdrowia pandemia koronawirusa paraliżuje tradycyjny handel. Co raz więcej sklepów jest tymczasowo zamykanych w obawie o zdrowie pracowników i klientów. Do zaleceń Ministra Zdrowia zastosował się także Komputronik, który zamknął wszystkie swoje sklepy w galeriach handlowych. Ta sytuacja spowodowała, że firma w ostatnich dniach odnotowuje kilkudziesięcioprocentowy wzrost odwiedzin w swoim sklepie internetowym.

Niepokój, szum informacyjny i obawa o własne zdrowie powodują, że ludzie masowo ruszyli na zakupy spożywcze. Z półek znikają makarony, ryże, mięso i środki czystości. Oblężenie przeżywają także sklepy budowlano-remontowe. Firmy decydują się wysyłać swoich pracowników na „home office” lub tak organizować pracę, by jak najmniej osób przebywało w biurach, magazynach czy halach produkcyjnych. Pomimo trudnej sytuacji branża handlowa, zwłaszcza elektroniczna i modowa, musi sobie radzić z zaistniałą sytuacją.

Mocne wzrosty na stronie e-sklepu Komputronik

Odpowiedzią na to jest efektywny i skuteczny e-commerce. Komputronik, właściciel najstarszego sklepu internetowego w Polsce, w ostatnich dniach odnotował wzmożony ruch na stronie.

– Wyraźnie widzimy wzrost odwiedzin naszej witryny, a także wzrost wartości koszyka zakupów. Wychodząc naprzeciw okolicznościom w jakich się znajdujemy przygotowaliśmy specjalny pasaż ze sprzętem do pracy zdalnej. Klienci mogą znaleźć w nim rozwiązania, które pozwolą na łatwą i efektywną pracę poza biurem. Wszystkie zamówienia realizujemy na bieżąco, nie ma żadnych obaw, że zamówiony towar nie zostanie doręczony – mówi Karol Tokarski, dyrektor e-commerce w Komputronik.

Jak wynika z informacji Komputronik klienci szukają przede wszystkim laptopów, urządzeń do pracy zdalnej, akcesoriów, smartfonów, monitorów, a także oczyszczaczy powietrza.

– W wybranych kategoriach odnotowaliśmy wzrost ruchu na stronie nawet o kilkadziesiąt procent. Zwróciliśmy także uwagę, że nasi klienci chętniej zamawiają sprzęt do sprzątania, oczyszczacze powietrza i butelki filtrujące wodę. Pomimo, że te urządzenia nie zlikwidują wirusa, to z pewnością poprawią jakość powietrza czy wody, a to zgodnie z zaleceniami Ministra Zdrowia jest jeden z kluczowych czynników do walki z koronawirusem – mówi Karol Tokarski.

Sieć sprzedaży Komputronik

Spółka rozwija sieć sklepów stacjonarnych w trzech formatach: megastore, sklepy midi w których oferta jest rozszerzona o produkty z grup RTV i AGD, oraz format oferujący szeroko rozumianą elektronikę z akcentem na IT i GSM. Format Megastore spółka Komputronik wprowadziła w 2013 roku. Sklepy w tym formacie miały ok 2 tys. mkw. powierzchni i działały w dwóch miastach w Warszawie w Centrum Handlowym Wola Park  i Centrum Jupiter oraz w Poznaniu w Centrum Handlowym Plaza.

Komputronik to jedna z największych i najdłużej działających sieci sklepów ze sprzętem elektronicznym oraz produktami RTV, AGD  home w kraju. Obecnie marka posiada prawie 140 placówek stacjonarnych w całej Polsce, a także prowadzi sprzedaż internetową. W szerokiej ofercie znajduje się ponad 100 tysięcy produktów kilkuset marek. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Komputronik Biznes sp. z o.o., Komputronik API sp. z o.o., Benchmark sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. i niemiecka Komputronik GmbH.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.