Częściowe otwarcie Galerii Chełm

W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców miasta oraz biorąc pod uwagę rozporządzenie dotyczące ograniczenia działalności centrów handlowych, Galeria Chełm stosując się do obowiązujących procedur i po konsultacji z najemcami umożliwiła otwarcie wyłącznie trzech sklepów, które dają możliwość zakupu produktów pierwszej potrzeby i jednego punktu usługowego.

26 marca centrum handlowe umożliwiło otwarcie tylko trzech sklepów. Swoje lokale dla klientów otworzyli: supermarket sieci Lidl, sklep wielobranżowy Dealz oraz drogeria Hebe. Jedynym działającym lokalem usługowym jest pralnia.

– Mimo iż wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zakończone zgodnie z harmonogramem, a Galeria gotowa jest na działalność w pełnym wymiarze, w związku z dynamicznie zmieniającą się i trudną sytuacją w naszym kraju związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa oraz z wprowadzonym rozporządzeniem dotyczącym ograniczenia działalności centrów handlowych, zdecydowano o rezygnacji z otwarcia pełnego atrakcji rozrywkowych. Samo otwarcie centrum nie jest też kwestią pierwszorzędną. Jest po prostu odpowiedzią na liczne zapytania i potrzeby klientów w zupełnie innej rzeczywistości, z którą mierzymy się wszyscy każdego dnia – mówi Marcin Markowski, rzecznik prasowy Galerii Chełm.

Pierwszy tego typu obiekt w Chełmie

Otwarcie Galerii Chełm, pierwszego tego typu obiektu handlowego w mieście, było jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń przez mieszkańców. Centrum handlowe zostało zrealizowane z myślą o zapewnieniu mieszkańcom miasta komfortowego i nowoczesnego miejsca zakupów oraz wygodnego dostępu do oferty najpopularniejszych i najbardziej wyczekiwanych marek. Od rozpoczęcia prac nad projektem inwestorom przyświecała też idea stworzenia miejsca, w którym chełmianie mogliby miło spędzić wolny czas w gronie rodziny i przyjaciół. Jeszcze na wiele miesięcy przed otwarciem Galeria została skomercjalizowana w 100 procentach. Wśród 55 punktów, w Galerii znalazły się marki, z których wiele było oczekiwanych przez klientów, m.in.: Lidl, Reserved, New Yorker, CCC, Deichmann, Dealz, Smyk, Douglas, Rossmann, Hebe, RTV Euro AGD, Martes Sport, Sizeer, Vistula, Bytom, W.Kruk, Apart, Sinsay, House, Cropp, Home&You, Big Star, Diverse, Pepco, Swiss, KiK, 4F, Ziaja, Esotique, Briju, Vision Express, Grycan czy restauracja Olimp.

– Zarówno właściciele obiektów handlowych, jak i najemcy muszą obecnie odnaleźć się w trudnej i zupełnie nowej sytuacji. Jest to jednak także moment, w którym istotne jest zapewnienie klientom najpotrzebniejszych produktów niezbędnych do egzystencji. Stąd nasza decyzja o otwarciu wyłącznie trzech sklepów pierwszej potrzeby. Choć cały zespół od wielu miesięcy pracował codziennie nad ostatnimi przygotowaniami w obiekcie oraz nad organizacją „wielkiego otwarcia” pełnego rozrywek na najwyższym poziomie dla mieszkańców miasta, podjęliśmy jedyną słuszną decyzję w tym momencie o rezygnacji z tego typu wydarzenia. Naszym zdaniem priorytetem jest zadbanie o bezpieczeństwo klientów, najemców i pracowników. Wierzymy, że wspólnie poradzimy sobie szybko z tą sytuacją i jesteśmy pewni, że niedługo przyjdzie czas na świętowanie otwarcia. Zapewniamy, że w chwili inauguracji całego centrum zadbamy o dobrą zabawę dla klientów i poinformujemy o tym wcześniej zarówno w mediach tradycyjnych, jak i społecznościowych. Teraz jednak uznaliśmy, że zdecydowanie istotniejsze jest przekazanie znacznej części sumy przewidzianej na organizację tych wydarzeń na zakup środków ochrony miejskim służbom medycznym, aktywnym na co dzień w związku z szerzeniem się koronawirusa – dodaje rzecznik prasowy.

Galera Chełm wspiera lokalne służby

Centrum handlowe już w tym tygodniu rozpoczęło pierwsze inicjatywy wsparcia lokalnych służb, działaczy i instytucji, poprzez zamówienie i dostarczenie środków ochrony medycznej niezbędnych do walki z wirusem w ramach ich codziennej pracy. Zamówione produkty są już w drodze do szpitala, policji, straży pożarnej oraz pogotowia. Jednocześnie Galeria planuje organizację kolejnych akcji wsparcia.

Galeria Chełm wzmożyła także środki bezpieczeństwa. Już na etapie budowy wprowadziła specjalne procedury prewencyjne w trosce o zdrowie pracowników, najemców oraz przyszłych klientów i które obecnie poszerzyła o kolejne niezbędne elementy. W dzień otwarcia z oferty obiektu w jednym czasie mogła skorzystać wyłącznie ściśle limitowana liczba klientów. Dla wszystkich klientów centrum przygotowało w kilku miejscach dystrybutory płynu do dezynfekcji, a przy wejściu każdy mógł zaopatrzyć się w rękawiczki jednorazowe. W widocznych miejscach pojawiły się komunikaty dotyczące sposobów ochrony przed wirusem oraz znaki informujące o zachowaniu bezpiecznej odległości. Wszyscy pracownicy centrum zobowiązani zostali także do przestrzegania zaostrzonych wymogów higienicznych. W przypadku wprowadzenia kolejnych obostrzeń Galeria jest przygotowana i będzie stosować się do wymagań Głównego Inspektoratu Sanitarnego oraz zaleceń Ministerstwa Zdrowia.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.