Koronawirus: firmy kurierskie mierzą się z ogromnym wyzwaniem logistycznym

W ostatnich dniach odnotowujemy wzrosty w e-commerce sięgające nawet do 240 proc. – za tym idą również wzrosty w wolumenach paczek, które muszą dotrzeć do odbiorców.

Dzięki nieprzerwanej pracy kurierzy mogą dostarczać kluczowe wyposażenie dla szpitali, wesprzeć konsumentów w nabyciu potrzebnych im towarów z sieci, ale również zapewnić ciągłość biznesu przedsiębiorców, którzy sprzedają w sieci. Sprawnie działająca logistyka jest warunkiem funkcjonowania społeczeństwa, firm i instytucji publicznych.

Zwiększony handel online

W obecnej sytuacji przedstawiciele wielu zawodów nie mogą liczyć na komfort bezpiecznej pracy zdalnej – dotyczy to nie tylko pracowników służby zdrowia, policji czy sklepów z żywnością, ale również kurierów. Świadczone przez nich usługi, w sytuacji wprowadzania kolejnych obostrzeń, zamykania granic międzypaństwowych i rekomendacji maksymalnego ograniczenia ruchu, nabrały szczególnego znaczenia.

Zamknięcie części sklepów i przejście wielu firm w tryb pracy zdalnej poskutkowało zwiększonym ruchem w handlu online – w sieci potrzebnych produktów poszukują zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy. Aktualnie zamówienia dotyczą głównie towarów pierwszej potrzeby, przez co sprawna realizacja dostaw jest krytyczna.

– Kurierzy DHL Express dostarczają nie tylko produkty dla klientów indywidualnych czy biznesowych, ale również sprowadzane z zagranicy kluczowe wyposażenie dla szpitali czy artykuły higieniczne umożliwiające przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się pandemii. Dlatego tak ważna jest świadomość roli i swoistej misji, którą wypełniają każdego dnia – mówi Agnieszka Błaś, Dyrektor ds. Operacji w DHL Express Polska.

 Ograniczenia ruchu utrudniają dostawy

Na konieczność obsługi zwiększonej liczby zamówień nakładają się coraz większe trudności związane z decyzjami kolejnych krajów wprowadzających restrykcyjne środki ostrożności. Ograniczanie ruchu transgranicznego w oczywisty sposób rodzi problemy logistyczne – już teraz 34 proc. przedsiębiorstw zgłasza problemy z otrzymywaniem na czas zamówionych produktów od podwykonawców, podczas gdy 18 proc. odnotowuje braki magazynowe.

– Dzięki wytężonej pracy kurierów przesyłki międzynarodowe wciąż mogą docierać pod wskazany adres – mówi Tomasz Buraś, Dyrektor Zarządzający DHL Express Polska. – Utrzymanie ciągłości dostaw jest istotne nie tylko dla konsumentów czy instytucji, ale dla całej gospodarki. W ten sposób pomagamy firmom sprzedającym obecnie wyłącznie online. Są one teraz, jak wszyscy przedsiębiorcy, w trudnej sytuacji. Niejednokrotnie walczą o utrzymanie miejsc pracy, stabilność biznesową i możliwość dalszego działania – dodaje.

Pomóż we własnym interesie

Kurierzy mimo podejmowanych środków ostrożności każdego dnia narażeni są na zachorowanie, a ciągłość ich pracy leży w naszym wspólnym interesie. Kluczowe jest zrozumienie ich roli i wsparcie ze strony samych klientów.

Firmy szkolą kurierów z zachowania zasad BHP przy doręczaniu oraz odbieraniu przesyłek. Pracownicy i kurierzy DHL Express zostali dodatkowo wyposażeni w preparaty służące do dezynfekcji, mają też dostęp do rękawiczek i maseczek ochronnych. Wprowadzono również  szereg wewnętrznych procedur, mających na celu zmniejszenie ryzyka zarażenia.

– W trosce o zdrowie kurierów oraz klientów wprowadziliśmy bezpieczne i bezkontaktowe formy doręczania przesyłek międzynarodowych. Kluczowa jest jednak odpowiedzialność osób, z którymi kurierzy stykają się na co dzień, np. informowanie o kwarantannie – wskazuje Agnieszka Błaś z DHL Express. – Istnieje możliwość zrealizowania dostawy bez konieczności potwierdzania jej podpisem. Kurierzy wyposażeni są dodatkowo w terminale do obsługi kart płatniczych i kredytowych umożliwiające płatności bezgotówkowe. Odbiorcy mogą również w prosty sposób dzięki aplikacji On Demand Delivery przekierować przesyłkę pod inny adres lub do paczkomatu DHL – dodaje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.