Cresa stworzyła handlową mapę 13 najważniejszych miast w Polsce

Dział badań sektora nieruchomości handlowych firmy Cresa Polska przygotował zaktualizowaną mapę obiektów handlowych w Polsce. Obejmuje ona 13 najważniejszych miast w naszym kraju: Warszawę, Kraków, Trójmiasto, Łódź, Wrocław, Poznań, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Białystok, Toruń, Rzeszów i konurbację śląską.

Handlowa mapa Polski przedstawia główne centra i parki handlowe, centra wyprzedażowe, a także wolnostojące magazyny i inne nieruchomości z ofertą handlową, łącznie zaznaczono 468 obiektów, w tym planowane. Spośród wszystkich centrów handlowych wybrano wiodące, które są specjalnie oznaczone. Obiekty mają także podany przybliżony metraż powierzchni handlowej.

Koronawirus zweryfikuje plany inwestycyjne

Każdy z rynków opisany został także za pomocą wskaźników: nasycenia powierzchnią handlową, siły nabywczej i stopy pustostanów w danym mieście. Pomocną wskazówką dla najemców są informacje na temat obecnej i planowanej infrastruktury oraz podstawowe dane demograficzne i statystyczne, takie jak liczba ludności czy stopa bezrobocia dla każdego miasta.

– Plany deweloperów z pewnością zostaną zweryfikowane z powodu wyhamowania gospodarczego spowodowanego epidemią COVID-19. Prawdopodobne tymczasowe wstrzymanie niektórych rozpoczętych już inwestycji oraz przesunięcie w czasie tych dopiero planowanych spowolni i opóźni proces dostarczania nowej powierzchni na rynek. Sieci handlowe również rewidują swoje plany inwestycyjne na najbliższe miesiące. Jednak wszyscy gracze rynku handlowego będą chcieli szybko, oczywiście w miarę możliwości, powrócić na tory stabilnego wzrostu i dalszego rozwoju – mówi Magdalena Sadal, Dyrektor działu badań rynkowych i doradztwa branży handlowej w firmie Cresa Polska.

– Mapa handlowa Polski zawsze cieszyła się dużym powodzeniem wśród najemców i wynajmujących. Z przyjemnością dzielimy się swoją pracą i wiedzą na temat rynku. Otrzymujemy sygnały, że to narzędzie niejednokrotnie pomogło firmom podjąć decyzję o kierunku rozwoju swojego biznesu. W obecnych czasach może być praktycznym i darmowym narzędziem ułatwiającym przyglądanie się rozkładowi obiektów na rynku oraz analizowania sytuacji, przed którą wszyscy stanęliśmy – mówi Szymon Łukasik, Dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych firmy Cresa Polska.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.