Wojas: sprzedaż w kwietniu może być o 70 proc. niższa niż przed rokiem

Niecałe 13 mln zł, tyle wyniosła w marcu sprzedaż spółki Wojas. Oznacza to, że była ona aż o 34,4 proc. niższa niż przed rokiem. W kwietniu może być znacznie gorzej.

Narastająco, w okresie styczeń – marzec 2020 wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła 49,281 mln zł i była niższa o 2,7  proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej w marcu 2020 roku wyniosły 8,281 mln zł i były niższe o 36,1  proc. od przychodów osiągniętych w marcu 2019 roku.

Narastająco, w okresie styczeń – marzec 2020 skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 36,824 mln zł i były niższe o 1,2  proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Warto przypomnieć, że jeszcze w lutym, przed wybuchem pandemii, wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży osiągniętych przez Grupę Kapitałową Wojas S.A. wyniosła 20,2 mln zł i była wyższa o 39,6 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w lutym 2019 roku.

Pandemia uderza w sprzedaż. E-commerce zyskuje na znaczeniu

Jak poinformowała spółka Wojas, na spadek przychodów w oczywisty sposób wpływ miała pandemia koronawirusa i wynikający z niej spadek popytu konsumpcyjnego.  Chodzi także o zamknięcie od dnia 14 marca 2020 r. sklepów Wojas i Bartek w centrach handlowych, gdzie znajduje się 95 proc. sklepów własnych.

Jednocześnie zamknięcie sklepów spowodowało wzrost sprzedaży i udziału kanału detalicznego online w całkowitej sprzedaży detalicznej, a udział kanału online w marcu 2020 roku w sprzedaży detalicznej wyniósł 45,2 proc.

Wpływ pandemii koronawirusa COVID-19 ma istotny wpływ na działalność spółki w zakresie istotnego spadku sprzedaży oraz zmniejszenia się detalicznej marży brutto. Grupa Kapitałowa Wojas szacuje, iż w kwietniu 2020 r. o 70 proc. spadną całkowite przychody ze sprzedaży w stosunku do przychodów osiągniętych w kwietniu 2019 roku.

Sieć sklepów Wojas

Wojas jest właścicielem sklepów obuwniczych. Polski producent obuwia dysponuje obecnie siecią ponad 180 salonów firmowych w Polsce, na Słowacji, Czechach, Białorusi i Węgrzech oraz produkuje co roku kilkaset tysięcy par obuwia. W ofercie spółki znajduje się eleganckie skórzane obuwie damskie i męskie, modele młodzieżowe oraz obuwie trekkingowe. Ofertę uzupełnia galanteria skórzana – torebki, teczki i paski.

Część produkcji kierowana jest na eksport i do służb specjalnych – od kilku lat firma Wojas dostarcza obuwie specjalistyczne dla wojska, straży pożarnej, straży granicznej, polskiej poczty, służb leśnych oraz transportowych. Grupa kapitałowa Wojas S.A. zatrudnia w całej Polsce już blisko 1,5 tys. osób. Przypomnijmy, że od 2 kwietnia 2019 r. Wojas S.A. posiada 56 proc. akcji i głosów na walnym zgromadzeniu spółki Bartek.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.