SPAR wprowadził nowe rozwiązanie, które zmniejsza kolejki i zwiększa bezpieczeństwo

Wasz Sklep SPAR – należący do SPAR Group wyłączny operator licencji SPAR na terenie Polski – wprowadza rozwiązanie, które pomoże rozładować długość kolejek do sklepów sieci. Od 7 kwietnia aż do odwołania w wybranych placówkach SPAR oraz wszystkich sklepach własnych Piotr i Paweł dla klientów dostępne będą specjalne ulotki z listą zakupową.

Po uzupełnieniu zamówienia poza sklepem można zostawić ulotkę w przeznaczonym do tego miejscu – załoga sklepu skompletuje koszyk i zadzwoni do klienta, gdy zakupy będą gotowe do odebrania przy kasie, gdzie ten dokona za nie płatności. Rozwiązanie to umożliwi osobom młodszym realizację zakupów w godzinach dla seniorów.

– W sieci SPAR wciąż szukamy nowych rozwiązań, które ułatwią codzienne funkcjonowanie naszych klientów w tej ciężkiej sytuacji. Postanowiliśmy wdrożyć rozwiązanie, które nie tylko rozładuje długość kolejek do sklepów, ale także realnie pomoże osobom najbardziej narażonym w tej trudnej sytuacji – czyli m.in. cierpiącym na choroby obniżające odporność czy też biorące leki immunosupresyjne, którzy nie mają kogoś, kto mógłby ich w zakupach wyręczyć. To oni szczególnie ryzykują swoje zdrowie wychodząc w okresie pandemii z domu na zakupy i czekając w kolejkach do kas. Ulotka do składania zamówienia w sklepie jest bardzo prosta do wypełnienia – wystarczy jedynie podać nazwy produktów, które chcemy zakupić oraz liczbę ich sztuk, swoje imię i nazwisko oraz telefon, na który oddzwonimy, gdy zamówienie będzie już gotowe do odebrania przy kasie. Polecamy dokonywanie płatności bezgotówkowych – zarówno kasy, jak i terminale są na bieżąco dokładnie dezynfekowane. Nasi pracownicy używają także maseczek, jednorazowych rękawiczek oraz przyłbicy, aby zapewnić sobie oraz klientom bezpieczeństwo i komfort. W sklepach montowane są także bariery ochronne wykonane z pleksi. Ponadto wdrożono rotacyjne zmiany załogi sklepów. Działania podjęte przez sieć SPAR w Polsce w zakresie bezpieczeństwa klientów i pracowników zostały ocenione przez SPAR International – spółkę zarządzającą siecią na całym świecie – jako najlepsze światowe praktyki w Grupie SPAR – powiedział Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu Wasz Sklep SPAR.

SPAR wprowadził środki bezpieczeństwa

W sklepach SPAR w związku z pandemią obowiązuje jeszcze częstsza dezynfekcja stanowisk pracy, kas i terminali. We współpracy ze SPAR International zorganizowano import dodatkowych środków higienicznych, m.in.: maseczek na twarz, jednorazowych rękawiczek, plastikowych fartuchów, środków do dezynfekcji i mydeł. Sieć zamówiła także specjalne przyłbice na twarz, które są dystrybuowane do zespołów pracujących w sklepach SPAR. Odbywają się szkolenia w zakresie procedur, wprowadzono także rotacyjne zmiany załogi sklepów oraz skrócenie godzin pracy.

Wasz Sklep SPAR rozpoczął także montaż barier ochronnych wykonanych z płyt pleksi dla zwiększenia bezpieczeństwa pracowników sklepów oraz klientów. Osłony – dostarczane do sklepów w ramach zaopatrzenia z magazynu centralnego – zostaną wdrożone nie tylko na stanowiskach kasjerów, ale także przy stoiskach z wędlinami i serami oraz przy kasach alkoholowych. W sklepach, które przed rebrandingiem działały pod szyldem Piotra i Pawła – z uwagi na ich wielkość – bariery ochronne montowane są przy 3 kasach głównych, przy stoisku informacyjnym i punkcie monopolowym oraz przy cukierni. Obok lad z wędlinami i serami na podłodze zaznaczone są miejsca, w których stanąć może obsługiwany klient – tak, aby oddzielała go od pracownika sklepu osłona z pleksi.

Bezpieczeństwo dla klientów

Dla bezpieczeństwa klienta w sklepach SPAR Partnerom zarekomendowano ograniczenie ekspozycji produktów na wagę – w sklepach owoce i warzywa będą dostępne we wcześniej przygotowanych opakowaniach i zachęca się klientów do wyboru pakowanych artykułów spożywczych. Priorytetem SPAR jest także utrzymanie nieprzerwanych i wyczerpujących dostaw produktów kluczowych.

Wasz Sklep SPAR monitoruje najnowsze wydarzenia i komunikuje partnerom najbardziej aktualne wiadomości, zawierające również kolejne informacje odnośnie oficjalnych komunikatów rządowych, legislacji, kwestii prawnych, działań wewnętrznych i rekomendacji.

SPAR International – właściciel marki SPAR na całym świecie – rekomenduje wdrożenie działań podjętych przez sieć SPAR w Polsce związanych z epidemią koronawirusa jako wzór we wszystkich krajach, w których działa SPAR. Rozwiązania zaproponowane i wdrożone w Polsce zostały ocenione przez SPAR International jako najlepsze światowe praktyki w Grupie SPAR.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.