Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Solix Inspiration Space, czyli interaktywna przestrzeń do planowania Digital Signage

Digital Signage charakteryzuje się różnorodnością projektów. Większość realizacji to nowe koncepcje wymagające poza pomysłem profesjonalnego projektu, doboru hardware i software oraz testów i coraz częściej PoC (Proof of Concept).

Eksperci firmy Solix na przykładzie sieci meblowej, w której wdrożono jeden z najdłuższych menu board złożony z 34 monitorów podkreślają jak ważny jest dobór właściwych rozwiązań co jest kluczowe dla uzyskania najlepszego możliwego efektu końcowego.

Rozwiązania Digital Signage od Solix są dostępne również w wielu galeriach i sieciach handlowych jak IKEA, Media Markt, Huawei, Top Secret, Thai Wok, Berlin Doner Kebap, Black Red White, Stary Browar i w wielu segmentach rynku jak np. Hotele, Biura, Przemysł, Transport Publiczny, Instytucje Kultury, Urzędy i Banki.

Małe ale istotne szczegóły

· W przypadku opisywanej restauracji istotne było zastosowanie monitorów Samsung z matową matrycą. Ze względu na duże naświetlenie pomieszczenia błędem byłoby wykorzystanie monitorów z błyszczącą matrycą, których content nie byłby dobrze czytelny.

· Dla zachowania spójności i estetyki zastosowano system Vogel’s, który pozwala na montaż sufitowy menu board zaledwie na kilku pionowych profilach, a nie jak w innych rozwiązaniach z profilem nad każdym monitorem.

· Wykorzystanie systemu Magic Info Premium S pozwoliło na synchronizację wszystkich 34 monitorów i łączenie wyświetlanych materiałów na wybranych grupach ekranów.

· Profesjonalne białe maskownice wpasowały menu board w aranżację przestrzeni.

Solix Inspiration Space

W Digital Signage ważna jest kompleksowość usług, czyli poza zakupem sprzętu również produkcja elementów stałych, instalacja, serwis oraz wsparcie marketingowe. Etapem rozpoczynającym powinien być właściwy projekt bazujący na oczekiwaniach i dostępnych możliwościach.

Solix stworzył Inspiration Space gdzie bazując na realnych rozwiązaniach działających na rynku oraz konceptach można „na żywo” poznać różne technologie z zakresu DS poprzez warsztaty i spotkania z ekspertami. Jest to idealne miejsce do testów i dokładnego projektowania nowych wdrożeń podkreśla Mateusz Sepioło, Dyrektor Rozwoju w firmie Solix.

W Solix Inspiration Space obecne są również aplikacje rzeczywistości rozszerzonej, które nie tylko pokazują wirtualne opisy i funkcje rzeczywistych przedmiotów ale również sterują systemami Digital Signage. W efekcie to rzeczywistość wirtualna obserwuje nas i może zmieniać realny świat, dostosowując się do naszych potrzeb i zachowań.

Każdy gość Solix Inspiration Space po wskanowaniu na swój smartphone bezpiecznej aplikacji, może sterować wszystkimi urządzeniami i efektami znajdującymi się na terenie dostępnej przestrzeni – samodzielnie zarządzając testowanym sprzętem i rozwiązaniami softwarowymi. Jedno kliknięcie na telefonie zmienia branding obiektu, funkcje urządzeń, synchronizuje wyświetlane treści i włącza analitykę.

Po półgodzinnym testowaniu już dokładnie wiadomo, jak działa lustro interaktywne, monitor transparentny, technologia rozpoznawania wieku, płci, emocji i czasu patrzenia na reklamy, dynamiczna zmiana cen produktów, dostosowanie treści do warunków atmosferycznych oraz połączenia z urządzeniami IoT (Internet of Things).

Wszystkie prezentowane w salonie Solix rozwiązania docelowo służą zwiększaniu zysków ze sprzedaży. Rozbudowane funkcje analityczne sieci Digital Signage pozwalają marketerom pozyskać informacje m.in. o zainteresowaniu danym contentem, sprecyzowanej grupie odbiorców, czasie obserwacji wyświetlanego materiału, fizycznym zainteresowaniu produktami umieszczonymi w obrębie ekranu.

Konsument zyskuje natomiast dostęp tylko do tych treści, które są mu przydatne. Dostaje użyteczne informacje dotyczące produktu, który właśnie ogląda – dokładną specyfikację towaru, który wziął do ręki, aktualną promocję na dany produkt czy powiązaną z produktem dodatkową ofertą, która jest wyświetlona na ekranie w zasięgu wzroku. Otrzyma również komunikaty dostosowane do swojego wieku, płci, miejsca i etapu ścieżki zakupowej, na której znajduje się w danym momencie.