Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Pomimo pandemii powstają nowe obiekty handlowe. Przykładem EDS Park Legnica

Zakończyła się właśnie realizacja I etapu budowy EDS Park Legnica. Przy ulicy Złotoryjskiej, tuż przy rondzie Unii Europejskiej, łączącym trasy E65 i DK 3, otwarty został dyskont Biedronka. Nie obyło się bez trudności związanych z pandemią, jednak sytuacja nie powinna mieć wpływu na dalszą realizację przedsięwzięcia.

Dolnośląska inwestycja jest trzecią zrealizowaną wspólnie przez trójmiejskie spółki EDS Retail Park i Higasa Properties. Ta jest szczególna, gdyż przez ostatnie tygodnie prowadzona w trudnych realiach zagrożenia epidemiologicznego, co miało także wpływ na terminy oddania sklepu w Legnicy.

Marcin Rudziński, członek zarządu Higasa Properties.

– Obostrzenia związane z koronawirusem dotykają w zasadzie każdego z nas i wpływają niemal na wszystkie branże. O ile większość prac budowlanych i wykończeniowych udało się wykonać jeszcze przed wprowadzeniem restrykcji, to wirus spowolnił kwestie administracyjne, związane z odbiorami. Przez pewien czas musieliśmy czekać na odbiór straży pożarnej, gdyż w jednostce pojawiło się podejrzenie zakażenia, a co za tym idzie jednostka została tymczasowo zamknięta. Na szczęście był to fałszywy alarm i wszyscy strażacy są zdrowi. A nam ostatecznie udało się uzyskać zgodę – opowiada Marcin Rudziński, członek zarządu Higasa Properties.

Rekalma Apsys
r e k l a m a

Przewaga małych obiektów convenience

EDS Park Legnica uzupełnia ofertę handlową miasta. Powstał blisko nowoczesnych osiedli , co ułatwi codzienne zakupy mieszkańcom. Nieopodal znajduje się także zakład należący do spółki KGHM.

– Już jakiś czas temu dostrzegliśmy potencjał parków handlowych, niewielkich sklepów usytuowanych blisko osiedli. Obecna sytuacja pokazuje, że jest to słuszny model. Małe obiekty typu convenience, w przeciwieństwie do galerii handlowych, mogą funkcjonować. W dodatku sieć naszych najemców opieramy w zdecydowanej większości o sprzedaż artykułów pierwszej potrzeby, jak produkty spożywcze, czy higieniczne. Koronawirus moim zdaniem wpłynie na strategię wielu firm, które do tej pory skupiały się na otwieraniu placówek jedynie w galeriach. Do łask mogą zatem niebawem wrócić ulice handlowe, zwiększy się także ekspansja w parkach handlowych”- podkreśla Marcin Rudziński.