Sieć Top Secret podliczyła sprzedaż w kwietniu

Sprzedaż towarów Top Secret w kwietniu 2020 r. wyniosła łącznie ok. 3 mln zł i była niższa o 82 proc. porównując do kwietnia poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż Top Secret wyniosła ok. 35 mln zł i była niższa o 51 proc. niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Poziom sprzedaży towarów za kwiecień jest wciąż obciążony skutkami zakazu handlu związanymi z pandemią COVID-19, jak również dużą niepewnością co do dalszej sytuacji ekonomicznej, zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych.

Sprzedaż w sklepach stacjonarnych

W kwietniu sprzedaż w sklepach Top Secret w Polsce wyniosła 0,8 mln zł i była o 94 proc. niższa w porównaniu do roku poprzedniego, przy powierzchni sieci niższej o 7 proc. r/r. Ograniczenia działania sklepów w galeriach handlowych i niepewność konsumentów powodowały znaczne spadki sprzedaży, nawet w tych sklepach, które nie zostały bezpośrednio objęte zakazem handlu. Efektywnie sprzedaż generowało od 6 proc. do prawie 40 proc. (w końcówce miesiąca) powierzchni sklepów TST w Polsce. Z drugiej strony nastąpił wzrost w zakresie realizowanej marży procentowej na sprzedaży, w rezultacie niższych cen zakupu bieżącej kolekcji oraz wypłycenia upustów udzielanych na towarach z poprzednich sezonów.

E-commerce również na minusie

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce w kwietniu 2020 wyniosły 1,8 mln zł co oznacza spadek o 23 proc. w stosunku do kwietnia 2019 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepu internetowego Top Secret w Polsce wyniosła 7,2 mln zł i była ok. 39 proc. niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W kwietniu, podobnie jak w poprzednich miesiącach br., na spadku sprzedaży zaważyła przede wszystkim znacząco mniejsza oferta towarów z sezonu jesień/zima 2019 r. W roku ubiegłym, po sezonie jesień/zima 2018 r., zostały relatywnie duże zapasy niesprzedanych towarów, które były wyprzedawane w sklepie internetowym na głębokich upustach. W kwietniu br. nastąpił wzrost udziału w sprzedaży towarów z sezonu wiosna/lato br, dzięki czemu – pomimo ogólnego spadku obrotów – został wypracowany wyższy wolumen marży na sprzedaży.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec kwietnia 2020 wyniosła 29,7 tys. m2, tj. była o 20 proc. niższa niż w tym samym momencie 2019 r., z tego 55 proc. zmniejszenia wynika z zamknięcia bądź utraty wpływu na sklepy znajdujące się zagranicą. W związku ze zmniejszeniem skali zapasów z poprzednich sezonów zmniejszeniu uległa także sieć outletowa.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.