Komputronik: od początku kwarantanny wzrost przychodów w kanale e-commerce wyniósł aż 47 proc.

Sprzedaż internetowa od kilku lat wzmacnia swoją pozycję. Sukcesywnie wypiera tradycyjny handel, a w ostatnich tygodniach jest jedynym ratunkiem dla branży retail. Jak wynika z danych Gemius ponad 60 proc. internautów regularnie robi zakupy online.

Dla wielu marek e-commerce do tej pory był uzupełnieniem tradycyjnego kanału sprzedaży. Jednakże wybuch pandemii, przymusowa izolacja oraz zamknięcie większości sklepów stacjonarnych i punktów usługowych spowodowały, że firmy szybko zauważyły w nim jedyną możliwość prowadzenia normalnej działalności. Te, które zdążyły się przystosować do nowych warunków mogą mówić o sukcesie.

Potencjał e-commerce

W Polsce jest ponad 27 mln aktywnych internautów. To ogromna grupa ludzi, którzy coraz chętniej i częściej decydują się na zakupy online. 62 proc. z nich przynajmniej raz zrobiło zakupy w sieci, ponad 60 proc. regularnie kupuje w polskich sklepach internetowych, a 26 proc. w zagranicznych.

Internauci w sieci kupują wszystko. Od środków pierwszej potrzeby, przez odzież i obuwie, kosmetyki, dobra luksusowe, samochody czy w końcu usługi finansowe i ubezpieczeniowe. Tak szerokie spektrum zakupów online pokazuje, że konsumenci przestali obawiać się o bezpieczeństwo zakupów i cenią sobie przede wszystkim komfort i wygodę. Mogą z dowolnego miejsca i o każdej porze odwiedzić sklep internetowy i w kilka chwil kupić wybrany towar oraz skorzystać z usług dodatkowych – atrakcyjnego finansowania czy ubezpieczenia, konfiguracji sprzętu oraz personalizacji.

Zwiększająca się świadomość konsumentów powoduje, że oczekują oni od marek łatwej i intuicyjnej obsługi sklepu internetowego, błyskawicznej dostawy, możliwości zwrotu towaru i bezpieczeństwa transakcji oraz swoich danych. Firmom nie pozostaje nic innego jak dostosować się do tych wymagań.

Internetowy sklep przyszłości

Na rynku dostępnych jest zaledwie kilka rozwiązań, które spełniają oczekiwania współczesnych konsumentów. Jednym z nich jest zaprojektowana i stworzona przez zespół Komputronik platforma NetCorner. To rozwiązanie usprawniające obsługę klienta, dynamizujące sprzedaż oraz zwiększające konkurencyjność firmy. Jest ono kompatybilne z systemami zewnętrznymi i ułatwia zarządzanie e-sklepem. Dzięki wdrożeniu platformy marki zyskują wiele korzyści, m.in.:

– Niskie koszty utrzymania sklepu
– Możliwość integracji z dostawcami
– Możliwość dotarcia do wielu klientów
– Sprawną komunikację z klientami
– Dostępność oferty 24/7

Najnowsza wersja systemu pozwala jeszcze bardziej maksymalizować zyski. W wyniku wprowadzonych zmian udało się zwiększyć współczynnik konwersji o 27 proc., w tym na urządzeniach mobilnych o ponad 50 proc., wydłużyć czas trwania sesji o 10 proc., zwiększyć odsetek klientów e-sklepu o 31 proc. w wersji stacjonarnej i 41 proc. w wersji mobilnej. NetCorner daje wiele możliwości personalizacji ustawień, dodawania modułów, zmiany ustawień czy swobodnej edycji. Co ważne, jest również rozwiązaniem efektywnym kosztowo. Silnik NetCorner został dopasowany do najnowszych wytycznych Google oraz trendów UX/UI, przez co posiada dedykowane rozwiązania pod kątem SEO, które pozwala efektywnie zwiększać zasięg o ciągle nowych klientów oraz dopracowane funkcjonalności pod kątem UX/UI dbające efektywność konwersji na naszej platformie.

Rozwiązanie dla biznesu

Wdrożenie NetCorner poprzedzone jest zawsze analizą przedwdrożeniową, która ma na celu dokładne określenie potrzeb, sprawdzenie dotychczasowego działania systemu oraz wskazanie miejsc wymagających poprawy i usprawnienia. Podczas audytu sprawdzana jest infrastruktura IT. Jej stan faktyczny oraz konfiguracja, która jest istotna dla efektywnego działania platformy sprzedażowej. Analizie podlega również organizacja obszaru IT oraz zarządzające nią procesy. Dzięki temu firma, która decyduje się wdrożyć platformę może zoptymalizować budżet i wszystkie przyszłe procesy. Z NetCorner korzysta już wiele firm na terenie całego kraju. Swoje autorskie oprogramowanie wykorzystuje także Komputronik, właściciel najstarszego działającego sklepu internetowe w Polsce.

– Nasz ogromny dorobek w dziedzinie handlu internetowego zmotywował nas do stworzenia komercyjnego produktu. Dzięki temu inne przedsiębiorstwa mogą korzystać z naszego innowacyjnego rozwiązania. Jako producent mamy możliwość nieograniczonego dostosowywania funkcjonalności do potrzeb klienta. Pracując na własnym rozwiązaniu możemy je nieustannie rozwijać i dostosowywać do potrzeb rynku. Dzięki temu nasi klienci otrzymują optymalne rozwiązanie wraz z pełnym zapleczem serwisowym. To co wyróżnia naszą platformę to spełnienie najbardziej rygorystycznych norm bezpieczeństwa. Dzięki temu wszystkie zakupy i płatności są w pełni zabezpieczone – komentuje Jarosław Bańkowski – Dyrektor Sprzedaży Komputronik Biznes.

W ostatnich tygodniach, gdy cały świat zmaga się z ograniczeniami i walką z epidemią, sklep internetowy Komputronik generuje ogromne przychody. W porównaniu miesiąc do miesiąca liczba sesji zwiększyła się o 20 proc., a o 16 proc. wzrosła liczba zamówień. Natomiast od początku kwarantanny wzrost przychodów ze sprzedaży w kanale e-commerce wyniósł aż 47 proc. Tylko na przykładzie Komputronik widać, że skutecznie wdrożona platforma e-commerce pozwala efektywnie prowadzić sprzedaż, nawet pomimo kryzysu i wielu niesprzyjających okoliczności.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.