[KOMENTARZ] Bartosz Górecki, merce.com: branża gastronomiczna musi znaleźć nowe sposoby generowania przychodów

Zniesienie obostrzeń jest dobrym sygnałem dla branży gastronomicznej. Nie można jednak oczekiwać, że z dnia na dzień postawi to branżę na nogi, a klienci szturmem wrócą do swoich ulubionych restauracji – uważa Bartosz Górecki, Brand Manager w  merce.com.

Ograniczenia, które pozostają w mocy, nie pozwolą klientom w swobodny i nieograniczony sposób korzystać z lokali, jak robili to jeszcze dwa miesiące temu. Niedawne otwarcie galerii handlowych pokazało, że jesteśmy bardzo ostrożni w sposobie powracania do codzienności.

Może się okazać, że część nawyków czasu kwarantanny już z nami zostanie i jeszcze przez długi czas zamówienia online będą stanowić większą część obrotu restauracji.

Podobnie jak właściciele sklepów stacjonarnych, restauratorzy muszą znaleźć nowe sposoby, które pozwolą generować przychód i utrzymać relacje ze swoimi odbiorcami w czasach, gdy prowadzenie działalności jest ograniczone. Zamknięcie restauracji zaowocowało m.in. wzmocnieniem trendu tzw. ghost kitchens, czyli kuchni przygotowujących dania jedynie z możliwością odbioru czy dostawy.

Zwiększanie wartości koszyka zakupowego

Znam też przykłady barów i restauracji prowadzących w mediach społecznościowych relacje online, w których uczą przygotowywać swoje flagowe dania, a następnie umożliwiają zamówienie poszczególnych składników w formie gotowej paczki z dostawą pod drzwi. I tak możemy już kupić zestawy do zrobienia własnego burgera na bazie z tych samych składników, które na co dzień wykorzystują nasi ulubieni szefowie kuchni. Albo skorzystać z wirtualnej sesji z sommelierem i wybrać wino, które będzie odpowiadać naszym preferencjom. Restauracje uruchamiają również sklepy online z własnoręcznie wykonanymi produktami, np. pieczywem, przetworami czy półproduktami z danej kuchni świata. Oczywiście te działania nie zastąpią wizyty klienta w lokalu, ale zwiększają wartość koszyka i stwarzają nowe motywacje zakupowe.

Autorem komentarza jest Bartosz Górecki, Brand Manager merce.com. Od ponad 10 lat związany z branżą nowych technologii. Odpowiada za marketing merce.com – pierwszej hybrydowej platformy e-commerce. Zajmuje się analizą trendów społecznych i technologicznych, które wpływają na rozwój e-handlu. Prelegent na konferencjach i autor artykułów branżowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.