[RAPORT] Harris Poll: 8 na 10 klientów zapowiada, że ograniczy swoje wydatki po zakończeniu pandemii

8 na 10 respondentów zapowiada, że mimo zakończenia pandemii, nadal będą oszczędzać i wydawać mniej – to wyniki badania chicagowskiej agencji badawczej Harris Poll. Co ciekawe, wielu Amerykanów planuje także kontynuować cyfrowe zakupy spożywcze i przenieść się na mniej zurbanizowane terytoria.   

Amerykańska firma konsultingowa z siedzibą w Chicago – Harris Poll, opublikowała właśnie wyniki badań “COVID-19 Wave 8”. Według danych z sondażu z kwietnia 2020 r. największy odsetek respondentów zapowiedział, że nadal będzie oszczędzać i wydawać mniej po zakończeniu pandemii koronawirusa (79%) 43% respondentów zapowiada, że wciąż będzie realizować zakupy spożywcze przez internet, mimo że teoretycznie zagrożenie dobiega końca. Jakby tego było mało, aż co trzecia osoba rozważa przeniesienie się na terytoria o mniejszym zagęszczeniu ludności, co wiąże się z potrzebą społecznego dystansowania.

Z pewnością ucierpi także transport, zarówno ten lądowy, jak i w powietrzu. Respondenci badania zapowiedzieli, że znacznie ograniczą swoje podróże, ograniczając się jedynie do tych niezbędnych – 68%. To jednak nie wszystko. Blisko 6 na 10 ankietowanych zadeklarowało, że wybierając się w dalszą podróż porzuci samolot na rzecz własnego samochodu.

Wyniki badań, przeprowadzonych przez Harris Poll nie są pierwszą analizą tego typu, która sugeruje zmianę nawyków zakupowych. Coraz więcej niezależnych podmiotów ostrzega, że eksperyment o nazwie lockdown, okazał się mieć niebagatelny wpływ na nawyki konsumentów. Eksperci  już od dłuższego czasu sugerują zmianę nawyków konsumenckich, która już wymusza modyfikację strategii biznesu. Powszechną stała się opinia, zgodnie z którą koronawirus zachęcił sporą część konsumentów do porzucenia tradycyjnego modelu robienia zakupów na rzecz handlu online.

Nic więc dziwnego w tym, że według danych Pymnts.com z maja 2020 r. 66,4% właścicieli małych i średnich firm w USA stwierdziło, że po pandemii koronawirusa będzie bardziej polegać na e-commerce.

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.