Maciej Krzewiński, CH Nowa Stacja: odpływ klientów jest mniejszy niż się obawiano

Centrum Handlowo – Rozrywkowe Nowa Stacja w Pruszkowie sprawnie dostosowało się do wszystkich wymagań związanych z obowiązującym reżimem sanitarnym i 4 maja b.r. było gotowe na ponowne powitanie klientów. Tego dnia zostały otwarte sklepy, punkty usługowe oraz wybrane lokale gastronomiczne, a od 18 maja działa również Stacja Smaków.

Footfall w Nowej Stacji w porównaniu do takiego samego okresu ubiegłego roku wyniósł 65 proc., mimo że Multikino, klub fitness Zdrofit oraz sala zabaw Fikołki pozostają w dalszym ciągu zamknięte. Obecne wskaźniki odwiedzalności napawają optymizmem, klienci wracają do Nowej Stacji.

– Z ogromną niecierpliwością czekaliśmy na pierwsze raporty dotyczące odwiedzalności. Analitycy prognozowali, że ze względu na obowiązujące ograniczenia, liczba klientów może spaść nawet o 60 proc. Na szczęście odpływ klientów jest mniejszy niż się obawiano. Według danych opublikowanych przez Retail Institute, najbardziej straciły duże obiekty, w których ruch rok do roku zmniejszył się średnio o ok. 49 proc. W galeriach średniej wielkości ten spadek wyniósł ok. 39,7 proc. Na tym tle nasz rezultat, 35 proc., wygląda bardzo dobrze. A trzeba pamiętać, że osiągnęliśmy go przy zamkniętej Stacji Rozrywki, która generuje u nas duży ruch – podkreśla Maciej Krzewiński COO i Członek Zarządu firmy ECC Real Estate, dewelopera Nowej Stacji.

Kompaktowe galerie wpasują się w rynkowe trendy

Nowa Stacja, która rozpoczęła działalność pod koniec 2018 roku, już na dobre wpisała się w krajobraz południowo- zachodniego regionu Warszawy. Położona w sercu Pruszkowa, w sąsiedztwie dworca PKP i osiedli mieszkaniowych, jest średniej wielkości obiektem o powierzchni najmu 27 000 m.kw. Jej catchment area obejmuje około 350.000 osób. Dogodna lokalizacja „blisko domu”, kompleksowa oferta handlowa i przyjazne wnętrze, to atuty, które są obecnie szczególnie cenione. Ze względu na istniejące ograniczenia, klienci chcą przede wszystkim sprawnie i bezpiecznie robić zakupy, bez konieczności przemieszczania się z dala od domu. W Nowej Stacji znajdą wszystko czego potrzebują. Centrum cały czas dokłada starań, aby zapewnić nie tylko wygodę zakupów, ale przede wszystkim tak ważne dzisiaj, bezpieczeństwo. W związku z tym galerIa przygotowując się na ponownie otwracie drzwi dla klientów, zdecydowała się na rozwiązania idące o wiele dalej niż zalecane wytyczne.  Między innymi wprowadzono bezpłatne parkowanie, przy każdym wejściu ustawiono urządzenia do dezynfekcji, wyznaczono kierunki ruchu na pasażach, oznaczono parking, a na interaktywnych ekranach emitowane są filmy przypominające zasady bezpieczeństwa i dobre praktyki.

– Sądzę, że zainteresowanie kompaktowymi galeriami, położonymi niedaleko domu, wzrośnie szybciej niż to planowaliśmy tworząc Nową Stację. Epidemia koronawirusa, która uświadomiła ludziom znaczenie lokalnych społeczności jednoczących się w obliczu zagrożenia, niewątpliwie wpłynie także na zwyczaje zakupowe. Liczymy, że Nowa Stacja, od początku poświęcająca wiele uwagi na budowanie dobrych relacji z sąsiadami, stanie się centrum pierwszego wyboru dla większej liczby okolicznych mieszkańców. Naszym zdaniem pierwsze wyniki odwiedzalności po ponownym otwarciu potwierdzają te założenia – dodaje Maciej Krzewiński COO i Członek Zarządu firmy ECC Real Estate, dewelopera Nowej Stacji.  – Naturalnie cały czas monitorujemy rozwój sytuacji i sprawnie dostosowujemy się do zmieniających warunków. Anlizujemy, które z proponowanych na rynku rozwiązań realnie podniosą komfort i bezpieczeństwo zakupów naszych klientów, a szybki proces decyzyjny pozwala nam lepiej wykorzystywać nadarzające się szanse. W tak niepewnych czasach zwinność w działaniu staje się priorytetem. Jesteśmy na to przygotowani – dodaje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.