[WYWIAD] Renata Gralec, Stary Browar i Grzegorz Urbański, Volvo: niestandardowy projekt w poznańskiej galerii

Firma Karlik, która od ponad 18 lat reprezentuje markę Volvo w Wielkopolsce oraz woj. lubuskim, w połowie maja zagościła na stałe w przestrzeniach Starego Browaru. W showroomie o powierzchni ponad 230 mkw. prezentuje na ekspozycji 4 modele szwedzkiej marki. O koncepcie Volvo dedykowanym poznańskiemu centrum rozmawiamy z Renatą Gralec, Dyrektorem Centrum Stary Browar oraz Grzegorzem Urbańskim, PR & Communication Managerem Volvo Firma Karlik.

Ekspozycja samochodów w centrach handlowych to dla marek motoryzacyjnych standardowa już forma promocji, jednak otwarcie stałego showroomu w takim obiekcie to w Polsce rzadkość. Skąd decyzja o takiej lokalizacji nowego salonu Volvo Firma Karlik?

Renata Gralec: Historia naszej współpracy z Volvo Firma Karlik przypomina model „od pop-upu do butiku”, jaki zrealizowaliśmy w Starym Browarze z wieloma markami modowymi. Czasowe ekspozycje samochodów, partnerstwa przy wydarzeniach, organizacja miesięcznego showroomu kilka lat temu – te formy pozwoliły na wzajemne poznanie potrzeb, zbudowanie relacji z klientami, a w końcu – otwarcie stałego salonu. Stary Browar i Firmę Karlik łączą także wspólne wartości: miłość do designu, zaangażowanie w życie lokalnej społeczności: biznesowe i kulturalne.

Grzegorz Urbański: Nasze drogi ze Starym Browarem wielokrotnie się krzyżowały, w 2016 roku mieliśmy tu już swój showroom, ale była to wizyta przewidziana na nieco ponad miesiąc. Gościliśmy tu także z wieloma prezentacjami modeli Volvo, jak choćby w zeszłym roku, przy okazji premiery Volvo S60. Wreszcie – ważnym dla nas wydarzeniem był zawsze Klub Klientów Starego Browaru, któremu chętnie partnerowaliśmy. Stała ekspozycja w showroomie jest zatem dla nas naturalna i wierzymy, że będzie stanowiła korzyść dla obu marek.

Co wpłynęło na umiejscowienie showroomu Volvo w Starym Browarze?

RG: Konieczne było przygotowanie odpowiedniej powierzchni – dla Firmy Karlik szukaliśmy przestrzeni o metrażu min. 200 mkw. Ze względów logistycznych w grę wchodziły wyłącznie lokale na parterze w Pasażu, gdzie możliwy jest wjazd samochodów. Uzgodniliśmy też, że okres otwarcia wzbogaci ekspozycja aut przed lokalem – na tzw. Placu Czterech Kolumn.

GU: Wjazd samochodów na Plac Czterech Kolumn udokumentowaliśmy w formie video. Z wiadomych względów wjeżdżaliśmy do Starego Browaru pod osłoną nocy, co pozwoliło wyeksponować jego piękne wnętrza i w sposób widowiskowy zaprezentować Volvo V90 i Volvo S90. Materiał wywołał ogromne zainteresowanie obserwatorów naszych mediów społecznościowych.

Jaki profil będzie miał nowy showroom? Czy koncept jest dostosowany do kontekstu – charakteru Starego Browaru?

GU: Zdecydowanie tak. Centralne miejsce w showroomie zajmują oczywiście samochody Volvo, ale chcemy by było to także miejsce obcowania ze sztuką, kulturą, promujące określony styl życia, bliski skandynawskim wartościom. Ekspozycja biżuterii pARTs, tworzonej ze zużytych części samochodów Volvo czy torby szyte ze zużytych banerów reklamowych są tego najlepszym przykładem. Ponadto miłośnicy marki odnajdą w showroomie bogatą ekspozycję akcesoriów lifestylowych Volvo.

RG: Dodam, że udało się stworzyć ciekawy dialog z inną działającą w Browarze marką, bo autorką biżuterii pARTs jest Anna Orska – projektantka, która właśnie u nas otworzyła swój pierwszy butik i od wielu lat z sukcesem go prowadzi. Volvo Firma Karlik to nie pierwsza marka, która na potrzeby otwarcia swojego salonu w Starym Browarze zdecydowała się stworzyć dedykowany koncept. Firmy świetnie wyczuwają, że współtworzą centrum handlowe z unikalną ofertą i wychodzą z propozycjami niestandardowych lub wręcz eksperymentalnych formatów. Doceniają to klienci, którzy wiedzą, że u nas nawet dobrze znane marki zaskoczą ich niekonwencjonalnym ujęciem.

Volvo Firma Karlik chętnie pokazuje klientom świat marki i jej wartości zakorzenione w szwedzkim dziedzictwie. Jak zostało to odzwierciedlone w salonie w Starym Browarze?

GU: Od ponad dwóch lat prowadzimy bloga www.madebykarlik.pl, gdzie przybliżamy świat Volvo. Mini serial #KarlikOnTour to ponad 20 odcinków w postaci wpisów i materiałów video opowiadających o LAGOM, szwedzkiej sztuce życia w harmonii oraz OMTANKE, czyli trosce o zdrowie, bezpieczeństwo i środowisko naturalne. Wszystkie te materiały można obejrzeć na jednym z ekranów w showroomie. Architektura showroomu to odzwierciedlenie wartości Volvo, stanowiących dziedzictwo skandynawskiego stylu, wyrażonego przez formę, kolor i kształt, tworzących razem unikalną oraz przyjazną atmosferę. W przestrzeni wypoczynkowej czekają zatem na gości wygodna kanapa i fotele zaprojektowane specjalnie dla Volvo przez szwedzką firmę Senab. Odwiedzających nas gości zachęcamy do kultywowania szwedzkiego rytuału FIKA, oznaczającego przerwę w codziennych obowiązkach na filiżankę kawy i zachęcamy do lektury „Skandynawskiego Sekretu”, książki doktora Bertila Marklunda, która jest prostym poradnikiem w zakresie zdrowego stylu życia.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.