[WYWIAD] Jerzy Jakubiak, MAX Premium Burgers: otwieramy 2 nowe lokale, planujemy dalszy rozwój

W najbliższych tygodniach otwieramy dwa nowe obiekty typu Drive Thru. Bieżąca sytuacja nie zmieniła kwestii zasadniczej – wciąż planujemy dalszy rozwój – zapewnia w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Jerzy Jakubiak, Country Manager, MAX Poland.

Dla branży gastronomicznej czas tzw. lockdownu był bardzo trudny. W zasadzie jedyną możliwością łagodzenie skutków zamknięcia lokali była usługa deliver bądź osobisty odbiór zamówionego posiłku w lokalu. Z tego co wiem, MAX Premium Burgers zrobił coś więcej – dostosował menu pod ówczesną sytuację. 

Jerzy Jakubiak: W czasie lockdownu przyjęliśmy aktywną postawę. Z jednej strony mocno postawiliśmy na dostępne kanały sprzedaży, czyli drive thru – połowa naszych lokali posiada tę opcję, oraz dostawę – w sumie mamy czterech partnerów delivery. Są to Uber Eats, Wolt, Głodny i Glovo. Rozwijamy też opcję zamawiania online z odbiorem w restauracji, czyli coś w rodzaju usługi click and collect. Z drugiej strony przyjrzeliśmy się naszemu menu. Nie da się ukryć, że burgery nie są najłatwiejszymi produktami do sprzedaży na dystans. Dlatego wprowadziliśmy linię burgerów DeliVery Cheezy opracowanych z myślą o dostawie czy sprzedaży na wynos. W naszym menu są też bardzo popularne produkty świetnie znoszące transport, jak nuggetsy kurczakowe czy kultowe wege nuggetsy. Wzmocniliśmy tę linię produktów, wprowadzając Snack Boxy (wege i mix) dostępne tylko w dostawie.

Na ile pomogło to przetrwać najtrudniejszy etap lockdownu?

JJ: Tego typu rozwiązania pozwoliły złagodzić skutki powszechnego zamknięcia lokali, z pewnością jednak ich nie zniwelowały.

Od 18 maja żyjemy już w innej rzeczywistości. Lokale gastronomiczne mogą, zachowując odpowiednie normy bezpieczeństwa, przyjmować ponownie gości. Jakie są przykładowe koszty dostosowania restauracji do nowych standardów sanitarnych?

JJ: Mamy sprawnie działający pion operacyjny, który w krótkim czasie dostosował restauracje do bieżących wymogów. Koszt z tym związany oscyluje wokół 5000 – 7500 PLN.

Ustawowe “odmrożenie” gastronomii to jedno, pytanie czy klienci – i w jakiej liczbie – wrócą ponownie do barów i restauracji. Wiele z nich, choćby w samej Warszawie, zostało już niestety zamknięte na stałe…  

JJ: Z pewnością musimy jeszcze trochę poczekać na odbudowanie normalnego ruchu. Trudno dywagować o gastronomii jako całości. Inna jest sytuacja sektora fine dining, a inna sektora restauracji szybkiej obsługi, czyli naszego. Jesteśmy cenowo przystępni, prowadzimy sprzedaż różnymi kanałami, zatem liczymy na to, że nawet przy obecnym niskim poziomie optymizmu konsumenckiego ludzie będą chcieli robić sobie małe przyjemności jak zamówienie dobrego burgera z frytkami czy jednego z naszych pysznych shaków.

Na koniec spytam o Państwa plany inwestycyjne. Pierwotnie zakładały one uruchomienie w Polsce w 2020 roku co najmniej 10 nowych lokali. Jak wpłynęła na nie pandemia koronawirusa?

JJ: W najbliższych tygodniach otwieramy dwa nowe obiekty typu Drive Thru – w Tychach i w Nowych Babicach pod Warszawą. Nasza sieć będzie wówczas liczyła 10 lokali. Bieżąca sytuacja nie zmieniła kwestii zasadniczej – wciąż planujemy dalszy rozwój. Zachowujemy jednak daleko idącą powściągliwość w deklarowaniu, kiedy i gdzie powstaną nowe restauracje.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

MAX Premium Burgers

W Polsce pierwszą restauracją Max Premium Burgers otwarto w 2017 roku we wrocławskiej Galerii Dominikańskiej. Lokal mieścił się na parterze, tuż przy wejściu głównym do galerii, a jego powierzchnia wynosi 370 mkw. Aktualnie sieć składa się z ośmiu restauracji m.in. w Poznaniu, Gdańsku, Świętochłowicach. MAX Premium Burgers to restauracje o powierzchni od 300 do 700 mkw., otwierane w obiektach handlowych oraz przy ulicach jako wolnostojące lokale typu drive-thru.

Na początku 2020 roku sieć Max Premium Burgers powiększyła się o dwie restauracje w Warszawie, które są zlokalizowane w centrach handlowych: Złote Tarasy i Westfield Arkadia.

MAX to najstarsza szwedzka sieć restauracji serwująca burgery. Firma powstała w 1968 r. i do dzisiaj pozostaje własnością założyciela marki i jego rodziny. Ambicją MAX jest stać się najlepszą na świecie siecią restauracji serwującą burgery. MAX był wielokrotnie doceniany w badaniach konsumenckich i wybierany jako „najlepszy burger w Szwecji”. Obecnie sieć zatrudnia ok. 5,5 tys. pracowników w 150 restauracjach na terenie Szwecji, Norwegii, Danii, Polski i Egiptu. Kolejne lokale zostaną otwarte w Skandynawii oraz na nowych rynkach, w Polsce i na Bliskim Wschodzie. Całkowity obrót roczny firmy w 2018 roku wyniósł 360 milionów euro.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.