Aldi rozwija nowy kanał komunikacji

Ruszył oficjalny profil Aldi na Instagramie. To kolejny kanał w Social Mediach, w którym sieć aktywnie komunikuje się ze swoimi klientami. „Galopem na Insta” to hasło zachęcające do odwiedzenia profilu Aldi, gdzie użytkownicy znajdą bieżące informacje o produktach i promocjach, a także inspiracje zakupowe. Unikatową cechą komunikacji marki ma być warstwa wizualna prezentowana w newsfeedzie oparta wyłącznie o materiały zdjęciowe bez ingerencji graficznej. A wszystko to okraszone charakterystycznym dla sieci Aldi żartobliwym stylem z lekkim przymrużeniem oka.

Aldi w Social Mediach zadebiutował jesienią 2019 roku, pozyskując tylko w pierwszym miesiącu 10 565 fanów na Facebooku. Było to kolejne działanie sieci w ramach wdrażania strategii marketingowej opartej o hasło RAZ Aldi, ZAWSZE Aldi, będące jednocześnie nowym sloganem marki. Bohaterami kampanii reklamowej, jak i profilu Aldi na Instagramie, są wybrane produkty marek własnych z różnych kategorii asortymentowych, zaś sam slogan nawiązuje do jednej z cech tożsamości marki, definiującej Aldi jako „sklep sprawdzonych i przetestowanych przez klientów produktów”.

Dotychczas sieć wykorzystywała takie nośniki reklamowe jak billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe, a także posty na Facebooku. Teraz komunikację marki wspierać będzie również jej oficjalny profil na Instagramie, z pomocą którego Aldi chce dotrzeć  do młodszych grup docelowych, mniej angażujących się na Facebooku. Sieć szczególnie mocno stawia tu na wiarygodność i autentyczność przejawiającą się w sposobie prezentowania treści.

Instagram nowym narzędziem komunikacji

Cała koncepcja wizualna profilu bazuje przede wszystkim na ciekawych rozwiązaniach fotograficznych, zarówno w zakresie formy, kolorystki jak i samych treści. Wszystkie posty (poza InstaStories) budowane będą w oparciu o zdjęcia, na których zaprezentowane zostaną oryginalne produkty marek własnych Aldi.

– Naszym założeniem strategicznym jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów i spotkanie ich tam, gdzie poza zakupami i codziennymi obowiązkami spędzają najwięcej czasu. Właśnie dlatego kluczowe jest dla nas budowanie świadomości marki w nowym kanale i kreowanie jej wizerunku jako ciekawej i wartej lepszego poznania. Na Instagramie prezentować będziemy nasze produkty w designerski, nieoczywisty i kreatywny sposób, przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznego dla nas sposobu komunikacji z lekkim przymrużeniem oka. Odpowiadamy w ten sposób na potrzeby klientów, którzy na Instagramie poszukują rozrywki, informacji i inspiracji. Na naszym kanale coś dla siebie znajdą zarówno miłośnicy kreatywnej komunikacji, dobrego jedzenia i jakościowych produktów – wyjaśnia Agnieszka Barańska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Aldi Polska.

Według oficjalnych danych ponad 50 proc. użytkowników Instagrama oczekuje od marek rozrywki oraz treści prawdziwych, pełniących funkcję informacyjną. Nie wiele mniej, bo 45 proc. z nich poszukuje kontentu inspirującego. Taki też będzie profil Aldi. Nowoczesność marki, która zaspokaja potrzebę rozrywki i inspiruje swoich użytkowników podkreślą nietuzinkowe stylizacje fotograficzne będące kontynuacją unikatowej narracji o produktach Aldi. Istotnym elementem będą również InstaStories, czyli krótkie filmy i angażujące treści, które znikać będą po 24 godzinach od momentu ich opublikowania. Posty na Instagramie marki pojawiać się będą kilka razy w tygodniu.

Prowadzony od jesieni 2019 roku fanpage Aldi na Facebooku polubiło ponad 30 tysięcy odbiorców, a tygodniowo sieć dociera ze swoimi  postami do 3 milionów osób. Poprzez działania w Social Mediach Aldi po raz kolejny zaprasza swoich klientów do wejścia w interakcję z marką.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.