[RAPORT] Najnowsze trendy w sektorze e-commerce w Polsce

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez MarketLine,  polski rynek jest prężnie rozwijającym się sektorem handlu elektronicznego, który odpowiada za 4.3 proc. wartości europejskiej branży e-commerce.  W 2018 roku, sektor sprzedaży online wzrósł o 17.17 proc. by osiągnąć wartość 12,634.4 milionów dolarów. Tymczasem oczekuje się, że do roku 2023, wzrośnie o kolejne 95 proc.

Mając na uwadze tę silną tendencję wzrostową, firmy na całym świecie powinny przyjrzeć się temu rynkowi, mając na uwadze najskuteczniejsze metody wkroczenia do przestrzeni internetowej w Polsce. Dlatego właśnie Photoslurp postanowiło przeprowadzić badanie rynku dotyczące zwyczajów zakupowych Polaków. Dane zostały zgromadzone pod koniec lutego 2020 – na chwilę przed wybuchem pandemii COVID-19 w Europie. Czyni to raport bardziej wiarygodnym, jako że jakiekolwiek informacje zebrane podczas kwarantanny, byłyby tendencyjne ze względu na tę sytuację.

Aktualny stan sektora e-commerce w Polsce

Polska, jako członek Unii Europejskiej, posiada rynek o charakterze międzynarodowym. Brak geograficznych granic czyni go łatwo dostępnym dla europejskich i światowych firm.

Jeśli chodzi o sektory handlu elektronicznego, rynek odzieżowy jest największym, osiągając 25.3 proc. całkowitej wartości tego sektora gospodarki. Sprzedaż elektroniki nie pozostaje w tyle z 22.8 proc. całkowitej wartości, według danych MarketLine z lutego 2020.

W czasach kryzysu wywołanego COVID-19, najpopularniejszymi branżami w Polsce, poza branżą artykułów chemicznych są odzież, obuwie oraz produkty zdrowotne.

Jako że polski rynek e-commerce rośnie w tak szybkim tempie,  dla firm, które pragną otworzyć sklep online, jest to przestrzeń bardzo konkurencyjna, ale również wiążąca się z ogromnym potencjałem. Dlatego warto zapoznać się ze zwyczajami zakupowymi Polaków, by wiedzieć jak do nich dotrzeć.

Pełna wersja raportu dostępna jest TUTAJ.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.