Żabka usprawnia proces zakupowy wprowadzając nową usługę płatniczą

Żabka Polska wdraża nową usługę Żappka Pay, czyli możliwość płacenia aplikacją żappka w sklepach sieci. Ma ona na celu usprawnienie i przyśpieszenie procesu zakupowego przy kasie oraz łatwiejsze korzystanie z funkcjonalności dostępnych w aplikacji. Jako bezdotykowa metoda płatności idealnie odpowiada na aktualną sytuację pandemii, gwarantując bezpieczne i szybkie zakupy. Rozwiązanie będzie dostępne dla klientów we wszystkich ponad 6100 sklepach Żabka już w połowie czerwca.

Kluczową kwestią podczas robienia zakupów jest dla klientów wygoda oraz jak najkrótszy czas ich realizacji. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, sieć Żabka zdecydowała o wprowadzeniu nowej usługi płatniczej, Żappka Pay.

– W ramach naszej strategii od kilku lat bardzo mocno inwestujemy w transformację cyfrową, która jest jedną z podstaw rozwoju sieci Żabka. Wszystkie wprowadzane przez nas usługi bazujące na nowoczesnych technologiach mają przede wszystkim za zadanie zwiększyć jakość i komfort zakupów dokonywanych w naszych sklepach. Tak jest też z Żappka Pay, czyli nową funkcjonalnością w aplikacji żappka. To nowoczesne i bezpieczne rozwiązanie płatnicze sprawi, że zakupy w Żabce staną się jeszcze prostsze, a wizyta w sklepie zostanie skrócona do minimum – mówi Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu ds. finansowych i rozwoju Żabka Polska.

Działanie Żappka Pay

Mechanizm działania Żappka Pay jest bardzo prosty. W aplikacji żappka należy podłączyć kartę płatniczą, a następnie zabezpieczyć ją numerem PIN, skanem twarzy lub odciskiem palca. Aplikację wyróżnia możliwość dodania karty na kilka wygodnych sposobów tj. za pomocą zdjęcia czy NFC (przez zbliżenie karty do telefonu). Podłączenie karty i płacenie za pośrednictwem aplikacji jest całkowicie bezpieczne, a cały proces jest obsługiwany przez firmę First Data. Dzięki Żappka Pay jednym skanowaniem aplikacji będzie można płacić za zakupy, zbierać punkty lojalnościowe oraz korzystać z promocji przygotowanych dla użytkowników żappki.

– Od lat wspieramy Żabkę w cyfrowej transformacji płatności. Dzięki wspólnie wprowadzonym innowacjom oraz naszej niezawodnej i wydajnej infrastrukturze klienci Żabki mogą płacić bezgotówkowo i korzystać z wielu dodatkowych usług dostępnych w terminalu płatniczym First Data Polcard. Odpowiedzią na wciąż rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie szybkich zakupów i niezauważalnych płatności jest najnowsza usługa płatnicza Żappka Pay dostępna w mobilnej aplikacji żappka. Dostarczane przez nas rozwiązanie Żappka Pay gwarantuje szybkość i pełne bezpieczeństwo każdej transakcji – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu First Data Polska.

Popularność mobilnej aplikacji

Testy Żappka Pay rozpoczęły się w drugiej połowie maja w 5 sklepach sieci – 3 w Poznaniu i 2 w Warszawie. Od strony użytkowników zaproszonych zostało do nich kilkadziesiąt osób. Wśród nich znaleźli się pracownicy Żabka Polska i firm biorących udział w tworzeniu usługi. W kolejnej fazie do testów dołączyli także klienci korzystający z aplikacji żappka, którzy robią zakupy w tych sklepach.

Aplikacja żappka cieszy się ogromnym zainteresowaniem użytkowników od samego momentu jej wprowadzenia na rynek w minionym roku. Obecnie korzysta z niej blisko 3 mln użytkowników. Jej sukces jest dostrzegany także w branży, o czym świadczy chociażby wyróżnienie żappki dwiema nagrodami w prestiżowym konkursie Mobile Trends Awards 2019. żappka zwyciężyła w kategorii m-commerce za szczegółowe dopracowanie aplikacji i idealne dotarcie do potrzeb klientów, a także otrzymała trzecie miejsce wśród najlepszych aplikacji w Polsce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.