Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Quiosque: nie będziemy w stanie pokryć aktualnych stawek czynszu

Zarząd sieci modowej Quiosque wziął udział w proteście przedstawicieli ZPPHiU. Firmy handlowe i usługowe zrzeszone w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług postanowiły zaprotestować wobec obciążania ich czynszami zbyt wysokimi w stosunku do osiąganych obecnie obrotów.

W proteście zorganizowanym 18 czerwca w Warszawie, w Galerii Północnej wzięło udział kilkadziesiąt firm z całej Polski, w tym marka odzieżowa Quiosque, której zarząd podkreśla, że przy tak niskich przychodach, jakie odnotowuje, nie jest w stanie pokryć stawek czynszu wynikających z dotychczasowych umów.

Rekalma Apsys
r e k l a m a

– Przy tak niskiej skali wejść, nie będziemy w stanie pokryć stawek czynszu wynikających z dotychczasowych umów handlowych. Chcąc przetrwać na rynku i obronić miejsca pracy, musimy jak najszybciej dostosować warunki prowadzenia działalności handlowej do nowej rzeczywistości. W szczególności dotyczy to kosztów najmu – mówi Agnieszka Krzywańska Dyrektor Zarządu PBH SA.

Niektórzy najemcy odnotowują spadki obrotów na średnim poziomie ok. 50 proc.

W opinii zarządu sieci, wskutek pandemii najemcy odnotowujący spadki obrotów na średnim poziomie ok. 50 proc. nie są w stanie zaakceptować czynszów w 100 proc. wysokości ustalanej przed kwarantanną. Stąd apel do wynajmujących o dostosowanie wysokości opłat proporcjonalnie do obrotów osiąganych w lokalach.

Przypomnijmy, protest polegał na symbolicznym zamknięciu sklepów i punktów objętych akcją w Galerii Północnej w godzinach: 12.00 – 16.00. Jak podkreślali najemcy biorący udział w spotkaniu, mimo otwarcia galerii handlowych, Polacy bardzo sceptycznie podchodzą do wizyt i zakupów w takich miejscach. Klienci obawiają się zarażenia koronawirusem, nie mogą też skorzystać z pełnej oferty i atrakcji dostępnych do tej pory.

Według ZPPHiU, po podsumowaniu pierwszego miesiąca działania po rozluźnieniu kwarantanny, wyraźnie widać, że realia sprzed pandemii są odległe i nieosiągalne w obecnych warunkach. Spadki odwiedzalności punktów oraz sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku sięgają w niektórych przypadkach nawet powyżej 50 proc. (badanie wewnętrzne ZPPHiU).