Nowa kawiarnia Green Caffè Nero w Krakowie

Green Caffè Nero otwiera kolejną nową kawiarnię w okresie pandemii. Nowy lokal znanej marki już od kilku dni wita klientów w Krakowie przy ulicy Brackiej 1A. Kawiarnia znajduje się w okazałej zabytkowej kamienicy, której klimat stał się wyróżnikiem spośród innych punktów na kawowej mapie Krakowa – łączy w sobie charakterystyczne dla wnętrz Green Caffè Nero naturalne materiały oraz nawiązujące do historii miejsca średniowiecza elementy.

– To przyciągające stylem miejsce idealnie sprawdzi się na spotkanie ze znajomymi lub odpoczynek w trakcie intensywnego dnia. Jednym z największych jego atutów jest wystrój i klimat, który towarzyszy pomieszczeniom z kilkusetletnią historią i tradycją – podkreśla Adam Ringer, prezes Green Caffè Nero. – Ponieważ kawiarnia mieści się w zabytkowej kamienicy, chcieliśmy wykorzystać jej potencjał w jak najlepszy sposób. Myślę, że takie nietypowe miejsce idealnie wpasowuje się w krakowski klimat, który kochają nie tylko mieszkańcy starej stolicy, ale i turyści z Polski i całego świata – dodaje Adam Ringer.

Ulica Bracka, przy której mieści się kamienica z nowo otwartą kawiarnią Green Caffè Nero, jest jedną z najstarszych śródmiejskich ulic Krakowa. Prowadzi na Rynek Główny starego miasta, a jej nazwa pochodzi od pobliskiego kościoła św. Franciszka i Klasztoru Braci Mniejszych. Taka lokalizacja jest nie tylko prestiżowa, ale również wymagająca – centrum i najbardziej zabytkowe miejsca są sercem Krakowa, które dziennie odwiedzają dziesiątki tysięcy ludzi. To właśnie z myślą o wszystkich osobach spragnionych kawy Green Caffè Nero zdecydowało się na wybór jednej z zabytkowych kamienic na miejsce dla nowej kawiarni.

150 mkw. dla nowej kawiarni Green Caffè Nero

Wystrój przestronnego lokalu o powierzchni 150 mkw. inspirowany był połączeniem średniowiecznej estetyki i współczesnych elementów. Dzięki temu kawiarnia zachęca przechodniów nie tylko szerokim wyborem różnorodnych kaw, deserów i przekąsek, ale także atrakcyjnym wyglądem.

– Zobowiązująca lokalizacja, jaką są okolice rynku, i wymagające wnętrza, czyli renesansowe arkady wsparte na kolumnach o jońskich kapitelach w pewien sposób narzuciły nam rozwiązania designerskie. Nie rezygnując z charakterystycznych dla nas materiałów, czyli stalowej blachy, surowego dębowego drewna czy kolorowych obić eklektycznych mebli, prowadzimy dialog z historią i miejscem – mówi Agata Milewska, Szef Marketingu i Komunikacji Marki Green Caffè Nero. – Bar, mimo że wykonany ze stali, powtarza motyw arkady, a żyrandole mające kształt średniowiecznych świeczników wzbogacone zostały o elementy kryształowe o XX-wiecznym rodowodzie. Tkaniny nawiązują do czasów, gdy spełniały rolę nie tylko dekoracyjną, ale i praktyczną – ocieplenia wnętrza. Nasze duo architektów, Grażyna i Marcin Piotrowscy, wspaniale wyeksponowali także elementy odkryte w czasie prac remontowych: ceglany sufit sali głównej i średniowieczną, malowaną skarpę w pomieszczeniu wejściowym – dodaje Agata Milewska.

Kawiarnia przy ulicy Brackiej w Krakowie była długo wyczekiwanym punktem, zarówno przez wielbicieli kawy, jak i samą markę. Otwarcie kawiarni zostało przesunięte w czasie ze względu na formalności związane z użytkowaniem lokalu znajdującego się w zabytkowym budynku – uzgodnienia z konserwatorem zabytków, lokalnymi wspólnotami i Działem Architektury Miasta zajęły Green Caffè Nero prawie cztery lata. Gdy kawiarnia wreszcie była gotowa, zamknięto gastronomię z powodu epidemii koronawirusa. Dziś Green Caffè Nero sukcesywnie przywraca swoją działalność i otwiera nowe lokale – na początku czerwca sympatycy marki mogli napić się kawy w zupełnie nowej kawiarni w budynku Generation Park na warszawskiej Woli.

O Green Caffè Nero

Marka Green Caffè Nero została stworzona przez Gerry’ego Forda – właściciela marki Caffè Nero i Adama Ringera – założyciela i szefa Green Coffee. Obecnie sieć obejmuje 70 kawiarni w Polsce.

Caffè Nero to największa niezależna Grupa kawiarni w Europie, która została założona przez Gerry’ego Forda w 1997 r. Caffè Nero posiada ponad 1 tys. kawiarni w 10 krajach m.in. w Wielkiej Brytanii, Szwecji czy Polsce. Od momentu założenia Grupa rozwija się dynamicznie, osiągając coraz większe przychody z roku na rok.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.