Zagraniczna ekspansja Omnipack

Polski startup wypływa na międzynarodowe wody. Omnipack świadczący usługi fulfillment dla ecommerce w modelu full stack (tj. operacje i technologia), podjął strategiczny krok w kierunku ekspansji zagranicznej i uruchomił nowe centrum logistyczne. Omnipack obsługuje m.in. takie sieci sklepów jak Bizuu, Sugarfree i Cardiobunny czy Jadłosfera.

Od samego początku operator logistyczny zakładał działalność globalną. Dziś Omnipack zwiększa swoją powierzchnię magazynową dwukrotnie, wdraża zaawansowane technologie i planuje otwarcie kolejnego centrum logistycznego przy granicy niemieckiej. Te działania umożliwią polskiemu startupowi wejście na rynki zagraniczne i budowę sieci centrów fulfillmentowych w całej Europie.

Otwarcie nowego centrum logistycznego w Nadarzynie k. Warszawy jest, jak informują przedstawiciele Omnipack, strategiczną decyzją związaną z nieustannym rozwojem firmy. Omnipack obecnie obsługuje ponad 100 klientów, z których zdecydowana większość dynamicznie rośnie. Ponadto, stale dołączają nowi klienci, co naturalnie generuje potrzebę dodatkowej powierzchni magazynowej. Centrum logistyczne w Nadarzynie zapewnia nie tylko dwukrotnie większą przestrzeń, lecz także lokalizację, która pozwala na realizację wysyłek zagranicznych w krótkim czasie. Kolejnym krokiem w kierunku ekspansji międzynarodowej Omnipack będzie uruchomienie w październiku magazynu w Gorzowie Wielkopolskim tuż przy granicy z Niemcami.

– Kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorcy, który chciałby, aby jego eCommerce miał zasięg globalny i był przystosowany do potrzeb lokalnych rynków – jest wybór operatora logistycznego, który posiada magazyn w odpowiedniej lokalizacji, dostęp do lokalnych przewoźników i systemy do rozliczeń międzynarodowych. Dzięki centrum logistycznemu w Nadarzynie Omnipack może realizować wysyłki zagraniczne Next Day Delivery. Jeszcze w tym roku planujemy otwarcie kolejnego centrum w Gorzowie Wielkopolskim przy granicy Niemieckiej. Te działania umożliwią naszym klientom ekspansję i nieograniczone skalowanie biznesu na rynki Europy Zachodniej – mówi Tomek Kasperski, CEO Omnipack.

Omnipack usprawnia logistykę

Omnipack zdecydował się na wynajem 6,5 tys. mkw. powierzchni magazynowej w nowym budynku na terenie Segro Logistics Park Warsaw, Nadarzyn, mając na względzie strategiczne położenie geograficznie – w pobliżu centralnych hubów firm transportowych. To gwarantuje optymalizację procesów logistycznych i pozwala wydłużyć czas składania zamówień, dla których dostawa będzie realizowana następnego dnia. Dla Omnipack ważne są też infrastruktura regałowa magazynu, maszyny do pakowania i przenośniki transportujące, które automatyzują przemieszczanie się paczki z miejsca pakowania do miejsca odbioru i zwiększona liczba docków, obsługująca wielu przewoźników jednocześnie. Te dwa ostatnie czynniki znacznie podnoszą wskaźnik efektywności operacji logistycznych.

– Zakupy w internecie robimy coraz bardziej świadomie, dlatego nasi klienci mają coraz większe oczekiwania wobec nie tylko towaru, który zamawiają, lecz także jakości obsługi. Nowy magazyn w Nadarzynie zapewnia większą efektywność operacji logistycznych, a co za tym idzie lepsze customer experience, na który składają się skrócony czas realizacji wysyłki, sposób pakowania, czy sprawna obsługa zwrotów– komentuje Karol Milewski, CCO w Omnipack.

W związku z szerokim portfolio klientów Omnipack – magazyn musi być przystosowany do obsługi zamówień różnych branż. Zarówno spożywczej, kosmetycznej, designerskiej, jak i modowej. Dzięki możliwościom, które daje Segro, w Nadarzynie Omnipack będzie mógł zarządzać operacjami logistycznymi wszystkich swoich klientów, między innymi: Jadłosfera, Greasy Fingers, Ekopolka, 9design czy Bizuu, Muscat, Gepetto. Doradcą przy wyborze magazynu Omnipack była międzynarodowa firma doradcza na rynku nieruchomości – JLL.

– Cieszymy się, że zespół JLL był częścią tego projektu i wspierał nas przy wyborze optymalnego rozwiązania pod kątem powierzchni magazynowej przystosowanej do naszych potrzeb. Wraz z otwarciem nowego centrum dystrybucji przenieśliśmy też wszystkie nasze systemy softwarowe do chmury AWS i wdrożyliśmy nowy system magazynowy Logifact, który niesie ze sobą szereg usprawnień operacyjnych, takich jak: efektywne zarządzanie stanami magazynowymi w identyfikacji braków i nadwyżek, automatyczne zarządzanie datami ważności produktów, optymalne zarządzanie opakowaniami zbiorczymi i automatyzację przyjmowania zwrotów oraz niezależność przy dołączaniu kolejnych platform eCommerce – dodaje Rafał Szcześniewski, COO Omnipack.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.