[KOMENTARZ] Magdalena Szlezyngier, DNB Bank Polska: rośnie optymizm wśród konsumentów

Dynamika sprzedaży detalicznej towarów w maju br., po historycznie największym -22.9 proc. tąpnięciu w kwietniu, wyniosła – 7.7 proc., co w połączeniu z odnotowanym 14,9 proc. wzrostem w stosunku do marca 2020, wyraźnie wskazuje na rosnący optymizm wśród gospodarstw domowych – pisze Magdalena Szlezyngier, Menedżer ds. Klientów Strategicznych z DNB Bank Polska.

Spożycie prywatne nadal maleje w ujęciu rocznym, jednak wraz z luzowaniem kolejnych ograniczeń w handlu detalicznym, odnotowujemy mniejsze spadki niż w marcu i kwietniu.

W ujęciu miesięcznym największy wzrost odnotowała kategoria „tekstylia, odzież i obuwie”, co przy jednoczesnym spadku wartości sprzedaży detalicznej przez Internet (o 12,7 proc.) potwierdza, iż Polacy wracają na zakupy „off-line” w centrach handlowych. Widać wyraźnie, iż sprzedaż detaliczna w galeriach handlowych, które zostały otwarte 4 maja, odbudowuje się szybciej niż było to przewidywane pierwotnie przez rynek i właścicieli sieci handlowych.

Wyniki sprzedaży za maj prognozują powrót optymizmu wśród konsumentów, dlatego czerwiec może przynieść jeszcze głębszą poprawę wyników sprzedaży detalicznej szczególnie w kategoriach, które do tej pory były w największym stopniu dotknięte ograniczaniem wydatków czyli tzw. tekstylia oraz dobra stałe (meble, samochody, RTV i AGD).

Autorem komentarza jest Magdalena Szlezyngier, Menedżer ds. Klientów Strategicznych z DNB Bank Polska.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.