PARTNERZY PORTALU

[RAPORT] Uber Eats: gastronomiczne upodobania Polaków

Uber Eats po raz kolejny przeanalizował dane pochodzące z setek tysięcy zamówień, które Polacy składali w ciągu tego roku, aby poznać trendy na naszych talerzach. Według danych niekwestionowanym królem polskich stołów jest burger z serem – najczęściej występujący w towarzystwie frytek. 

Drugie miejsce zajmuje znany nam przysmak z bliskiego wschodu – kebab. Wśród wielu konfiguracji, w jakich możemy go zamówić, największą popularnością cieszą się dania z baraniną oraz kurczakiem. Rozmiary kanapek są też dobrze dobrane, wersje powiększone to zaledwie 6% wszystkich zamówień. Polacy często również wybierają się w podróż kulinarną na daleki wschód – trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej zajmuje pad thai.

Co ciekawe, nie maleje zainteresowanie kuchnią roślinną, w pierwszej dziesiątce zamówień znalazł się Vegan Pastrami, czyli odpowiednik kultowej kanapki w wersji bezmięsnej, gdzie wykorzystano seitan.

Jakie dodatki usuwamy z zamówionych dań

Analizując komentarze pozostawione w aplikacji Uber Eats okazuje się, że najczęściej usuwanym z dania dodatkiem jest…cebula. Na drugim miejscu znajduje się pomidor, którego pozbywamy się aż dwa razy rzadziej. Często rezygnujemy też z kolendry, surówki oraz szynki.

Choć kuchnia azjatycka jest w czołówce najchętniej wybieranych potraw, z mniejszym entuzjazmem podchodzimy do pikantnych przypraw. Najczęściej zamawiane są dania średnio ostre.

Choć prośby o wykluczenia, bądź dodatki, zostawiane są w komentarzach w różnej formie – m.in: próśb, gróźb, wierszyków czy apeli – według globalnych statystyk Polacy są najmniej wybrednymi smakoszami. Zamówienia ze specjalnymi życzeniami wynoszą zaledwie 6 proc. wszystkich dostaw. Dla porównania, użytkownicy z Irlandii zmieniają skład prawie co czwartego dania. Z kolei Szwedzi modyfikują  14 proc. zamówień, zaś w Hiszpanii prawie co dziesiątą potrawę.

Pozdrawiamy, ale nie dziękujemy

Skoro o komentarzach mowa, daleko nam do liderów także w innej kategorii: zwroty grzecznościowe. W Polsce użytkownicy, co prawda pozdrawiają oraz doceniają jakość i smak dań… jednakże niezbyt chętnie używają słów: proszę i dziękuję, w swoich komentarzach. Zaledwie 7 proc. z analizowanych zamówień zawierało wspomniane zwroty, gdzie dla porównania w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz Hiszpanii odpowiednio 60 proc., 56 proc., i 28 proc. zamawiających pamięta o zwrotach grzecznościowych.

Usługa Uber Eats w Polsce

Polacy prędko docenili Uber Eats. Odkąd firma zawitała nad Wisłą ponad 3 lata temu, do oferty aplikacji dołączyło 37 miast, zaczynając od Warszawy. Dzisiaj oprócz stolicy, są to: Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Łódź, Katowice, Lublin, Bydgoszcz, Toruń, Gliwice, Sosnowiec, Zabrze, Białystok, Szczecin, Rzeszów, Kielce, Radom, Olsztyn, Częstochowa, Ruda Śląska, Chorzów, Bytom, Dąbrowa Górnicza, Rybnik, Tychy, Bielsko-Biała, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Płock, Tarnów, Kalisz, Włocławek, Legnica, Koszalin i Wałbrzych. Z usługi korzysta już ponad 2 miliony użytkowników. Rosnąca popularność aplikacji nad Wisłą szybko sprawiła, że Polska stała się jednym z największych rynków dla tej platformy w całej Europie.

Usługa Uber Eats jest obecnie dostępna w ponad 6 000 miast, w 45 krajach na całym świecie. Umożliwia użytkownikom zamawianie posiłków z ponad 400 tysięcy restauracji.

*Dane własne Uber Eats na podstawie zestawień styczeń 2020 vs. kwiecień 2020.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

LET'S TALK RETAIL

Informacje partnerów portalu

Najnowsze informacje

Scroll to Top