PARTNERZY PORTALU

Fit Cake uruchomi 10 nowych lokali jeszcze w tym roku

Mimo trzymiesięcznego zahamowania spowodowanego koronawirusem, sieć “niecukierni” Fit Cake rozwija się zgodnie z planem. W tym roku uruchomionych zostanie 10 kolejnych lokali na terenie całego kraju.

Fit Cake to sieć lokali produkująca zdrowe słodycze bez cukru i bez glutenu. Marka jest dostępna na polskim rynku od 2017 roku i aktualnie sieć tworzy 14 placówek. Fit Cake jest rozwijana w oparciu o system franczyzowy.

Nowe otwarcia Fit Cake jesienią

Firma postanowiła wykorzystać okres przestoju w handlu na wzbogacenie swojej oferty o specjalistyczne wegańskie słodkie przekąski, przede wszystkim lody, dla których stworzyła dedykowaną markę Fit Ice Cream. Te działania spowodowały, że po kilkumiesięcznym okresie spadku obroty sieci szybko wróciły do normy, a w wielu punktach nawet wzrosły. Przedsiębiorcy zaś, którzy mieli zaplanowane otwarcia nowych lokali na wiosnę i przesunęli je tylko w czasie i właśnie przygotowują lokale do otwarcia.

– Działają już nowe Fit Cake w Rzeszowie, Żorach, Otwocku, Kielcach i Ostrowcu Świętokrzyskim. Szykujemy się do kolejnych otwarć w Warszawie i Szczecinie, gdzie powstanie największy, 200-metrowy, ekskluzywny lokal – mówi Rafał Kościuk, twórca marki. – Mamy bardzo wiele zapytań z Zielonej Góry. Chcemy, aby wszystkie nowe lokale ruszyły przed grudniem, ponieważ przedświąteczny okres to dla nas bardzo intensywny czas i duże obroty.

Franczyza Fit Cake

W Fit Cake inwestują przedsiębiorcy, którzy są w 100 proc. przekonani do produktu. Większość z nich jest zwolennikami zdrowego stylu życia. Fit Cake jest zazwyczaj dodatkowym źródłem dochodów dla inwestorów, którzy uzbierali już niewielki kapitał i chcą go z głową ulokować w intratny i perspektywiczny biznes. Niektórzy mają już duże doświadczenie związane z franczyzą, ale jak podkreślają właściciele konceptu, nie jest to wymagane.

Fit Cake w niektórych miastach, szczególnie tych większych, stał się tak popularny, że franczyzobiorcy rezerwują sobie wyłączność na poszczególne dzielnice. Tak jest np w Warszawie, gdzie właścicielka lokalu na Woli zaserwowała sobie pierwszeństwo do uruchomienia Fit Cake także w Śródmieściu. We Wrocławiu franczyzobiorca podpisał umowę, w której zagwarantował sobie monopol całe miasto. Są też sytuacje, np. w miejscowości Kościan, gdzie potencjalny partner podpisał umowę “na zapas” z oddalonym o rok terminem uruchomienia lokalu.

– Zależało mu na tym, by być pierwszym na swoim podwórku i gotów był nawet ponieść pewne koszty rezerwacji na długo przed rozpoczęciem działalności. To pokazuje jak atrakcyjny mamy produkt – zauważa Rafał Kościuk. – Staramy się jednak równomiernie rozwijać sieć, tak by nasze lokale nie stanowiły dla siebie konkurencji. Metropolie: Gdańsk, Warszawę, Poznań, Kraków podzieliliśmy więc na dzielnice i docelowo chcemy, by w każdej działał Fit Cake. W mniejszych miastach zapotrzebowanie zazwyczaj zabezpiecza jeden czy dwa lokale. Są to często satelity, czy kopalnie wokół dużych aglomeracji, choć nie tylko.

“Niecukiernie” największym powodzeniem cieszą się w dużych ośrodkach, gdzie mieszkańcy przywiązują wagę do kwestii diety i starają się odżywiać świadomie (także dlatego, że ich na to po prostu stać). Fit Cake powstaje więc w miastach liczących minimum 20 tys. mieszkańców. Spółka 4 You sp. z o.o. – właściciel sieci – poszukuje punktów handlowych w łatwo dostępnej i widocznej lokalizacji, o dużym natężeniu ruchu pieszego, ulicach handlowych, przy dużych osiedlach lub w galeriach handlowych. Fit Cake wymaga witryny od strony ulicy i minimalnej powierzchni lokalu – 45 mkw.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

LET'S TALK RETAIL

Informacje partnerów portalu

Najemcy

gastronomia
20 lokalizacji
Fit Cake to sieć lokali oferujących zdrowe słodycze bez cukru i bez glutenu. Marka jest dostępna na polskim rynku od…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top