Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

VRG dostosowuje się do zmieniających się warunków rynkowych

VRG kładzie w sezonie jesień-zima nacisk na smart casual i inwestuje w e-commerce. W Vistuli po raz pierwszy pojawią się damskie garnitury. Przychody na koniec roku mogą być niższe od zeszłorocznych o ok. 20 proc. 

– Choć pozostajemy pod silnym wpływem efektu pandemii COVID-19, a sytuacja epidemiczna rodzi liczne ryzyka dla naszej działalności operacyjnej, jesteśmy umiarkowanie pozytywnie nastawieni do nadchodzących miesięcy. Trzeci i czwarty kwartał to dla naszej branży kluczowy z perspektywy wyników finansowych czas. Mam poczucie, że jako organizacja jesteśmy od strony ofertowej i operacyjnej dobrze przygotowani na wyzwania tego czasu – podkreśla Andrzej Jaworski, prezes zarządu VRG S.A.

Grupa Kapitałowa VRG spodziewa się w tym roku niższych przychodów w stosunku do roku poprzedniego. W scenariuszu bazowym zarząd VRG zakłada, że obniżone dynamiki sprzedaży w kanale offline, utrzymujące się po otwarciu sklepów stacjonarnych, przełożą się na zmniejszenie rocznych przychodów o ok. 20 proc. r/r.

Rekalma Apsys
r e k l a m a

E-commerce napędza rynek

– Naszym dużym sukcesem w tym roku było utrzymanie sprzedaży w kanałach online w momencie, kiedy w wyniku decyzji administracyjnych straciliśmy możliwość obsługi klientów w sieci salonów. Dziś chyba nikt w naszej branży nie ma cienia wątpliwości, że e-commerce to siła, która napędza i wspiera rynek. Wyciągamy wnioski z tego doświadczenia. Zwiększamy nakłady na pozyskanie ruchu z Internetu, pracujemy nad usprawnieniem logistyki online, zmieniamy aplikacje sprzedażowe, aby stale poprawiać ścieżkę klienta w naszych e-sklepach. Nieustannie doskonalimy procesy, korzystając z synergii pomiędzy markami w ramach grupy – wylicza Radosław Jakociuk, wiceprezes zarządu VRG S.A. odpowiedzialny za działalność operacyjną spółki i piony marek. 

Ewolucja w kierunku kompleksowej oferty

– W VRG uważnie obserwujemy trendy i staramy się odpowiadać jak najlepiej na aktualne oczekiwania klientów. Choć nasze marki odzieżowe nadal kojarzą się przede wszystkim ze strojem formalnym, od kilku lat VRG udawało się z powodzeniem wprowadzać do oferty nowe elementy asortymentu. W momencie wybuchu pandemii COVID-19 byliśmy dzięki temu dobrze przygotowani na gwałtowną zmianę potrzeb konsumentów – deklaruje Radosław Jakociuk. – Już niemal połowa sprzedaży marek odzieżowych Vistula i Bytom to segment casual. Dlatego w sezonie jesień – zima skupiliśmy się na dalszym rozwoju oferty wysokiej klasy mody codziennej. Chcę jednak podkreślić, że nie rezygnujemy ze znanej naszym klientom klasyki: ekskluzywnych garniturów i wysokiej jakości koszul. Naszym celem jest stopniowa ewolucja w kierunku coraz bardziej kompleksowej oferty – dodaje Radosław Jakociuk.  

Kolejnym krokiem tej ewolucji jest próba rozszerzenia grupy klientów flagowej marki VRG, Vistuli, o kobiety. W asortymencie wybranych salonów Vistula po raz pierwszy pojawią się damskie garnitury. W nowej odsłonie linii Vistula Red znajdą się również propozycje casual unisex – czyli produkty skierowane zarówno do mężczyzn, jak i kobiet.