PARTNERZY PORTALU

Rośnie footfall w centrach Gemini Park

Trzy centra handlowe Gemini Park w Bielsku-Białej, Tychach i Tarnowie odzyskują coraz więcej klientów.

 Minione wakacje przyniosły spółkom należącym do grupy Gemini Holding dalszy wzrost footfall w należących do nich centrach handlowych. Już lipiec przyniósł kontynuację trendu wzrostowego z maja i czerwca. W pierwszym miesiącu wakacji w Gemini Park Bielsko-Biało zanotowano powrót rok do roku 86 proc. klientów. 85 proc. odzyskało z kolei Gemini Park Tychy, a do Gemini Park Tarnów wróciło 75 proc. odwiedzających.

Wzrosty w centrach Gemini Park

Sierpień przyniósł z kolei stabilizację tego trendu. Był to czwarty miesiąc z rzędu od lockdown’u, w którym centra Gemini Park zanotowały wzrosty. I tak, bielski obiekt odrobił blisko 86 proc. footfall’u w stosunku do tego samego miesiąca przed rokiem. Taki sam wynik zanotowała tyska galeria. Tutaj również footfall sięgnął poziomu 86 proc. ubiegłorocznego.

Tym samym obie galerie uplasowały się ok. 8 punktów ponad trendem notowanym na rynku przez  Shopping Index Top Key. Blisko rynkowego trendu znalazło się natomiast tarnowskie centrum handlowe, do którego w sierpniu rok do roku wróciło 70 proc. klientów

– Od zniesienia lockdown’u nasze galeria odzyskują klientów, lokując się powyżej trendów rynkowych lub na równi z nim. Wakacje przyniosły umocnienie się tego zjawiska. To dobra wiadomość, zwłaszcza przed jesienią, która podobnie jak wakacje, będzie dla nas kolejnym sprawdzianem  – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Kompletna oferta

Za poprawiającymi się z miesiąca na miesiąc wynikami galerii Gemini Park stoi dziś kilka czynników. Wszystkie trzy centra rozpoczęły wakacje z kompletną ofertą handlową, gastronomiczną i usługową. Także Gemini Park Bielsko-Biała mające w grupie największy udział oferty rozrywkowej z kinem na czele, miało ją dostępną w 100% dla klientów.

Zaprocentowała także mocna pozycja centrów na lokalnych rynkach oraz ich rodzinny charakter. Galerie Gemini Park wpisały się w nowy trend konsumencki, zgodnie, z którym klienci chętniej wybierają obiekty handlowe w bliskim sąsiedztwie, mające kompaktową ofertę, a więc zaspokajającą kompleksowe potrzeby zakupowe.

Pomogło także wznowienie aktywności eventowej. Wakacje przyniosły aż 3 duże wystawy. W Tychach figur z uniwersum Marvela i DC Comics, w Bielsku-Białej baśniowych smoków, a w Tarnowie statków kosmicznych z Gwiezdnej Floty. Ponadto Tychy zorganizowały zlot food trucków, a Tarnów m.in. kino samochodowe i zabawę na torze skimboardingowym. Aktywny był także bielski park “W DECHE!”, organizując półkolonie dla dzieci.

Wyprzedaże nakręcają sprzedaż

Sezon napędziły także wyprzedaże, które okazały się rekordowe i to zarówno z uwagi na obniżki, jak i wydłużony czas trwania. Nie bez znaczenia było także rosnące poczucie bezpieczeństwa klienta w galerii. Już czerwcowe badania PRCH mówiły o tym, że aż 79 proc. klientów bez obaw robi zakupy w centrach handlowych.

Sprzyjający wzrostom okazał się także sam sezon wakacyjny, zwłaszcza w Bielsku-Białej. Położona w Beskidach galeria stała się jednym z beneficjentów letniego ruchu turystycznego w tym regionie, przyciągając turystów m.in. ze Szczyrku, z Ustronia czy z Wisły. Również Gemini Park Tychy położony przy popularnej wśród turystów trasie łączącej Śląsk z Podbeskidziem zyskał na tym.

– Wyniki, które obecnie obserwujemy są zadowalające, tym bardziej, że przekładają się na obroty naszych najemców. Te, dla przykładu w lipcu w Gemini Park Bielsko-Biała wyniosły aż 99 proc. ubiegłorocznych, w efekcie czego aż 40% najemców zanotowało tu wyniki lepsze niż w roku ubiegłym. To rodzi pewien optymizm. Wiele jednak wciąż pozostaje do zrobienia. Wakacje należy więc traktować jako dobry punkt wyjścia do dalszej pracy – mówi Malcharek.

Tej nie brakuje. – Wiele wciąż jest do zrobienia, zarówno po stronie zarządcy, jak i najemcy. Przed nami także kilka wyzwań, związanych chociażby z sezonem grypowym i II falą zakażeń na COVID-19. W sezon wchodzimy jednak przygotowani, z konkretnym planem działań, który ma na celu dalszą aktywizację naszych klientów na lokalnych i regionalnych rynkach – mówi Malcharek.Jak zauważa jednak Malcharek, rynek potrzebuje także pomocy ze strony rządu. – Zniesienie zakazu handlu pozwoli na szybsze odrabianie strat. Jak szacuje Retail Insitute może przyczynić się nawet do 4-procentowego wzrostu footfall’u. Powrót niedziel mógłby także pozytywnie wpłynąć na osłabiony pandemią PKB, a także uchronić miejsca pracy, jakie dziś tworzą centra handlowe – dodaje.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

LET'S TALK RETAIL

Informacje partnerów portalu

Projekty

galeria handlowa
36 000 m2
Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach. Obiekt położony jest w…
Baza danych

Firmy

Gemini Holding Sp. z o.o to polska firma deweloperska z ponad 25 letnim doświadczeniem na rynku i dziesiątkami zrealizowanych inwestycji…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top