Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Galerie CD Locum dopasowują się do nowych czasów

Pandemia na nowo kreuje otaczającą nas rzeczywistość, w tym sektor komercyjnych nieruchomości handlowych. Najistotniejszym z pozycji podmiotów uczestniczących w tym rynku, jest zrozumienie potrzeb zarówno klientów, jak i najemców oraz zestawienie tychże z możliwościami wynajmujących. Tylko uważna analiza rynku i w konsekwencji wdrożenie odpowiednio dopasowanych rozwiązań, pozwala zaspokoić oczekiwania wszystkich stron – podkreślają przedstawiciele CD Locum.

– Obserwując ostatnie miesiące zauważyliśmy, że klienci potrzebowali czasu, aby odpowiednio dostosować swoje dotychczasowe nawyki zakupowe do nowej rzeczywistości z COVID-19 w tle. Większość konsumentów odnalazła się już w nowych realiach i odpowiednio dopasowała do nich swoje zachowania. Najczęściej pojawiają się w obiektach z bardzo konkretnie określonymi potrzebami, co przekłada się na lepsze odczyty wskaźnika konwersji, korzystne dla najemców stricte handlowych. W zależności od miejscowości, nasze obiekty handlowe odnotowują w miesiącach po wznowieniu handlu, frekwencje na poziomie od blisko 80 proc. do ponad 90 proc. analogicznego okresu roku 2019. Średnia odwiedzalność portfela naszych czterech galerii handlowych w okresie od maja do sierpnia wyniosła ponad 80 proc. analogicznego okresu roku poprzedniego – mówi Katarzyna Okarma – Sekuła – Dział Komercjalizacji CD Locum.

Klienci przywiązują też więcej uwagi kwestiom sanitarnym w obiektach handlowych oraz procedurom bezpieczeństwa. Obiekty z portfolio Grupy CD Locum są utrzymane w nienagannej czystości, często dezynfekowane i monitorowane przez przeszkolony personel pod kątem przestrzegania obowiązujących zasad sanitarnych. Zadbano o liczne oznaczenia dot. zasad bezpieczeństwa, ogólnodostępne środki do dezynfekcji dłoni, a także zapewniono odpowiednią liczbę lokali oferujących maseczki ochronne.

Powyższe zmiany zachowań nie wpływają natomiast na fakt, że klienci nadal oczekują od obiektów handlowych spełniania ich podstawowej funkcji jaką jest zaspokajanie potrzeb zakupowych poprzez ciągłe uatrakcyjnianie i poszerzanie oferty handlowej i usługowej.

Nowe marki i powiększenia sklepów

– Pomimo trudnego okresu i wyzwań z jakimi mierzy się obecnie rynek handlowy, cały czas aktywnie poszerzamy naszą ofertę. W ostatnim czasie dokonaliśmy kilku nowych otwarć w dwóch naszych kluczowych obiektach. W Galerii Trzy Korony otwarte zostały butiki: New Balance (175 mkw.), Tatuum (100 mkw.) i Jajo Shop (40 mkw.), a także powiększyliśmy salon Medicine do 420 mkw. Ofertę Galerii Stara Ujeżdżalnia poszerzyliśmy o lokale: Lee/ Wrangler (65 mkw.), Komputronik (80 mkw.) oraz butik Magnifique (20 mkw.). Dodatkowo, obiekt we wrześniu obchodził swoje pierwsze urodziny, w związku z czym, uwzględniając wszelkie normy bezpieczeństwa, zorganizowano szereg akcji prosprzedażowych, które cieszyły się dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem ze strony naszych klientów – mówi Agnieszka Kolano – Dział Marketingu CD Locum.

Na tym nie koniec. Przed obiektami kolejne zmiany, planowane do realizacji w kolejnych miesiącach. W Galerii Trzy Korony powiększony zostanie butik 4F (do blisko 500 mkw.), Home & You (do blisko 500 mkw.), salon jubilerski Sezam (do 80 mkw., z uzupełnieniem oferty o markę Pandora), a także relokacja i nowa aranżacja salonu fryzjerskiego Cosmo. Z kolei na 1 kwartał 2021 roku zaplanowano dwa duże otwarcia. Pierwszym będzie salon popularnej marki z ofertą odzieżowo-gastronomiczną. Drugi w kolejności zostanie otwarty wielkopowierzchniowy sklep dużej międzynarodowej marki odzieżowej, cieszącej się znakomitym uznaniem klientów.

Ten ostatni zajmie ponad 2 tys. mkw. powierzchni handlowej zlokalizowanej na dwóch poziomach obiektu. W Galerii Stara Ujeżdżalnia jesienią zaplanowano otwarcie nowej kawiarni znanej i lubianej marki oraz otwarcie dużego sklepu z ofertą niespożywczą (blisko 900 mkw.), marki która w Europie posiada ponad 2 tys. salonów, a w Jarosławiu będzie debiutantem.

Kluczowe galerie w portfelu CD Locum

Galeria Trzy Korony to wielofunkcyjne centrum handlowe, zlokalizowane w Nowym Sączu. Na łącznej powierzchni najmu wynoszącej ponad 35 tys. mkw., znajduje się ponad 120 lokali handlowych m. in.: Reserved, Cropp, House, Sinsay, Mohito, H&M, Bershka, Stradivarius, New Yorker, C&A, Pepco, Medicine, Diverse, Vistula, Lavard, Orsay, Ochnik, Tally Weil, Taranko, Monnari, Lee/ Wrangler, Levis, Big Star, Calzedonia, Gatta, Triumph, Martes Sport, 4F, Adidas, Puma, CCC, Deichmann, Kazar, Ryłko, Sizeer, Wojas, RTV Euro AGD, Rossmann, Hebe, Super-Pharm, Douglass, Home & You, Empik, a także hipermarket spożywczy E.Leclerc. Pozostałą ofertę stanowią m. in. Restauracja Browar, Aromat, McDonald’s, KFC, Grycan, Mount Blanc, nowoczesny klub Fitness Trzy Korony oraz jedyny w regionie 5-cio salowy multiplex – Helios. Jako dominujący obiekt handlowo – rozrywkowy na całej Sądecczyźnie, Centrum średniorocznie odwiedza ponad 6.5 mln klientów.

Galeria Stara Ujeżdżalnia to nowoczesne centrum handlowe, otwarte w sierpniu 2019 r. Jarosławiu. W obiekcie o łącznej powierzchni ponad 25 tys. znajduje się ponad 80 lokali handlowych m.in.: Reserved, Cropp, House, Sinsay, Mohito, New Yorker, Big Star, Smyk, Diverse, Monnari, Pepco, KIK, Medicine, Vistula, Wólczanka, Lavard, Esotiq, Gatta, Reporter Young, Martes Sport, Sizeer, 4F, 50 Style, CCC, Deichmann, Ryłko, Wojas, W. KRUK, Apart, Swiss, Rossmann, Hebe, Douglas, Inglot, Neonail, Media Expert, Home & You, Empik oraz hipermarket spożywczy E.Leclerc. Ofertę uzupełniają: Restauracja Browar i Kuchnia, Aromat, Pizza Hut Express, Sajgon, kawiarnia Liks, Total Active Fitness Club oraz jedyny w regionie 5-salowy nowoczesny multiplex.