Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

15 nowych lodziarni w sieci „U Lodziarzy”. W planach także nowy koncept

Wytwórnia Lodów Polskich “u Lodziarzy” podsumowuje mijający sezon. Mimo że lato upłynęło w cieniu pandemii, sieć jest zadowolona z wyników. W tym roku na mapie kraju pojawiło się 15 nowych lodziarni – w sumie jest ich już ponad 100.

– Na początku epidemii nie było pewne, czy właściciele ruszą ze sprzedażą, więc siłą rzeczy zainteresowanie franczyzą zmalało. Ale odblokowanie gospodarki, a także ciepłe wakacje sprawiły, że chętni do prowadzenia lodowego biznesu zgłaszali się do nas praktycznie przez całe lato – mówi Paulina Daniłowicz, przedstawicielka sieci.

– To nietypowa sytuacja, ponieważ zwykle kwestie formalne załatwia się zimą i wiosną, tak aby franczyzobiorcy mogli w pełni skorzystać z letnich miesięcy. Ostatni czas był jednak wyjątkowy i wymusił na wszystkich większą elastyczność w działaniu – dodaje.

Rekalma Apsys
r e k l a m a

Rosną obroty sieci lodziarni U Lodziarzy

Pomimo wielu niewiadomych, właściciele lodziarni nie mogli narzekać na wyniki. Obroty wbrew przewidywaniom nie spadły, a wręcz przeciwnie – albo utrzymywały się na tym samym poziomie co w poprzednich latach, albo były wyższe. Rekordziści zaliczyli nawet 50 proc. wzrosty, a tylko nieliczni zanotowali mikrospadki.

W planach nowy koncept

Obecnie franczyzobiorcy zamykają już swoje lokale, ale sieć nie zwalnia tempa i ma nowe plany na przyszły rok. Przedstawiciele Wytwórni Lodów Polskich “u Lodziarzy” zapowiadają, że w sezonie 2021 zaproponują partnerom zupełnie nowy koncept sprzedaży.

– Będzie to format mobilny, ale w nieco innej odsłonie – stylowy lokal z ogródkiem z pewnością przypadnie do gustu zarówno naszym franczyzobiorcom, jak i klientom. Na razie nie chcemy zdradzać wielu szczegółów, możemy jednak powiedzieć, że projekt wygląda naprawdę obiecująco. Mamy nadzieję, że będzie stanowił atrakcyjną alternatywę dla lodziarni stacjonarnych i riksz – podsumowuje Paulina Daniłowicz.