PARTNERZY PORTALU

Echo Investment, Szymon Mińczuk: Galeria Młociny – tu, gdzie moda gra pierwsze skrzypce [WYWIAD]

O otwarciu Primarka, debiucie marki łączącej fashion i innowacyjne technologie i o modowym DNA kompleksu przy stacji metro Młociny opowiada Szymon Mińczuk, dyrektor regionalny ds. wynajmu z Echo Investment.

Galeria Młociny niedawno wzbogaciła się o markę Primark. Jak wyglądało pozyskanie tego najemcy?

Primark od lat był na szczycie listy naszych celów. Zależało nam, żeby tak długo wyczekiwana marka miała swój debiut właśnie w Galerii Młociny. Tym bardziej, że nie mówimy tu o otwarciu kolejnego sklepu, tylko pierwszym sklepie w Polsce i jednej z pierwszych lokalizacji w ekstapansji globalnej marki na rynek Europy Środkowej i Wschodniej. Już po pierwszym spotkaniu w 2017 roku wiedzieliśmy, że mamy silne argumenty w postaci najnowocześniejszego obiektu w kraju, który w nowatorski sposób łączy zakupy i rozrywkę, perfekcyjnie skrojonego tenant mixu i lokalizacji z ogromnym potencjałem. Ten projekt, mimo że kosztował cały nasz zespół bardzo dużo pracy, a w międzyczasie szyki próbował krzyżować nam kryzys zdrowotny, po prostu nie mógł się nie udać – mówi Szymon Mińczuk, dyrektor regionalny ds. wynajmu z Echo Investment, odpowiedzialny za koordynację tego przedsięwzięcia.

To pierwszy sklep tej marki w Polsce. Ale debiut przypadł na trudne dla retailu czasy. Jak wygląda otwarcie w czasach pandemii?

20 sierpnia w wielu kalendarzach zaznaczony był dużym czerwonym kółkiem. Wreszcie, po wielu latach wyczekiwania tego dnia na warszawskich Bielanach w Galerii Młociny otworzył się pierwszy Primark w Polsce. Przygotowania do premiery, na kilka tygodni przed, relacjonowały wszystkie największe media w kraju, a fraza “Primark otwarcie” była jedną z częściej wyszukiwanych w internecie. Przedstawiciele branży zgodnie mówili, że to najgorętszy debiut ostatnich lat.

Pomimo ograniczeń związanych z pandemią, pierwszy sklep irlandzkiej sieci ruszył punktualnie o godzinie 10.00 i – co łatwe do przewidzenia – przed wejściem ludzie czekali w długich kolejkach. Co w środku? Dwa poziomy, ponad 3,6 tys. mkw. powierzchni sklepu, do tego 30 kas i 35 przymierzalni, w tym specjalne przymierzalnie dla rodzin. Wszystkie kasy i przymierzalnie spełniające wymogi bezpieczeństwa. Dodatkowo, w najmłodszym warszawskim kompleksie handlowo-rozrywkowym Primark wynajął ponad 2 tys. mkw. powierzchni, na której zorganizował swoje biura, zaplecze dla ponad 250 pracowników i część magazynową.

Czym wyróżnia się ten sklep? Jaki ma pomysł na przyciągnięcie klientów?

Irlandzka odzieżówka wykorzystała potencjał wysokich witryn w Alei Mody i kilka metrów nad wejściem na drugim poziomie umieściła swoje ogromne logo. W jednej z najpopularniejszych sieciówek na świecie poza ubraniami z kolekcji dla kobiet, mężczyzn i dzieci, butami czy torebkami można kupić dodatki do domu, kosmetyki, słodycze, artykuły papiernicze czy akcesoria podróżnicze. Wszystko w stylistyce nowoczesnego sklepu, w którym klienci mogą poczuć się jak w domu towarowym. Kluczem do sukcesu Primarka w Polsce, podobnie jak w każdym innym miejscu na świecie, będzie umiejętne połączenie atrakcyjnego designu z najlepszym stosunek jakości do ceny. Najlepiej podsumowuje je motto “Niesamowita moda w niesamowitych cenach”.

Jak marka została przyjęta przez Polaków?

Po kilku tygodniach chyba można już mówić o efekcie Primarka. Sklep każdego dnia przeżywa oblężenie, w metrze ruszającym z Bielan na każdym kroku można spotkać charakterystyczne papierowe torby z logo – sieć produkuje je z recy61klingu kartonów, w których transportuje ubrania – a w weekendy przed wejściem ustawiają się kolejki. Zgodnie z reżimem sanitarnym i zachowaniem dystansu, który wyznaczają naklejki na podłodze.

Jakie zmiany czekają jeszcze na klientów w Galerii Młociny?

To, że Galeria Młociny chce rywalizować o miano najbardziej modnego centrum w Warszawie, jej właściciele zapowiadali od samego początku. Centrum po swojej stronie ma starannie skomponowaną listę najemców z wieloma flagowymi sklepami, wśród nich bardzo mocną reprezentację modową, a do tego kapitalną lokalizację z doskonałym dojazdem, czy architekturę, która sprawia, że Galeria Młociny może się podobać, a odwiedzający czują się tu dobrze. Pod koniec czerwca doszedł kolejny powód – otwarcie pierwszego stacjonarnego sklepu Modivo. Właścicielem modowej marki oferującej odzież z wysokiej półki cenowej, w tym ubrania z metkami od Karla Lagerfelda, Calvina Kleina czy Armaniego, jest kontrolowane przez CCC eobuwie.pl. To sklep z modą, jakiego nie było. Nowatorski i bardzo odważny koncept. Otwarcie właśnie w Galerii Młociny pokazuje, że to wymarzone miejsce, w którym chce się debiutować. I nie ważne, czy mówimy o globalnej marce, czy o odważnym, innowacyjnym projekcie, który w pełni wykorzystuje potencjał omnichanel i nie dzieli klientów na kupujących offline i online. Otwarty na pierwszym piętrze sklep działa w podobnej formule co eobuwie.pl. Zamiast wieszaków i regałów z ubraniami na klientów czekają eleganckie sofy, tablety, przymierzalnie i pomocna obsługa. Dla niektórych zaskoczeniem może okazać się obecność modowych concierge’ów, którzy najpierw pomogą w skompletowaniu stylizacji, a później dostarczą wybrane ubrania do przymierzalni. Samo Modivo chwali się, że na klientów w Galerii Młociny czeka ponad 250 tys. produktów, co stanowi 20-25 proc. oferty sklepu internetowego. Naszpikowany nowoczesnymi technologiami salon zajął 2,5 tys. mkw. Przedstawiciele Modivo podkreślają, że sklep stacjonarny nie czerpie z innych wzorów, bo… takie wzory nie istnieją, a całość jest autorską koncepcją. Co więcej, bazując na opiniach i doświadczeniach klientów, możliwości Modivo w Galerii Młociny mają być rozwijane.

Galeria Młociny modą stoi.

Poza Primarkiem i Modivo w Galerii Młociny znajdziemy ponad 200 sklepów, w tym salony tak znanych marek jak TK Maxx, Van Graaf, eobuwie.pl, Carry, Mango, C&A, Royal Collection czy H&M. Większość z nich działa w najnowszych konceptach. Na Młociny udało się też ściągnąć wszystkie marki Inditeksu z flagową Zarą na czele. Wiele z nich urządziło się na drugiej kondygnacji, w Alei Mody. To przestrzeń, którą Echo Investment urządziło specjalnie pod kątem mody, zapewniając sklepom niespotykane nigdzie indziej wysokie na ponad 8 metrów szklane witryny. Odwiedzający galerię niejednokrotnie mogli podziwiać imponujące scenografie dla supermodnych produktów. O tym, że Galeria Młociny jest doskonałym miejscem premier wiedzą też właściciele sklepów, które po raz pierwszy zostały otwarte w Polsce – Sloggi, Mayoral czy Gagliardi. Właścicielem Galerii Młociny jest spółka EPP (70 proc. udziałów) i Echo Investment (30 proc. udziałów). Pierwsza z nich zajmuje się zarządzaniem galerią, druga jest odpowiedzialna za proces inwestycyjny oraz komercjalizację.

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Projekty

galeria handlowa
76 000 m2
Galeria Młociny to warszawskie centrum handlowe zlokalizowane w dzielnicy Bielany, w sąsiedztwie ulic: Nocznickiego i Zgrupowania AK. Inwestorami Galerii Młociny…
Baza danych

Najemcy

bielizna
1 lokalizacji
Primark to międzynarodowa marka odzieżowa, która oferuje modę, kosmetyki i artykuły z kategorii wyposażenie domu. Firma założona w Dublinie w…
Baza danych

Firmy

developer/inwestor
Echo Investment S.A. to jedna z największych w Europie firm inwestycyjno-deweloperskich. Spółka realizuje inwestycje w czterech głównych sektorach rynku nieruchomości:…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top