PARTNERZY PORTALU

Newbridge: pandemia zwiększa liczbę udogodnień zakupowych w centrach convenience

Pandemia sprawia, że coraz więcej obecnych w centrach convenience marek sięga po nowe udogodnienia zakupowe. Rośnie rola sprzedaży wielokanałowej, zwłaszcza usług click&collect, a także dostaw pod wskazany adres. Powód? Ewoluują nasze zwyczaje zakupowe.

Pandemia zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków. Wizyty w centrach handlowych stały się nie tylko krótsze, ale także bardziej zaplanowane. Priorytetem stało się bezpieczeństwo, co sprawiło, że zwróciliśmy się ku sklepom online oraz mniejszym obiektom handlowym, w tym lokalnym centrom typu convenience.

Marki reagują na nowe oczekiwania klientów

Ewolucja zachowań konsumenckich w ostatnich miesiącach sprawiła, że marki reagują na nowe oczekiwania, ale i wyzwania, jakie postawił przed nimi rynek. Także sklepy działające w centrach convenience, a więc obiektach słynących do tej pory z tradycyjnej sprzedaży, dostosowują się do rynku. Przykład płynie z Newbridge.

– W ostatnich miesiącach wśród naszych najemców wzrosło znaczenie rozwiązań na styku sprzedaży tradycyjnej i internetowej. Prym wiedzie tutaj usługa click and collect, która umożliwia zrobienie zakupów online z bezpłatnym odbiorem w sklepie stacjonarnym – mówi Marta Drzewiecka, Property Portfolio & Marketing Manager w Newbridge.

Już blisko 30 proc. naszych najemców wprowadziło taką opcję. Na czele są popularne polskie i zagraniczne marki modowe, a także najemcy z segmentu home, elektroniki oraz zdrowia i urody  – dodaje Drzewiecka

Jak zauważają przedstawiciele rynku, wzrost znaczenia tej usługi wynika wprost z potrzeby zapewnienia sobie bezpieczeństwa. Potwierdza to raport Deloitte – trend BOPIS (buy online, pay in store) zyskuje nad Wisłą w ostatnich miesiącach. Z tej formy zakupów korzystamy najchętniej kupując rzeczy niebędące pierwszą potrzebą, czyli ubrania (37 proc.), sprzęt elektroniczny (31 proc.) oraz przedmioty do domu (26 proc.) – czytamy.

– To, co do niedawna było dodatkiem do działalności wielu naszych najemców, staje się jednym z ważniejszych elementów ich biznesu. Szczególnie dotyczy to marek inwestujących w omnichannel – mówi Marta Drzewiecka.

Wprowadzeniu usług click & collect sprzyja wiele czynników, w tym atuty samych obiektów convenience należących do Newbridge, m.in. bezpłatny, duży parking, krótka droga od wejścia do centrum handlowego do sklepu, w którym odbiera się zamówienie, przejrzysty layout samego centrum, a także fakt, że zakupy można tu zrobić szybko poruszając się na jednym poziomie.

Jak zauważa Drzewiecka, nowe udogodnienia zakupowe oraz rosnąca rola sprzedaży wielokanałowej poszerza też rolę centrów convenience.  – BOPIS sprawia, że obiekty tego formatu są już nie tylko popularną destynacją zakupową lokalnej społeczności, ale także ważnym miejscem, w którym realizuje się zamówienia złożone online – mówi przedstawicielka Newbridge.

Portfolio obiektów handlowych Newbridge

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe.  Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie.

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Projekty

galeria handlowa
31 000 m2
Centrum Nowe Czyżyny zlokalizowane jest w Krakowie przy ul. Medweckiego 2. Otwarty w 2002 roku obiekt ma powierzchnię ponad 31 tys.…
Baza danych

Firmy

Newbridge to dynamicznie rozwijający się na polskim rynku handlowym inwestor i deweloper sektora nieruchomości convenience. Firma Newbridge została założona w…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top