Empik.com systematycznie umacnia pozycję na rynku e-commerce

Obecnie stacjonarna sieć Empik liczy ponad 280 punktów w trzech różnych formatach. Z kolei Empik.com, który zadebiutowała na polskim rynku 22 lata temu, to platforma z czołówki polskiego e-commerce, która notuje rocznie 250 mln wizyt i oferuje użytkownikom ponad 2,5 mln produktów w 16 kategoriach.

W tym roku rynek e-commerce znacznie przyspieszył i notuje nawet 3 cyfrowe wzrosty. Obecnie zakupy online robi już 73 proc. polskich internautów, wielu z nich mobilnie. Kiedy jednak Empik startował ze sprzedażą w sieci w 1998 roku, niewiele osób miało dostęp do internetu. Wystarczy przypomnieć, że według danych CBOS w 2002 roku z internetu korzystało 17 proc. Polaków.

Jeden z najstarszych e-sklepów w Polsce

Baczna obserwacja trendów na zachodnich rynkach oraz potrzeb polskich odbiorców i chęć wyjścia im naprzeciw zaowocowały dalekowzroczną, skuteczną strategią. Kiedy 22 lata temu wystartował Empik.com, Polacy nie mieli jeszcze nawet możliwości stałego połączenia z internetem – to pojawiło się dopiero rok później, w 1999 roku.

– Obecną pozycję w gronie liderów polskiego e-commerce Empik.com systematycznie wypracowywał w czasie swojej – niezwykle długiej jak na polski e-sklep – historii. Już w 2000 roku internauci mieli u nas do wyboru ponad 100 tys. produktów – m.in. książek, filmów, gier komputerowych. Nawet współcześnie jest to pokaźna liczba, a przecież mówimy o czasach przed istnieniem takich platform jak Facebook czy YouTube – wyjaśnia Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Grupie Empik.

Omnichannelowa sieć sprzedaży Empiku

Dzisiaj Grupa Empik to wciąż rozwijająca się sieć salonów dostępnych nie tylko w dużych miastach, ale też w mniejszych miejscowościach. To także szereg rozwiązań mających na celu integrację sprzedaży offline i online, z nowoczesną aplikacją na czele, tak by z rozbudowanej oferty mogło wygodnie korzystać coraz szersze grono klientów. To wreszcie rodzina marek wyspecjalizowanych w dostarczaniu nowoczesnych usług, jak między innymi Empik Go – aplikacja do czytania e-booków oraz słuchania audiobooków i podcastów, w tym także coraz liczniejszych produkcji oryginalnych (słuchowisk i seriali audio), Empik Music (serwis streamingowy uruchomiony w 2020 r.) czy Empikfoto.pl – najpopularniejszy w Polsce serwis z odbitkami i usługami fotograficznymi, który w październiku świętował 25. urodziny.

– Współczesną kulturę i rozrywkę postrzegamy przede wszystkim przez pryzmat różnorodności i staramy się ją przełożyć na naszą ofertę. Melomani, fani fantasy, wielbiciele klasyki literatury, zapaleni gamerzy, podróżnicy czy osoby z artystyczną pasją – wszyscy są dla nas równie ważni i wszystkim chcemy zaproponować coś ciekawego. Coraz bogatszy asortyment Empik.com pozwala „w jednym miejscu” rozwijać rozmaite zainteresowania – mówi Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Grupie Empik.

Facebook
LinkedIn
NAJNOWSZE INFORMACJE
REKLAMA
PARTNERZY PORTALU
SCF DATABASE

Najemcy

księgarnia - prasa
Lokalizacji: 292
Sieć salonów Empik oferuje mix produktów: książki, muzykę, filmy, gry i programy multimedialne, prasę, produkty art&pap, artykuły edukacyjne, gadżety, produkty…
Baza danych
Scroll to Top