PARTNERZY PORTALU

[WYWIAD] Krzysztof Bajołek, Medicine i Answear.com: musimy szukać dodatkowych środków na przetrwanie

W tym roku oczywiście nie liczyliśmy na jakiekolwiek zyski, tylko minimalizowanie strat i odzyskanie środków zainwestowanych w zakup kolekcji jesienno-zimowej. Niestety teraz będziemy musieli szukać dodatkowych środków na przetrwanie – mówi w wywiadzie udzielonym redakcji Retailnet.pl / SCF News Krzysztof Bajołek, właściciel marki Medicine platformy Answear.com.

Czy uważa Pan, że podobnie jak to miało miejsce podczas wiosennego lockdownu, możliwe jest rozwiązanie ponownie zwalniające najemców z czynszu?

Wydaje się, że to powinno być naturalne, bo czym różni się obecny lockdown od poprzedniego. Chyba tylko tym, że tamten był przed wyborami, a ten jest po wyborach. Z punktu widzenia handlowców ten lockdown będzie o wiele bardziej dotkliwy, bo odbywa się w najlepszym okresie handlowym roku. Budżety firm są już mocno nadwyrężone poprzednim lokcdownem, jak i słabym handlem w całym obecnym roku. Ponadto firmy w takiej branży jak nasza będą musiały zmierzyć się z wartością niesprzedanego stoku, który będzie zamrożony do następnej zimy. Obawiam się, że to już nie są żarty, wiele firm naprawdę może tego nie przetrwać.

Widzi Pan szansę na to, by – inaczej niż na wiosnę – wynajmujący i najemca przyjęli wspólne stanowisko w sprawie systemowego uregulowania kwestii czynszów?

Znając historię negocjacji warunków najmu po poprzednim lockdownie nie wierzę w możliwość dogadania się stron. Będzie to tym trudniejsze, że pole manewru wszystkich zainteresowanych, czyli handlowców, galerii i banków  jest teraz mniejsze, wszyscy mamy „krótszą kołdrę”. Zwłaszcza firmy handlowe w takich branżach jak nasza, gdzie w zasadzie większość, a w wielu wypadkach całość zysków było wypracowywane właśnie w tym okresie. W tym roku zamiast zysku i gotówki na rachunku, firmy będą miały górę towaru do zmagazynowania i przechowania do przyszłej zimy. Jak w takiej sytuacji mają zapłacić jakikolwiek czynsz, a potem jeszcze kupić towar na nowy sezon?

Jak obecna sytuacja przekłada się na kondycję obu marek, którymi Pan zarządza? 

Jako inwestorzy jesteśmy szczęśliwie zdywersyfikowani. Jeśli Medicine traci, to Answear zyskuje. Dobrze, że to oddzielne firmy, bo Medicine będzie miała rzeczywiście pod górkę. My jesteśmy właśnie jedną z tych młodych firm, która do tej pory całość zysków wypracowywała w ostatnim kwartale. W tym roku oczywiście nie liczyliśmy na jakiekolwiek zyski, tylko minimalizowanie strat i odzyskanie środków zainwestowanych w zakup kolekcji jesienno-zimowej. Niestety teraz będziemy musieli szukać dodatkowych środków na przetrwanie.

Cała nadzieja w e-commerce? 

Answear oczywiście będzie beneficjentem lockdownu, trend na przechodzenie klientów z offline do online znowu zostanie zdynamizowany.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Facebook
LinkedIn
Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Najemcy

dodatki modowe
90 lokalizacji
Medicine – everyday therapy to sieć sklepów wprowadzona na rynek w 2013 roku przez firmę BrandBQ. Marka oferuje ubrania casualowe…
Baza danych

Firmy

Właściciel marki odzieżowej Medicine. Ubrania Medicine tworzą polscy projektanci, a do współpracy często zapraszani są znani artyści, którzy tworzą unikalne,…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top