PARTNERZY PORTALU

[WYWIAD] Stephane Duretz, Castorama: dzięki ekspansji i inwestycjom jesteśmy gotowi na każdy scenariusz

W przyszłym roku planujemy kolejne otwarcia, wiele z nich jest już bardzo zaawansowana w realizacji prac. Oczywiście nieustannie poszukujemy również nowych lokalizacji w różnych częściach kraju – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl / SCF News Stephane Duretz, dyrektor ds. ekspansji w Castorama Polska.

Jaki wpływ na Państwa plany ekspansji ma obecna sytuacja na rynku? 

Pandemia nie wpłynęła na zmianę naszego podejścia – to klient jest dla nas w centrum, niezależnie od formy zakupu naszych produktów. Nieustająco rozwijamy sieć naszych sklepów stacjonarnych – mamy już 83 obiekty. W tym trudnym roku otworzyliśmy 3 nowe lokalizacje. Dwa nasze obiekty w Nowym Sączu i Siedlcach zostały otwarte w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. W przyszłym roku planujemy kolejne otwarcia, wiele z nich jest już bardzo zaawansowana w realizacji prac. Oczywiście nieustannie poszukujemy również nowych lokalizacji w różnych częściach kraju. Tworzenie rozbudowanej sieci sklepów ma dla nas sens, choć oczywiście musi współgrać również z rozwojem e-commerce.

 W pewnych aspektach e-commerce nie zastąpi jednak sklepów stacjonarnych.

Stephane Duretz, dyrektor ds. ekspansji w Castorama Polska

Castorama to nie tylko produkty – misją Castoramy jest wsparcie klientów w tworzeniu lepszych warunków mieszkaniowych – sklep to także miejsce, w którym nasi klienci otrzymują profesjonalne porady i pomoc przy tworzeniu projektów. Dlatego tak istotnym aspektem jest możliwość bezpośredniego porozmawiania z doradcą klienta. Taka rozmowa, która najczęściej odbywa się przy półce z produktami albo w strefie inspiracji, pozwala dobrać najlepsze rozwiązanie, wskazać kroki potrzebne do realizacji projektu i zadbać o to by jego zakup był jak najbardziej satysfakcjonujący. Dla nas to bardzo ważne, by być blisko klienta.

Jaką rolę muszą spełniać sklepy stacjonarne, żeby sprostać oczekiwaniom klientów?

Sklep stacjonarny pełnią również rolę showroomów. Przykładem może być strefa łazienki czy kuchni, w której nie tylko możemy sprawdzić rozwiązania techniczne, ale ocenić pasujące elementy wyposażenia, dekoracje, zestawianie materiałów czy niuanse kolorystyczne, po prostu dotknąć wybranego produktu, upewnić się, że to właśnie on będzie nam dobrze służył przez długie lata. Rozwijając sieć sklepów dbamy, aby zapewnić taką możliwość jak najliczniejszej grupie naszych klientów.

Sklepy stacjonarne spełniają jeszcze jedną bardzo ważną funkcję – to dzięki nim sprawniej i szybciej obsługujemy zamówienia online i telefoniczne, ponieważ nasze sklepy to także strefy magazynowe.

Światy offline i online przenikają się coraz bardziej… 

Taka organizacja pozwala na szybkie, wygodne i bezpieczne realizowanie zamówień. Dzięki temu realizacja usługi „zamów i odbierz” jest możliwa jest w ciągu dwóch godzin od złożenia zamówienia. Co ważne możliwość ta jest obecnie bezpłatna i gwarantuje nie tylko wygodne, ale i bezpieczne zakupy.

Dziś, właśnie dzięki ekspansji i inwestycji w nowe obiekty, jesteśmy gotowi na każdy scenariusz. Robimy wszystko, by nasi klienci mogli spokojnie naprawiać domowe awarie, kontynuować rozpoczęte remonty, czy też realizować swoje plany i marzenia związane z tworzeniem domów dopasowych do ich potrzeb, również tych, które pojawiają się w związku ze zmianami wywołanymi przez pandemię.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Najemcy

wyposażenie wnętrz
83 lokalizacji
Castorama została założona przez Christiana Dubois w 1969 roku we Francji. W Polsce pierwszy salon został otwarty w 1997 roku,…
Baza danych

Firmy

Operator sklepów budowlanych. Castorama to sieć marketów, z ofertą w kategoriach: materiały budowlane, remontowe, ogrodnicze oraz dekoracje dla domu.
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top