PARTNERZY PORTALU

[WYWIAD] Tomasz Sąsiadek, Retailo: PickUpWall to odpowiedź na aktualne potrzeby rynku

Pierwsze reakcje klientów są bardzo pozytywne, dlatego Sephora zdecydowała się na zainstalowanie naszych urządzeń w kolejnych swoich salonach. Jeszcze przed tegorocznymi świętami PickUpWalle będą stały w ok. 25 proc. wszystkich perfumerii Sephora w Polsce – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl / SCF News Tomasz Sąsiadek, prezes i założyciel spółki Retailo, producenta PickUpWalla.

Skąd się wziął pomysł stworzenia PickUpWalla, czyli swoistej modularnej szafy ze skrytkami do automatycznego odbioru e-zamówień?

Potrzebę wykreował rynek. Znaleźliśmy niszę, którą warto było zagospodarować.  Obserwujemy stały wzrost sprzedaży e-commerce, coraz więcej sieci handlowych prowadzi sprzedaż w modelu omnichannel, a wymagania i oczekiwania klientów w kwestii jakości obsługi stają się coraz ważniejszym elementem całego procesu zakupowego. Naszą odpowiedzią na te potrzeby jest właśnie PickUpWall. W czerwcu założyliśmy spółkę, a już w sierpniu zrealizowaliśmy pierwsze wdrożenie dla marki Sephora. Warto podkreślić, że całość – od pomysłu, przez projekt, aż po produkcję – powstało i odbywa się w naszej firmie.

Czy pandemia koronawirusa i związany z nią reżim sanitarny, a więc również zwiększony nacisk na rozwiązania samoobsługowe, wpłynął na decyzję o uruchomieniu tego projektu?

Niewątpliwie pandemia zmotywowała nas do szybszego wdrożenia tego rozwiązania, ale nie była głównym czynnikiem decydującym o jego powstaniu. Tak jak wspomniałem, była to decyzja oparta na analizie potrzeb i oczekiwań współczesnego rynku retailowego. Z jednej strony bowiem PickUpWall umożliwia obsługę zamówień przygotowywanych do odbioru bezpośrednio w punkcie sprzedaży w ramach usługi click&collect, lub zamówień internetowych przeznaczonych do odbioru w punkcie sprzedaży, a z drugiej skraca czas obsługi zamówień przez pracowników, eliminując ich bezpośrednie zaangażowanie w odbiór paczki przez klienta. Dzięki temu mogą skoncentrować się na obsłudze klientów przebywających w salonie i dodatkowo przyczynić się do zwiększenia konwersji sprzedaży.

Wspomniał Pan o szybszej obsłudze zamówień przez pracowników. Ile trwa cały proces obsługi jednego zamówienia?

Przede wszystkim trzeba podkreślić, że czas obsługi zamówień, przy stale rosnącym ich wolumenie, jest niezwykle istotny. Nasze rozwiązanie skraca go o kilka minut, co przekłada się na realne zyski. Mówiąc o konkretach – obsługa pojedynczej skrytki zajmuje 7-12 sekund. PickUpWall zainstalowany w salonie Sephory ma 40 skrytek. Jak łatwo można policzyć, obsługa 40 zamówień zajmuje więc ok. 6 minut. W ten sposób zaoszczędzą się nie tylko czas pracownika, który może zostać wykorzystany do innych zadań, ale także niemal do zera likwiduje się kolejki do tradycyjnych kas. A klienci zyskują dodatkowy wybór: mogą odebrać swoje e-zamówienia tradycyjnie w sklepie, poczekać na dostawę kurierską lub samodzielnie i bez kolejek odebrać ją z PickUpWalla.

Zaczęliście od mocnego akcentu – pierwszym wdrożeniem było zainstalowanie PickUpWalla w prestiżowej, flagowej perfumerii Sephora w warszawskiej Arkadii. Jakie są plany na kolejne miesiące?

Pierwsze reakcje klientów są bardzo pozytywne, dlatego Sephora zdecydowała się na zainstalowanie naszych urządzeń w kolejnych swoich salonach. Jeszcze przed tegorocznymi świętami PickUpWalle będą stały w ok. 25 proc. wszystkich perfumerii Sephora w Polsce. Oczywiście na pierwszy ogień pójdą topowe salony w największych polskich miastach. Rozmawiamy równocześnie z kolejnymi sieciami detalicznymi zainteresowanymi współpracą z nami. Nie chcę zdradzać szczegółów, ale mogę potwierdzić, że są to rozmowy bardzo zaawansowane i lada moment powinniśmy podpisać stosowne dokumenty.

Czy koncentrujecie się wyłącznie na sieciach prowadzących sprzedaż w modelu omnichannel?

Nasze rozwiązanie jest stworzone z myślą właśnie o takich graczach, ale rozmawiamy również z zarządcami i właścicielami galerii handlowych. Nasze szafy można postawić na powierzchniach współdzielonych i udostępnić dla wszystkich zainteresowanych najemców. Dzięki intuicyjnej aplikacji i szybkiej integracji z systemem sprzedażowym, łatwo na bieżąco monitorować status zamówienia, i poziom wykorzystania dostępnych skrytek.

Co Pana zdaniem wyróżnia Was na rynku?

Z pewnością uniwersalność. Rozwiązanie nadaje się do zaadaptowania w większości branż retail dzięki modularności, pozwalającej na dostosowanie wnętrza urządzenia do miksu rozmiarów obsługiwanych przesyłek. Ważna jest także łatwość wdrożenia. Integracja z systemami sprzedażowymi klienta zapewnia analitykę wykorzystania urządzenia, jak również płynne komunikaty serwisowe do konsumenta i pracowników klienta.

Dodając do tego zadowolenie klientów, którzy chcą mieć jak najszerszy wybór dostępnych opcji i cenią sobie szybkie, sprawne i bezpieczne metody odbioru zakupów, mówimy o rozwiązaniu które idealnie wpisuje się w obecne potrzeby rynku. Z naszych wyliczeń wynika, że inwestycja w PickUpWall zwraca się po ok. 2-3 miesiącach.

Z tego co wiem, PickUpWall to nie jest Wasze ostatnie słowo?

Zgadza się. Pracujemy nad rozwiązaniem dla branży FMCG. Takie urządzenie musi naturalnie być wyposażone w systemy chłodzące. Obecnie trwają testy nowego modelu. Mam nadzieję, że na początku 2021 roku nasz nowy produkt ujrzy światło dzienne.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Firmy

nowe technologie
Retailo to firma zajmująca się obsługą zamówień przygotowywanych do odbioru bezpośrednio w punkcie sprzedaży (tzw. Click & Collect) lub zamówień…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top

Informacje

Projekty

Najemcy

Firmy

Informacje

Projekty

Typ obiektu

Liczba miejsc parkingowych

Liczba lokali

Status Inwestycji

Powierzchnia GLA w m2

Województwo

Najemcy

Typ sieci

Liczba wszystkich sklepów

Firmy

Typ firmy