PARTNERZY PORTALU

[WYWIAD] Agnieszka Tomczak-Tuzińska, Apsys: komunikacja i lokalność to główne aspekty marketingu w czasach pandemii

W czasach pandemii istotne jest, aby poszczególne działania marketingowe nie miały formy jednorazowych interakcji, ale stanowiły kompleksowy program wykorzystujący wszystkie kanały komunikacji i możliwości realizacji, wpisujący się w pozycjonowanie obiektu i podkreślający jego atuty – mówi w rozmowie z Retailnet.pl / SCF News Agnieszka Tomczak-Tuzińska, Marketing Director Apsys Polska

Jak w czasach pandemii prowadzić skuteczny marketing centrum handlowego?

Agnieszka Tomczak-Tuzińska: Najważniejsze jest budowanie lojalności klientów poprzez odpowiednią komunikację i kampanie zróżnicowane pod względem specyfiki danego miasta i obiektu, a przede wszystkim potrzeb lokalnych społeczności na długo przed sytuacjami kryzysowymi. Apsys Polska zarządza obiektami w 16 miastach w Polsce, od zawsze podkreślaliśmy lokalność naszych projektów, co jest szczególnie istotne w tak trudnych okolicznościach jak pandemia, ponieważ pozwala spojrzeć na sytuację z punktu widzenia poszczególnych grup docelowych w danym miejscu i czasie. Ponadto co ciekawe, analizując wyniki badań prowadzonych przez renomowane firmy można zauważyć, że właśnie lokalność i dopasowanie do indywidualnych potrzeb zyskują na znaczeniu w tym trudnym okresie.

Czy takie działania mogą być skuteczne. Jak mierzyć ich skuteczność?

ATT: Skuteczność kampanii determinuje wiele czynników, musimy pamiętać, że stawiamy sobie nie tylko cele biznesowe, opieramy się na dialogu społecznym, promowaniu dobrych praktyk oraz odpowiedzialności. Obecnie, prowadząc wszystkie działania marketingowe, zwracamy uwagę na bezpieczeństwo sanitarne realizowanych rozwiązań. Troska o własne bezpieczeństwo podczas dokonywania zakupów jest czynnikiem, który podczas pandemii w największym stopniu stał się istotny dla klientów. Według wyników wrześniowego raportu KPMG zwraca na niego uwagę o 58 proc. więcej Polaków niż przed wybuchem pandemii COVID-19. Stąd też opracowujemy takie formuły działań promocyjnych i marketingowych, które mogą być realizowane zgodnie z restrykcyjnymi zasadami bezpieczeństwa higieniczno-sanitarnego i z zachowaniem społecznego dystansu. W czasach pandemii istotne jest, aby poszczególne działania marketingowe nie miały formy jednorazowych interakcji, ale stanowiły kompleksowy program wykorzystujący wszystkie kanały komunikacji i możliwości realizacji, wpisujący się w pozycjonowanie obiektu i podkreślający jego atuty.

Jak przyciągać klientów do obiektu, gdy np. eventy są ograniczane?

ATT: Wielokanałowo i w sposób ciągły. Oczywiście, tzw. eventy, czyli akcje profootfallowe zniknęły z kalendarza, ale staramy się je zastąpić działaniami, które są oczekiwane przez klientów i najemców centrum, podkreślając dodatkowe korzyści z dokonywania zakupów, zarówno poprzez loterie, akcje buy&get, jak i poprzez rozbudowę oraz wprowadzanie programów lojalnościowych. Elastycznie podchodzimy do programu atrakcji w centrach handlowych, dostosowując je do bieżącej, dynamicznie zmieniającej się sytuacji. W ostatnim czasie definicja eventu w galeriach handlowych uległa pewnemu przeobrażeniu. Zaletą stał się kameralny charakter wydarzeń, dający uczestnikom poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Zapraszamy na indywidualne konsultacje z ekspertami – stylistami, wizażystami, jednocześnie dając także możliwość prowadzenia takich spotkań online. Cały czas jesteśmy blisko naszych klientów, pokazujemy, że centra handlowe nie są tylko jednym z kanałów sprzedaży, ale odgrywają ważną rolę doradczą i dostarczają inspiracji zakupowych.

Działania Apsys nie skupiają się jedynie na przestrzeni centrum. Jesteście również obecni w social mediach.

Jesteśmy bardzo aktywni w obszarze social media – nie tylko promując ofertę centrum, ale budując lojalność naszych klientów poprzez dostarczanie im wartościowych treści. Rozpoczynając od wydarzeń dla dzieci, poprzez porady dotyczące nie tylko stylu, ale również działań DIY czy pomysłów na spędzenia czasu, po kulinarnych trendy. Do współpracy zapraszamy blogerów i influencerów, którzy stają się ambasadorami naszych marek w różnorodnych grupach docelowych, zarówno młodszych, jak i tzw. silver tsunami.

Rozmawiała Katarzyna Łabuz

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Firmy

developer/inwestor
Od 24 lat, Apsys projektuje i zarządza przestrzeniami handlowymi we Francji i w Polsce. Apsys rozwija innowacyjne, „szyte na miarę”…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top

Informacje

Projekty

Najemcy

Firmy

Informacje

Projekty

Typ obiektu

Liczba miejsc parkingowych

Liczba lokali

Status Inwestycji

Powierzchnia GLA w m2

Województwo

Najemcy

Typ sieci

Liczba wszystkich sklepów

Firmy

Typ firmy