PARTNERZY PORTALU

CBRE: galerie handlowe przed świętami może odwiedzić co drugi Polak

zakupy-galeria-klient

W ubiegłych latach odwiedzalność centrów handlowych w grudniu rosła średnio o 20-25 proc. w porównaniu do średniej z innych miesięcy. Biorąc pod uwagę sytuację epidemiczną i obawy wielu klientów o bezpieczeństwo, można spodziewać się, że w tym roku galerie odwiedzi o kilka milionów klientów mniej. Nadal jednak w galeriach może pojawić się co drugi Polak – wynika z szacunków CBRE.

– Galerie handlowe są pierwszym kierunkiem świątecznych i przedświątecznych zakupów klientów w kraju nad Wisłą. W ubiegłych latach ruch w tym okresie rósł o nawet 25 proc. W tym roku z uwagi na sytuację epidemiczną, tych wizyt będzie mniej, jednak nie mniej ważne jest bezpieczeństwo klientów i pracowników. Właściciele i zarządcy galerii handlowych bardzo rygorystycznie podchodzą do tematu odpowiedniego zabezpieczenia obiektów oraz przestrzegania w nich norm sanitarnych. Płyny do dezynfekcji, osłony, wydzielone strefy, ochrona nadzorująca przestrzeganie zasad to tylko część procedur. Liczne badania wskazują, że współczynnik zarażeń w tego typu miejscach jest jednym z najniższych jeżeli bierzemy pod uwagę miejsca publiczne – mówi Piotr Karpiński, szef działu zarządzania nieruchomościami w CBRE.

W związku z ponownym otwarciem galerii handlowych, przedstawiciele firmy doradczej CBRE przygotowali poradnik bezpiecznych zakupów dla klientów wszystkich obiektów handlowych w Polsce.

Krok 1. Skrupulatne przygotowanie do zakupów

Planując świąteczne zakupy w galerii, warto z wyprzedzeniem dokładnie je przemyśleć. Lista zakupów i sprawdzenie planu galerii handlowej na stronie internetowej pomogą zminimalizować czas, który spędzimy w obiekcie. Warto również upewnić się czy sklep, który nas interesuje nadal jest dostępny w wybranym centrum handlowym oraz czy towar, po który się wybieramy, znajdziemy w danej lokalizacji. Na niemal każdej stronie galerii znajdziemy bezpośrednie numery telefonów do sklepów.

W ramach odpowiedzialnych zakupów zapytajmy członków naszej rodziny, przyjaciół czy sąsiadów czy nie potrzebują czegoś, co możemy kupić dla nich wybierając się do galerii. Minimalizujemy tym samym ruch, jednocześnie pomagając sobie nawzajem. Na koniec przypomnienie o odpowiednich zabezpieczeniach – przygotuj maseczkę, rękawiczki, zabierz własną torbę na zakupy (to nie tylko bezpieczne, ale także ekologiczne).

Krok 2. Zakupowa gotowość zamiast gorączki

W trakcie zakupów w galerii i przestrzeni publicznej pamiętaj o tym, aby mieć poprawnie założoną maseczkę. W drodze do galerii podróżując komunikacją miejską zachowuj odpowiedni dystans. Gdy korzystasz z parkingu, parkuj co drugie miejsce, dbaj o osoby uprzywilejowane – nie parkuj na miejscach dla rodzin, niepełnosprawnych i kobiet w ciąży.

Będąc w obiekcie podążaj zgodnie z wyznaczonym przez siebie planem zakupów i zwracaj uwagę na znaki porządkowe oraz polecenia służb obiektu. Po wejściu do galerii zdezynfekuj ręce i powtarzaj tę czynność w każdym sklepie oraz po skorzystaniu z toalety. Staraj się także stosować płatności bezdotykowe.

Krok 3. Reaguj i bądź czujny

Galeria handlowa to jedno z najbezpieczniejszych miejsc. Dbają o to pracownicy, którzy wprowadzają dodatkowe zabezpieczenia, procedury, silniejsze środki czyszczące – w końcu to w ich najlepszym interesie. Jednak bez odpowiedzialności ze strony klientów, te środki mogą nie być wystarczające. Trzymaj dystans w kolejce i nie wahaj się egzekwować tego od innych kupujących – sprzedawcy i ochrona udzielą Ci wsparcia!  Nie kupuj nadmiernie na zapas – towarów w sklepie nie zabraknie.

Bardzo ważna w dzisiejszych dniach jest empatia, bądź cierpliwy – pracownicy galerii pracują w trudnych warunkach i stresie, starają się pomóc, ale nie są wykwalifikowanym personelem medycznym ani porządkowym – praca w maseczkach, za szybami jest trudniejsza.

Po powrocie do domu zdejmij prawidłowo maseczkę, wyrzuć ją lub wrzuć do prania. Pamiętaj, aby dokładnie umyć i zdezynfekować ręce. Planuj zakupy tak byś nie musiał ich robić codziennie.

– Galeria handlowa to bezapelacyjnie bezpieczne środowisko, które działa w najwyższym reżimie sanitarnym. Zarządcy i właściciele tych obiektów często wykraczają poza oficjalne wymagania, co przy współpracy ze strony klientów, daje komfortowe warunki do przedświątecznych zakupów, nawet w bieżących trudnych warunkach – podsumowuje Piotr Karpiński, szef działu zarządzania nieruchomościami w CBRE.

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Firmy

retail agency
CBRE to firma doradcza i inwestycyjna działająca w sektorze nieruchomości komercyjnych. CBRE, z siedzibą główną w Los Angeles, zatrudnia ponad…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top

Informacje

Projekty

Najemcy

Firmy

Informacje

Projekty

Typ obiektu

Liczba miejsc parkingowych

Liczba lokali

Status Inwestycji

Powierzchnia GLA w m2

Województwo

Najemcy

Typ sieci

Liczba wszystkich sklepów

Firmy

Typ firmy