PARTNERZY PORTALU

[WYWIAD] Tomasz Sepioło, SOLIX: rynek potrzebuje nowych rozwiązań

Mijający rok przyniósł nam największe zmiany w bardzo krótkim czasie i to nie tylko w zakresie reklam. Zasady, które obowiązywały jeszcze rok temu, kompletnie straciły na aktualności. Ewidentnie widać również zmianę priorytetów, zarówno ze strony sieci handlowych, jak i konsumentów – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl / SCF News Tomasz Sepioło, Prezes Zarządu, SOLIX.

SOLIX jest dostawcą systemów digital signage dla wielu klientów w Europie. Jak z Państwa doświadczenia ostatnie miesiące i sytuacja związana z pandemią koronawirusa zmieniły branżę?

Praktycznie na wszystkich rynkach, na których działamy, obserwujemy bardzo podobne zmiany zarówno w treści wyświetlanych reklam, jak również wielkości, funkcji oraz lokalizacji nośników reklamowych. Zasady, które obowiązywały jeszcze rok temu, kompletnie straciły na aktualności. Ewidentnie widać również zmianę priorytetów, zarówno ze strony sieci handlowych, jak i konsumentów. Obecnie dla wszystkich numerem jeden stały się kwestie związane z bezpieczeństwem dlatego też naszą ofertę poszerzyliśmy o rozwiązania z zakresu profilaktyki zdrowotnej SOLIX Healthtech.

Powiedział Pan o zmianie w sposobie wyświetlania treści reklamowych. Na czym ona polega?

Posłużę się przykładem, który idealnie wpisuje się w obecne trendy rynkowe. W ostatnim okresie zamontowaliśmy w salonach Vision Express kilkaset monitorów. Zostały one zainstalowane przy samych witrynach, dzięki czemu klient otrzymuje przekaz reklamowy jeszcze przed wejściem do lokalu. Powód tej zmiany jest prosty – czasy spokojnego spacerowania po sklepach w galerii handlowej minęły, przynajmniej na razie. Obecnie klienci przychodzą na zakupy dobrze przygotowani, wiedzą co chcą kupić, i nie zamierzają spędzać wewnątrz sklepów ani minuty dłużej, niż to konieczne. Tym samym prawdopodobieństwo dotarcia z reklamą do klienta po wejściu do sklepu jest mniejsze, niż było wcześniej. Z drugiej strony dynamiczny przekaz informacji w witrynie zachęci do wejścia osoby, które nie miały takiego zamiaru.

Postawienie nośników reklamy w witrynach to jedno, co jeszcze można zrobić?

Obserwujemy zmianę wielkości nośników na większe, ponieważ ze wspomnianych wcześniej powodów, często zwiększa się odległość pomiędzy reklamą a klientem. Obecnie standardem jest wielkość około 55”, ale jest sporo realizacji na nośnikach o wiele większych, a także na dużych ekranach LED.

To jednak nie wszystko. Kolejna zmiana to przekręcenie monitorów do pozycji pionowej. Dzięki temu są one na wysokości osób przechodzących przed witryną i są tym samym lepiej widoczne. Dotychczas taki zabieg stosowany był przede wszystkim w branży odzieżowej, gdzie większość produktów łatwiej jest zaprezentować w ten sposób. Obecnie po to rozwiązanie sięgają również sieci handlowe z innych branży.

Co to daje, poza zwiększoną widocznością?

Umożliwia to na przykład podzielenie ekranu na dwie części: na jednej mogą wyświetlać się treści stricte reklamowe, a na drugiej komunikaty związane z zachowaniem bezpieczeństwa i standardów higienicznych. Jednak często jest to prosta zmiana i wykorzystanie dotychczasowych materiałów papierowych w formie 9:16 na ekranach w formie dynamicznej. W obecnej sytuacji panujących ograniczeń jest to również duże ułatwienie dla samej podmiany treści zdalnie bez zbędnego kontaktu na miejscu. Sama aktualizacja treści zdalnie wydaje się również interesującą kwestią z punktu widzenia przekazu jaki możemy skierować nawet z witryn zamkniętych obiektów podczas ograniczeń sklepów w galeriach handlowych, w których nadal przemieszczają się potencjalni klienci zachęcając ich np. do korzystania z ofert na portalu internetowym.

Wspominał Pan, że zasady, które obowiązywały jeszcze rok temu, straciły na aktualności.

Zdecydowanie. Mijający rok przyniósł nam największe zmiany w bardzo krótkim czasie i to nie tylko w zakresie reklam. W inny sposób kupujemy, przymierzamy i odbieramy zakupy, płacimy już prawie wyłącznie bezdotykowo, a sprzedaż i marketing online połączyły się w jeden spójny system ze sprzedażą w sklepach. To samo stało się z pracą zdalną i nauką. Zmiany planowane na kilka następnych lat dokonały się w ciągu kilku miesięcy.

Czy te zmiany wpływają również na realizowane przez Państwa firmę projekty?

Oczywiście, pojawiły się projekty o całkiem nowych funkcjach. Podam kilka przykładów. Ciekawym rozwiązaniem na czasie jest wykorzystanie monitorów do sterowania ruchem w sklepie. Dzięki zastosowaniu kamer termowizyjnych można chociażby w czasie rzeczywistym sprawdzać temperaturę ciała osób w obiekcie, tworzyć analizę kolejki do kasy, i na tej podstawie wyświetlać na monitorze ostrzeżenia o przekroczeniu ilości limitu osób przebywających w obiekcie, lub zarządzać tym, co się dzieje w strefie kasowej.

Wiele urządzeń i systemów koncentruje się teraz na kwestiach bezpieczeństwa i higieny.

To prawda. Nowym produktem uzupełniającym nasze portfolio stały się dozowniki płynu do dezynfekcji rąk SOLIX Easy Clean. Często mają one dodatkowy monitor wyświetlający informacje lub są połączone z tabletem sprawdzającym temperaturę osoby wchodzącej do danego obiektu. Szerokie zastosowanie w tym zakresie mają również kamery termowizyjne, które mogą sterować bramkami wejściowymi po sprawdzeniu temperatury i założenia maski u osoby wchodzącej. Tak jak mówiłem, obecnie dla wszystkich priorytetem stało się bezpieczeństwo.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Firmy

digital signage
Solix dostarcza systemy zarządzania monitorami online, które pozwalają na analizę zachowań klientów oraz dopasowywanie wyświetlanych informacji do wieku i płci…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top

Informacje

Projekty

Najemcy

Firmy

Informacje

Projekty

Typ obiektu

Liczba miejsc parkingowych

Liczba lokali

Status Inwestycji

Powierzchnia GLA w m2

Województwo

Najemcy

Typ sieci

Liczba wszystkich sklepów

Firmy

Typ firmy