PARTNERZY PORTALU

VRG inwestuje w rozwój e-sklepów i usprawnienie procesu logistycznego.

radoslaw-jakociuk-wiceprezes-vrg-wywiad

Podobnie jak cała branża handlowa VRG zmaga się z ograniczeniami sprzedaży i dynamicznymi zmianami w kluczowym dla wyników spółki okresie pomiędzy Black Friday i świętami Bożego Narodzenia. W sklepach online marek VRG trwają intensywne wyprzedaże. Mimo ostrożnych prognoz dotyczących oczekiwanego ruchu w salonach, Grupa jest w pełnej mobilizacji, aby jak najlepiej wykorzystać moment powrotu klientów do galerii handlowych.

– Na progu najważniejszego handlowego miesiąca roku jesteśmy gotowi pod kątem asortymentu, logistyki i organizacyjnym do obsłużenia zarówno ruchu w kanale e-commerce, jak i w salonach. Inwestujemy w ruch online, aby jak najlepiej wykorzystać momentum wygenerowane przez lock-down. Specjalne promocje będą czekać na konsumentów, którzy zdecydują się na wizytę w salonach. W magazynach przygotowaliśmy dodatkowe stanowiska pozwalające kompletować wysyłki dla e-sklepu w skali, którą obsługiwaliśmy w okresach największych peaków sprzedażowych pierwszego lock-down, kiedy sprzedaż online rosła do poziomu kilkuset procent – mówi Radosław Jakociuk, wiceprezes VRG SA odpowiedzialny za działalność operacyjną grupy i piony marek.

– Jesteśmy realistami i oceniamy, że ruch w galeriach handlowych pozostanie na poziomie znacznie niższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Nasze doświadczenie pokazuje jednak, że potrafimy dobrze wykorzystać obecność klientów w sklepach, czego dowodem są pozytywne dane z konwersji w trzecim kwartale – dodaje Radosław Jakociuk.

Black Friday w czasach zarazy

Tegoroczny Black Friday zaczął się dla marek VRG na początku listopada. Odpowiedzią firmy na administracyjny lock-down sklepów było natychmiastowe uruchomienie promocji wspierających sprzedaż w Internecie we wszystkich sklepach Grupy VRG. Marki odzieżowe (Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler) oferują promocje na Black Friday, a w sklepie online marki jubilerskiej W.Kruk pojawiła się oferta świątecznych wyprzedaży.

– Wszystkie marki należące do VRG ruszyły z promocjami i jesteśmy zadowoleni z poziomu sprzedaży, jaki generowaliśmy w online w tym trudnym czasie. Jednocześnie bardzo cieszy nas, podobnie jak wszystkich handlowców, decyzja o otwarciu galerii handlowych w okresie przed świętami. Bez możliwości obsługi klientów w obu kanałach, online i offline, byłoby nam bardzo trudno wypracować satysfakcjonujące wyniki. Otwarcie sklepów stacjonarnych oznacza, że scenariusz bazowy zakładający utratę rok do roku do 25 proc. sprzedaży w grupie jest realistyczny – mówi Michał Zimnicki, wiceprezes zarządu VRG SA, CFO.

Sprzedaż w warunkach specjalnych

Zgodnie z regulacjami rządowymi, sprzedaż w salonach odzieżowych i jubilerskich VRG będzie prowadzona w najbliższych tygodniach z zachowaniem najwyższego reżimu sanitarnego. Jednak pandemia oznacza konieczność stosowania specjalnych warunków nie tylko w handlu stacjonarnym. W warunkach wzmożonego ruchu, silnej konkurencji i wysokich oczekiwań klientów odnośnie procesu i doświadczenia zakupowego, spółka VRG poczyniła istotne inwestycje w rozwój e-sklepów i usprawnienie procesu logistycznego.

Firma wdrożyła nowy silnik do sklepu internetowego i udostępniła aplikacje sprzedażową Wólczanki. Szykuje się do analogicznych zmian w innych markach. Inwestycja w infrastrukturę sklepów i optymalizacja procesu logistycznego oraz obsługi zwrotów pozwala VRG odważniej inwestować również w ruch.

Jak deklaruje Radosław Jakociuk, VRG przygląda się kolejnym innowacjom, które łączyłyby możliwości online i offline w procesie zakupowym. – Planujemy rozwój wszystkich naszych e-sklepów, również dla marek Vistula i Bytom. Tempo i zakres kolejnych wdrożeń będzie jednak w dużym stopniu zależało od tego, w jakiej sytuacji epidemicznej będziemy w kraju, a co za tym idzie, jaka będzie sytuacja gospodarki i samej spółki – podkreśla wiceprezes.

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Najemcy

odzież męska
144 lokalizacji
Polska sieć modowa z ofertą dla mężczyzn. Marka należy do Vistula Group S.A. Vistula Group kontynuuje tradycję krakowskich zakładów odzieżowych…
Baza danych

Firmy

VRG S.A. to spółka powstała z połączenia Vistula Group ze spółką Bytom. Oficjalne przejęcie 100 proc. udziałów spółki Bytom przez…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top

Informacje

Projekty

Najemcy

Firmy

Informacje

Projekty

Typ obiektu

Liczba miejsc parkingowych

Liczba lokali

Status Inwestycji

Powierzchnia GLA w m2

Województwo

Najemcy

Typ sieci

Liczba wszystkich sklepów

Firmy

Typ firmy