PARTNERZY PORTALU

Libero Katowice stabilnym i atrakcyjnym miejscem dla biznesu

Czas pandemii jest dla galerii handlowych niewątpliwie trudny. Co więcej, rok 2020 przynosi także zmiany w dotychczasowych trendach zakupowych na korzyść e-commerce. Obecna sytuacja zmusza więc do zaciętej walki o klienta i aktywnych form wsparcia najemców, których zdecydowanym liderem jest Libero Katowice.

Libero Katowice jest miejscem o dużym potencjale wyróżniającym się w aglomeracji śląskiej. Zauważamy je nie tylko poprzez unikalną ofertę rozrywkową i gastronomiczną, ale także różnorodność i atrakcyjność brandów. Doskonały dobór najemców przyciąga odwiedzających i jednocześnie jest atrakcyjny dla nowych, potencjalnych partnerów. Do tego galeria realizuje odpowiednio skomponowaną, przemyślaną strategię działalności na podstawie trafnie zdiagnozowanych potrzeb najemców. Jest ona na bieżąco dostosowywana do aktualnych wydarzeń. Czy właśnie to zdecydowało o tak łagodnym „przejściu” pierwszego lockdownu, błyskawicznym odbiciu po majowym otwarciu i pozyskiwaniu nowych partnerów, podczas gdy sytuacja w branży była niepewna?

– Od początku działania za cel przyjmujemy, aby marka Libero rosła w świadomości klientów oraz partnerów biznesowych. Jesteśmy nastawieni na bliską współpracę z naszymi najemcami, realnie wspierając ich biznes. W tym celu działamy kompleksowo – wspieramy najemców od strony technicznej, realizujemy efektywne akcje marketingowe, ale przede wszystkim jesteśmy elastyczni i otwarci na ich indywidualne potrzeby. Taki model współpracy jest satysfakcjonujący dla obu stron. Najemcy są przywiązani do marki Libero, a dzięki wypracowanym porozumieniom po pierwszym lockdownie z kompletem najemców powitaliśmy ponownie klientów. Co więcej, dołączyły do nas także nowe, znaczące marki – mówi Tomasz Domoń, dyrektor regionalny ds. wynajmu w Echo Investment.

Błyskawiczna odbudowa wyników po pierwszym lockdownie

Wiosenne restrykcje boleśnie dotknęły każdą z funkcjonujących w Polsce galerii handlowych. Tymczasem Libero Katowice błyskawicznie przystąpiło do przeciwdziałania efektom kryzysu. W rezultacie podjętych działań już w maju galeria ponownie zaczęła tętnić życiem. Swoje sklepy i punkty usługowe otwarło 98 proc. najemców, a przyjęta strategia zaowocowała wyższymi wynikami
w stosunku do badań sprzed roku. Największe zyski zanotowały branże elektroniczna, spożywcza, drogerie oraz jubilerzy. Wskaźnik odwiedzalności z II połowy maja stanowił już 70 proc. wartości w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. Współczynnik odwiedzin, a co za tym idzie obroty sprzedawców, rosły z dnia na dzień, by jeszcze w maju osiągnąć poziom ok. 80 proc. w stosunku do okresu sprzed pandemii. Co więcej, w kolejnych miesiącach wyniki te dynamicznie wzrastały. W szczytowym momencie, czyli w sierpniu, obroty najemców były już o 12 proc. wyższe niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. Na uwagę zasługuje fakt, że podczas gdy w innych galeriach pojawiały się puste lokale, korzystna sytuacja najemców Libero przyciągnęła do galerii nowych
partnerów. Do grona najemców zaraz po pierwszym lockdownie dołączył szwedzki KappAhl z kultową linią Newbie czy ostatnio słynąca z tradycyjnych wypieków oraz wyrobów cukierniczych Piekarnia Wygorzele. Druga fala pandemii w październiku przyniosła ponowne restrykcje, skutkiem czego większość stacjonujących w galeriach najemców raz jeszcze zmuszona została do czasowego zawieszenia działalności.

– Do pierwszego lockdownu bardzo dobrze się przygotowaliśmy i wraz z najemcami wypracowaliśmy satysfakcjonujące ścieżki porozumienia. W obecnej sytuacji również działamy wspólnie, wspieramy naszych partnerów i deklarujemy pomoc, a najemcy ufają nam w tej kwestii. To oznacza, że po zniesieniu restrykcji szybko wrócimy do normalnego działania – mówi Aleksander Poltier, manager ds. marketingu Libero.

Synergia kanałów online i offline

Zaraz po wejściu w życie ostatnich restrykcji ograniczających działalność większości najemców Libero wdrożyło strategię omnichannel. Zgodnie z nią w obecnej sytuacji wszystkie dostępne kanały dotarcia i obsługi klienta, na każdym etapie, powinny ze sobą współpracować w celu zapewnienia wygody zakupów, a obecnie i zachowania zasad bezpieczeństwa. W porozumieniu z najemcami
na terenie centrum działalność rozpoczęła bezpieczna strefa odbioru – pick up point – umożliwiająca klientom komfortowy odbiór zamawianego w sieci towaru. Głównym założeniem przedsięwzięcia jest aktywizacja działalności najemców – zamawiane przez klientów zakupy z opcją odbioru w Libero realizowane są ze stanów magazynowych danych najemców. O rosnącej liczbie sklepów przyłączających się do akcji: Kupuj online, odbieraj w Libero oraz ich specjalnych ofertach klienci informowani są na stronie WWW oraz w mediach społecznościowych zapewniających ciągłą komunikację między Libero a liczną społecznością klientów.

Innowacyjny program lojalnościowy

Gdy wczesną jesienią pandemia znacząco przybierała na sile, a wraz z nią społeczny niepokój, Libero zdawało sobie sprawę ze zbliżającego się zagrożenia spadku obrotów najemców. W celu ochrony stabilnego funkcjonowania swoich partnerów pracownicy wszystkich działów rozpoczęli wspólną pracę nad skuteczną odpowiedzią na zbliżający się kryzys. Znacznie wcześniej trwały również prace nad przygotowaniem innowacyjnego programu lojalnościowego dla klientów. W efekcie w październiku, tuż przed ponownymi restrykcjami, wdrożono unikatową w swojej formie platformę korzyści Libero Katowice. Program umożliwia klientom dosłowne zarabianie na zakupach. Dzięki zainstalowanej aplikacji po zeskanowaniu paragonów procentowe zwroty za zakupy
sumują się na indywidualnym koncie klienta. Wysokość zwrotu uzależniona jest od typu najemcy – modowy, gastronomiczny etc. Biorąc pod uwagę widmo ewentualnego czasowego zawieszenia działalności, na początek Libero przyjęło za cel wsparcie branży fashion, oferując najwyższy procent zwrotu właśnie u tych najemców. Libero Złotówki stanowią równowartość realnych złotówek. Klienci wymieniają je na karty podarunkowe o wartości 50 lub 100 zł, a także rodzinne atrakcje.

Posiłki dla gastronomii

Libero Katowice określane jest mianem stabilnego i przyjaznego miejsca dla biznesu nawet w niezwykle trudnym czasie pandemii, w którym aktywnie budowany jest kapitał do ponownego otwarcia. Jednakże nic nie dzieje się bez przyczyny, galeria słucha potrzeb swoich partnerów i w elastyczny sposób dostosowuje do nich aktualną ofertę. Co więcej, zarząd galerii chętnie angażuje się w CSR-owe projekty wspierające i aktywizujące lokalną społeczność.

Podczas aktualnego kryzysu Libero Katowice nie pozostało także obojętne na trudną sytuację najemców gastronomicznych, decydując, że wsparcie właśnie tej branży stanowić będzie kolejny kluczowy cel galerii. W rezultacie wspólnych działań w życie weszła głośna, prospołeczna akcja o wdzięcznej nazwie Obiady Po Sąsiedzku. Główną rolę w najnowszej z inicjatyw Libero odegrał
kultowy już food truck, który zasłynął dzięki kwietniowej akcji rozdania ponad 10 tys. maseczek ochronnych. W swojej listopadowej odsłonie fioletowy pojazd wcielił się w rolę dostawcy pełnowartościowych dań obiadowych prosto od gastronomicznych najemców Libero. Każdego dnia food truck pojawiał się w jednej z katowickich dzielnic i dostarczał ok. 130 obiadów. Co ważne, do każdego z posiłków galeria dopłacała 80 proc. wartości. Najemcy gastronomiczni otrzymali realne wsparcie, a mieszkańcy kupowali pełne dania obiadowe w symbolicznej cenie 5 zł. Akcja cieszyła się ogromnym entuzjazmem lokalnych mieszkańców, którzy licznie witali wysłannika Libero. W obliczu tak ogromnego zainteresowania koniecznym okazało się ograniczenie liczby
wydawanych posiłków do dwóch na osobę. Dzięki temu zabiegowi każdy z nierzadko setki chętnych mógł liczyć na zakup ulubionego dania w tak okazyjnej cenie.

Pomysłowa inicjatywa niewątpliwie przypadła do gustu także ogólnopolskich mediów, czego dowodzi blisko 30 obszernych publikacji. Wsparcie partnerów oraz samych klientów to jednak nie wszystko, co niosła w sobie najnowsza z akcji CSR. Libero Katowice pamięta o swoim otoczeniu oraz osobach w potrzebie. W tym celu postanowiło również wesprzeć podopiecznych organizacji charytatywnych, przekazując im ponad 150 w pełni sfinansowanych posiłków.

Libero Katowice to stabilne miejsce dla nowoczesnego biznesu, który myśli o k rok do przodu i konsekwentnie spełnia założony cel pomimo kryzysu. Obecnie końca obostrzeń jeszcze nie widać, ale na horyzoncie pojawia się już zimowa odsłona Libero, a wraz z nią kolejne pomysłowe wydarzenia wspierające zarówno partnerów, jak i klientów galerii. Prognozuje się, że tak kreatywne podejście
zaowocuje ponownym odbiciem przy łagodzeniu restrykcji dla całej branży.

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Projekty

galeria handlowa
42 000 m2
Kompleks handlowo-rozrywkowy na Śląsku, z ofertą ponad 150 sklepów i punktów usługowych, jednym z najnowocześniejszych multipleksów w kraju, kręgielnią, centrum…
Baza danych

Firmy

developer/inwestor
Echo Investment S.A. to jedna z największych w Europie firm inwestycyjno-deweloperskich. Spółka realizuje inwestycje w czterech głównych sektorach rynku nieruchomości:…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top

Informacje

Projekty

Najemcy

Firmy

Informacje

Projekty

Typ obiektu

Liczba miejsc parkingowych

Liczba lokali

Status Inwestycji

Powierzchnia GLA w m2

Województwo

Najemcy

Typ sieci

Liczba wszystkich sklepów

Firmy

Typ firmy