PARTNERZY PORTALU

[WYWIAD] Urszula Łatka-Styrkowiec, Echo Investment: trzy niedziele handlowe w grudniu to szansa na odrobienie choć części obrotów

Dodatkowy dzień na zakupy, szczególnie w tym intensywnym okresie przedświątecznym, to dla klientów duże ułatwienie i możliwość odpowiedniego zaplanowania cennego czasu. To bardzo ważne także ze względów bezpieczeństwa – rozwiązanie to pozwoli na rozładowanie wzmożonego ruchu klientów. W ten sposób klienci rozłożą zakupy w czasie, mogąc skorzystać aż z 3 niedziel handlowych. Z punktu widzenia najemców i centrów handlowych jest to duża szansa na odbudowanie choć części obrotów sprzed przymusowego zamknięcia – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl / SCF  Urszula Łatka-Styrkowiec Asset Manager Echo Investment

Od 28 listopada większość najemców ponownie otworzyła swoje sklepy w centrach handlowych. Jak Galeria Libero przygotowała się na przyjęcie większej liczby klientów w obowiązującym reżimie sanitarnym?

Urszula Łatka-Styrkowiec: W Libero Katowice z niecierpliwością czekaliśmy na ponowne powitanie klientów i powrót do normalnego funkcjonowania. Nasze działania podzieliliśmy na dwa obszary – bezpieczeństwo i wsparcie najemców w tym trudnym okresie, który odbił się na ich kondycji.

Priorytetem są dla nas wprowadzone rygorystyczne zasady reżimu sanitarnego, które gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa dla naszych klientów, jak i pracowników. Po pierwszym lockdownie pokazaliśmy, że potrafimy szybko i skutecznie dostosować się do nowej rzeczywistości, oferując bezpieczne i komfortowe zakupy. W Libero cały czas funkcjonuje kodeks bezpiecznych zakupów, aby klienci czuli się u nas wygodnie i przede wszystkim bezpiecznie. Ponadto, m.in. udostępnione zostały bezdotykowe dozowniki płynu do dezynfekcji, regularnie przeprowadzana jest dezynfekcja i zapewniona jest cyrkulacja powietrza. Na terenie galerii i w sklepach najemców dostępne są naklejki z zasadami bezpieczeństwa, a w systemie IMS nadajemy komunikaty dla odwiedzających. W kwestiach bezpieczeństwa, ściśle współpracujemy z najemcami.

Jakie w Libero podjęte zostały działania marketingowe?

US: W okresie zamknięcia galerii handlowych Libero wyróżniło się na rynku, zauważaną i docenianą przez klientów aktywnością w obszarze CSR – wsparcia naszych najemców gastronomicznych i organizacji pozarządowych. Skupowaliśmy pełnowartościowe posiłki od restauracji na terenie Libero, a następnie nasz kultowy food truck sprzedawał mieszkańcom Katowic obiady za symboliczne 5 zł. Ponad 150 obiadów przekazaliśmy do organizacji pomagających innym. Rozdawaliśmy również vouchery o wartości 10 zł do wykorzystania przy zamówieniach z restauracji Libero na wynos. Przedsięwzięcie doceniły także media, które chętnie o niej informowały – ukazało się niemal 60 publikacji. Teraz rozpoczynamy kolejne akcje dla naszych klientów. Food truck Libero ponownie wyruszył na ulice Katowic, tym razem rozwożąc gorącą czekoladę i zapraszając klientów na zakupy. Dla pierwszych 3000 osób przygotowaliśmy świąteczny prezent – vouchery o wartości 15 zł, które obowiązywać będą przy zakupach za min. 100 zł. Nasi klienci od października mogą też korzystać z unikatowej w swojej formie platformie lojalnościowej, która umożliwia klientom dosłowne zarabianie na zakupach. Do tego przygotowaliśmy cały szereg świątecznych aktywności, jak pakowanie prezentów, które rozszerza customer service czy rozdawanie choinek za zakupy. Na Placu do Radości z kolei zaparkuje food truck, który serwował będzie grzane wino dla klientów. Podejmując różnorodne działania, staramy się, aby klienci wiedzieli, że Libero znaczy coś więcej. 

Dla centrów handlowych i ich najemców grudzień to jeden z najważniejszych miesięcy w roku. Czy liczycie na poprawę wyników sprzedaży i rosnące parametry odwiedzalność?

US: Mijający rok jest trudnym okresem dla centrów handlowych, ale liczymy, że działania, które realizować będziemy w grudniu, pozwolą odbudować wyniki i stymulować ruch klientów. Pierwszy weekend otwarcia już pokazał, że nasi klienci czekają na przedświąteczne zakupy i kolejne promocje. Libero jednak już wcześniej opracowało dedykowaną strategię działań, odnoszącą się do potrzeb zarówno klientów, jak i samych najemców, która na bieżąco dostosowywana była do zmieniającej się obecnie rzeczywistości. Unikatowe akcje pro-sprzedażowe, nagradzające konsumentów atrakcyjnymi benefitami, w znacznym stopniu wspierały właścicieli sklepów. Stanowiły także skuteczną metodę na poprawę ich kondycji po pierwszym lockdownie. Przyjęta strategia sprawiła, że już na przełomie maja i czerwca, poziom wyników Libero został niemal wyrównany w stosunku do statystyk sprzed okresu pandemii, by w szczytowym momencie sierpniu osiągnąć jeszcze wyższe wyniki, co wydawało się praktycznie niemożliwie. Podobne, choć ostrożne prognozy, stawiamy obecnie, ale filozofia Libero podpowiada, że sukces budują stałe, przemyślane i odpowiednio zorganizowane aktywności spełniające potrzeby klientów i najemców.

W grudniu klienci będą mogli zrobić zakupy w trzy niedziele handlowe. Jakie to ma znaczenie dla centrum handlowego Libero?

US: Dodatkowy dzień na zakupy, szczególnie w tym intensywnym okresie przedświątecznym, to dla klientów duże ułatwienie i możliwość odpowiedniego zaplanowania cennego czasu. To bardzo ważne także ze względów bezpieczeństwa – rozwiązanie to pozwoli na rozładowanie wzmożonego ruchu klientów. W ten sposób klienci rozłożą zakupy w czasie, mogąc skorzystać aż z 3 niedziel handlowych. Z punktu widzenia najemców i centrów handlowych jest to duża szansa na odbudowanie choć części obrotów sprzed przymusowego zamknięcia. Kolejny dzień handlowy w połączeniu z dedykowanymi aktywnościami wobec klientów może stymulować sprzedaż i generować zainteresowanie ofertą.

Rozmawiał: Wojciech Wojnowski

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Projekty

galeria handlowa
42 000 m2
Kompleks handlowo-rozrywkowy na Śląsku, z ofertą ponad 150 sklepów i punktów usługowych, jednym z najnowocześniejszych multipleksów w kraju, kręgielnią, centrum…
Baza danych

Firmy

developer/inwestor
Echo Investment S.A. to jedna z największych w Europie firm inwestycyjno-deweloperskich. Spółka realizuje inwestycje w czterech głównych sektorach rynku nieruchomości:…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top

Informacje

Projekty

Najemcy

Firmy

Informacje

Projekty

Typ obiektu

Liczba miejsc parkingowych

Liczba lokali

Status Inwestycji

Powierzchnia GLA w m2

Województwo

Najemcy

Typ sieci

Liczba wszystkich sklepów

Firmy

Typ firmy