PARTNERZY PORTALU

Galeria Jurajska wprowadziła najwyższy poziom reżimu sanitarnego

Aplikacja, dzięki której z domu można sprawdzić, czy są wolne miejsca na parkingu, limity w sklepach i centrum handlowym, 50 dyfuzorów z płynem i stały nawiew powietrza z zewnątrz na pasaż. Galeria Jurajska wznowiła działalność, ale w jeszcze wyższym niż na wiosnę reżimie sanitarnym.

Centra handlowe w całej Polsce wróciły do życia. Wraz z otwarciem sklepów, wrócili także klienci. Także w Galerii Jurajskiej od kilku dni znów można zrobić zakupy w prawie 200 sklepach. Czynne są także wszystkie punkty usługowe. Jeśli jednak ktoś myśli, że galeria działa jak kiedyś, może się rozczarować.

– Centrum handlowe znów jest otwarte, ale działa w najwyższym, bardzo surowym reżimie sanitarnym. Na terenie galerii, a także w sklepach obowiązują dziś ściśle przestrzegane limity 1 klienta na 15 m kw. Do samej Galerii Jurajskiej może wejść jednocześnie maksymalnie 4130 osób, z kolei o tym, ile osób może przebywać w sklepie informują stosowne komunikaty – mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Znacznie mniej kupujących

Jak ocenia przedstawicielka Galerii Jurajskiej, limity i ograniczenia działają. Od otwarcia centrum handlowego w sobotę, Galeria Jurajska ani razu nie zbliżyła się do górnej ich granicy. Oznacza to, że klienci na terenie centrum handlowego są wciąż mocno rozproszeni. W sobotę, kiedy to sklepy organizowały promocje Black, klientów było aż o 40% mniej niż w roku ubiegłym!

– Na bieżąco monitorujemy ruch na pasażu. W dopilnowaniu limitu w galerii pomaga nam nowoczesny system liczący oparty na kamerach, informując nas o tym, czy zbliżamy się do maksymalnej liczby. W ten sposób jesteśmy w stanie szybko reagować, prosząc np. klientów o chwilę cierpliwości przed wejściem. Póki co jednak, taka sytuacja nie musiała mieć miejsca – mówi Borecka Suda.

Nad ruchem czuwają także pracownicy sklepów i sklepowa ochrona. Kontroluje ona na bieżąco, ile osób obecnie przebywa w lokalu danej marki i czy ta liczba zgadza się z ustanowionym limitem. Jeśli ten jest przekroczony i powstaje kolejka, również dopilnowywane jest, aby był w niej zachowany odpowiedni dystans między oczekującymi. Dodatkowo przed sklepami najchętniej odwiedzanych marek znaleźć można specjalne oznakowani na podłodze, pokazujące w jakiej odległości (m.in. 1,5 m) powinno się stać oczekując na wejście.

Mając na uwadze bezpieczeństwo, centrum handlowe rezygnuje także z zachęt do odwiedzania. – W tym roku po raz pierwszy nie promowaliśmy Black Week czy Black Friday, mimo iż nasi najemcy indywidualnie organizowali akcje. Zrezygnowaliśmy także z kampanii reklamowej zachęcającej do zakupów po otwarciu obiektu. Taką decyzję też podjęliśmy odnośnie kampanii świątecznej. Chcemy, aby nasi klienci odwiedzając nas realizowali – konkretne, celowe i zaplanowane potrzeby zakupowe – mówi.

Dyfuzory, klimatyzacja, aplikacja – reżim wykracza poza ten rządowy

Ale to nie jedyne działania Galerii Jurajskiej, podejmowane od czasu zniesienia lockdownu. Dla klientów obiekt przygotował aż 50 dyfuzorów z płynem odkażającym, które rozstawione są na terenie całej galerii. W centrum działają także „czystozaury”, specjalne punkty dezynfekcji dla dzieci z niepodrażniającym skórę płynem. Obiekt realizuje także kampanię informacyjną, która przypomina na każdym kroku  o zasadach, a zwłaszcza o dezynfekcji, dystansie i maseczkach.

– Do bezpiecznej obsługi klienta jesteśmy przygotowani od miesięcy. Teraz jednak jeszcze bardziej zaostrzamy procedury związane z dezynfekcją, czystością czy informacją. Reżim sanitarny, który dziś obowiązuje w Galerii Jurajskiej, wykracza daleko poza zalecenia WHO, organizacji Safe Shopping Center,  Głównego Inspektoratu Sanitarnego czy Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. To już kilkadziesiąt różnych rozwiązań, mających zapewnić ochronę kupującym – mówi Borecka-Suda.

Jednym z nich jest sposób, w jaki działa klimatyzacja na terenie Galerii Jurajskiej. Ta w trosce o bezpieczeństwo została tak przestawiona, aby aż 90 proc. powietrza było świeże, stale dostarczane z zewnątrz. Na każdym ciągu nawiewnym założone zostały też filtry. Ponadto w centrum  wciąż obowiązuje zasada parkowania co drugie miejsce postojowe, mimo iż od wiosny wiele centrów handlowych jej nie stosuje. Oznacza to, że nawet 50 proc. miejsc dla zmotoryzowanych wyłączone jest dziś z ruchu.

To nie koniec, bo galeria Jurajska namawia także klientów do korzystania z jej aplikacji parkingowej. Ta pozwala nie tylko znaleźć  szybko wolne miejsce postojowe, ale przede wszystkim umożliwia, jeszcze sprawdzenie w domu, ile miejsc jest wolnych. – Nasi klienci od dawna mają w rękach narzędzie, dające możliwość sprawdzenia, jaki ruch obecnie panuje w galerii. Widząc zapełniający się parking, mogą zdecydować np. że przyjadą na zakupy później – tłumaczy.

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Projekty

galeria handlowa
49 000 m2
Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. mkw. GLA). W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów…
Baza danych

Firmy

developer/inwestor
Grupa GTC jest deweloperem i inwestorem działającym w sektorze nieruchomości, na rynku polskim oraz stolicach Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadzi działalność w…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top