PARTNERZY PORTALU

Empik zadowolony z wyników sprzedaży podczas Black Friday

W tegoroczny Czarny Piątek zainteresowanie ofertą sklepu Empik.com pobiło wszelkie rekordy. Taki wynik potwierdzają też wcześniejsze deklaracje z badania SW Research przeprowadzonego w dniach 12-18.11.2020 r. na zlecenie Empiku przez agencję SW Research

Ostatni tydzień listopada z roku na rok przyciąga coraz więcej klientów do sklepów internetowych. Na Empik.com w Czarny Piątek sprzedaż znacznie przebiła ubiegłoroczny wynik. Zakupu dokonywano średnio co sekundę. Co ciekawe – niemal połowa zamówień (46 proc.) została złożona za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Zdecydowanie najczęściej klienci sięgali po książki. Wśród 10 najpopularniejszych produktów znalazło się aż sześć pozycji z tej kategorii. Tym samym potwierdziły się deklaracje konsumentów z badania SW Research, w którym książka została wskazana jako jeden z pięciu najbardziej pożądanych oraz najczęściej kupowanych przez Polaków upominków bożonarodzeniowych.

Wyjątkowe okazje przyciągnęły również klientów do sklepów stacjonarnych – liczba odnotowanych transakcji w salonach Empiku podwoiła się w porównaniu do średniej z wcześniejszych dwóch tygodni. Klienci odwiedzają salony także po to, by odebrać paczki z Empik.com. Możliwość łączenia różnych kanałów (online i offline), jak wynika z badania, bardzo im odpowiada – z takiej formy dostawy skorzystano przy ponad ⅓ zamówień. Zresztą listopadowe badanie pokazało, że sklepy stacjonarne pozostają istotnym kanałem zakupu prezentów: 21 proc. klientów zadeklarowało zakup offline przynajmniej części upominków, a kolejne 20 proc. chciałoby w ten sposób nabyć wszystkie prezenty. Przewagą zakupów tradycyjnych, według ankietowanych, jest przede wszystkim fakt, że mogą obejrzeć produkt przed zakupem (56 proc.); cenią też to, że produkt od razu zabierają ze sobą (42 proc.). Wskazali także, że w taki sposób po prostu łatwiej jest wybrać im prezent (42 proc.).

Empik stawia na hybrydowy model sprzedaży

31 proc. respondentów badania deklaruje, że przy zakupach prezentów będzie korzystać zarówno ze sklepów stacjonarnych, jak i tych online.

– Nasze wewnętrzne obserwacje i wyniki badania SW Research dla Empiku utwierdzają nas w przekonaniu, że współcześni konsumenci doceniają synergię zalet, jaką daje połączenie zakupów stacjonarnych z internetowymi. Nastawienie na omnikanałowość przynosi rozwiązania podnoszące komfort zakupów. Dlatego w Empiku oferujemy m.in. usługę ekspresowej rezerwacji produktów oraz bezpłatny odbiór zamówień ze wszystkich 16 kategorii z naszej platformy, nie tylko w salonach stacjonarnych, ale i w tysiącach innych punktów w całym kraju – komentuje Szymon Bujalski, Dyrektor E-commerce w Empiku.

E-sklepy są cenione za wygodę (55 proc.), możliwość dokonywania zakupów bez wychodzenia z domu (51 proc.), a także oszczędność czasu (49 proc.). Istotna jest również duża różnorodność produktów w jednym miejscu (38 proc.) – np. w przypadku sklepu internetowego Empik oferta obejmuje kilkanaście kategorii, w tym kosmetyki, sport, AGD czy Strefę Design.

Niemal ¼ ankietowanych zadeklarowała zakup świątecznych prezentów już przy okazji Black Week, a więc ze sporym wyprzedzeniem, ale co dziesiąty pytany zajmie się upominkami tuż przed Wigilią. 7 proc. Polaków kilka prezentów kupi wcześniej, ale większość skompletuje na ostatnią chwilę. Biorąc pod uwagę, że niemal połowa “mikołajów” będzie się posiłkować listami stworzonymi przez obdarowywanych, nie powinno być z tym problemu.

Badanie przeprowadzono w dniach 12-18.11.2020 r. na zlecenie Empiku przez agencję SW Research, na reprezentatywnej próbie N=1014 Polaków w wieku 18-65 lat.

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Najemcy

księgarnia - prasa
291 lokalizacji
Sieć salonów Empik oferuje mix produktów: książki, muzykę, filmy, gry i programy multimedialne, prasę, produkty art&pap, artykuły edukacyjne, gadżety, produkty…
Baza danych

Firmy

retailer
Spółka Empik powstała w 1991 roku, przejmując istniejące od 1948 roku Kluby Międzynarodowej Prasy i Książki. Empik to obecnie największa…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top

Informacje

Projekty

Najemcy

Firmy

Informacje

Projekty

Typ obiektu

Liczba miejsc parkingowych

Liczba lokali

Status Inwestycji

Powierzchnia GLA w m2

Województwo

Najemcy

Typ sieci

Liczba wszystkich sklepów

Firmy

Typ firmy