PwC: zachowania polskich konsumentów uległy zmianie

zakupy-klient-footfall-sklep-galeria

Firmy muszą nie tylko na nowo zdobyć zaufanie konsumentów w tej nowej, nieprzewidywalnej rzeczywistości, ale również zapewnić jak najwyższą jakość i dostępność swoich produktów czy usług przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej dbałości o zdrowie, bezpieczeństwo i doświadczenia zakupowe konsumenta – uważa Krzysztof Badowski, Partner w PwC.

Raport „Nowy obraz polskiego konsumenta” jest próbą odpowiedzi na pytanie jak pandemia wpłynęła na postawy i zachowania Polaków w sześciu obszarach: zachowań zakupowych, rozrywki, pracy, usług transportowych, zdrowia i samopoczucia, technologii oraz ekologii i zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo pokazuje także perspektywę polskiego społeczeństwa w kontekście globalnego badania PwC – Global Consumer Insights Survey 2020.

– Wszyscy jesteśmy konsumentami, a ostatnie miesiące pokazały, że otaczający nas świat, rynek, firmy, ale również my jako klienci już nie jesteśmy tacy sami. Zmiana naszych zachowań dokonała się na wielu płaszczyznach – nie tylko samej ścieżki zakupowej, ale również w kontekście sposobu pracy, zakresu korzystania z technologii, transportu, wyboru rozrywki, czy troski o środowisko. Wiąże się to z wieloma wyzwaniami dla firm. Muszą one nie tylko na nowo zdobyć zaufanie konsumentów w tej nowej, nieprzewidywalnej rzeczywistości, ale również zapewnić jak najwyższą jakość i dostępność swoich produktów czy usług przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej dbałości o zdrowie, bezpieczeństwo i doświadczenia zakupowe konsumenta – mówi Krzysztof Badowski, Partner w PwC, lider zespołu dóbr konsumenckich i handlu detalicznego w CEE / CIS.

Zachowania zakupowe Polaków

Prawie dla wszystkich Polaków (93 proc.) ceny produktów i usług są istotne podczas dokonywania wyborów zakupowych, przy czym aż dla 43 proc. badanych przez pandemię COVID-19 ten czynnik stał się istotniejszy niż wcześniej.

– Polscy konsumenci z jednej strony odczuli spadek dochodów, z drugiej jednak spodziewają się, że ich wydatki w najbliższych miesiącach będą rosnąć. Z całą pewnością wpłynie to na siłę nabywczą naszego społeczeństwa. Dodając do tego fakt, że handel internetowy w dobie pandemii jest doceniany przede wszystkim ze względu na komfort i poczucie bezpieczeństwa jaki zapewnia, a do tego umożliwia łatwe wyszukiwanie produktów oraz ich porównanie (także pod względem cenowym), możemy się spodziewać wzrostu ważności tego kanału dla producentów, dystrybutorów oraz sprzedawców – komentuje Izabela Wisłocka, Menedżer w PwC, ekspert ds. transformacji cyfrowej.

Facebook
LinkedIn

PARTNERZY PORTALU

Informacje partnerów portalu

Najnowsze informacje

Scroll to Top