PARTNERZY PORTALU

[KOMENTARZ] Grzegorz Pękalski, Karuzela Holding: szybki powrót klientów Karuzel był miłym zaskoczeniem

Nie ma wątpliwości, że klienci centrów handlowych w Polsce bardzo poważnie traktują rekomendacje rządu dotyczące dystansu społecznego. W sytuacji, gdy zaczynają być rozpowszechniane informacje o potencjalnym zagrożeniu, ewidentnie spada odwiedzalność centów handlowych – mówi Grzegorz Pękalski, członek zarządu, Karuzela Holding.

Odwiedzalność w obiektach Karuzela od maja do października 2020

Nie ma wątpliwości, że klienci centrów handlowych w Polsce bardzo poważnie traktują rekomendacje rządu dotyczące dystansu społecznego. W sytuacji, gdy zaczynają być rozpowszechniane informacje o potencjalnym zagrożeniu, ewidentnie spada odwiedzalność centów handlowych. Było to wyraźnie widać na wiosnę, przed formalnym zamknięciem sklepów, gdy na 3 tygodnie przed zarządzeniem zamknięcia, odwiedzalność na skutek informacji o zagrożeniu, zaczęła spadać osiągając ok. 60 proc. tej z poprzedniego roku. Taki sam trend, choć krótszy, ukształtował się w ostatnim tygodniu października, gdy wskaźniki zachorowań zaczęły osiągać swoje maksyma a propaganda rządowa zaczęła intensywnie przypominać o możliwym ograniczeniu handlu i apelować o zwiększenie dystansu społecznego.

Szybki powrót klientów Karuzel

Po ponownym otwarciu obiektów odwiedzalność wszystkich Karuzel w stosunku do odpowiednich miesięcy z poprzedniego roku kształtowała się następująco: maj-75 proc., czerwiec-86 proc., lipiec-103 proc., sierpień-96 proc., wrzesień-98 proc., październik-86 proc. lub 94 proc. jeśli nie liczyć ostatniego tygodnia października, gdy informacje o zakażeniach zatrzymały ludzi w domach. Szybki powrót klientów Karuzel był miłym zaskoczeniem co dobrze rokuje na kolejne otwarcie po jesiennym lockdown’ie, zwłaszcza jeśli uwzględni się zwiększenie spółczynnika konwersji dla sklepów rozumiany jako stosunek liczby klientów robiących zakupy do liczby wszystkich odwiedzających.

Trudno oczywiście, na podstawie tego przykładu, odnosić się do całego rynku obiektów handlowych w Polsce, ale dane powyższe są pewnym wyznacznikiem dla parków handlowych w mniejszych miastach. Centra handlowe Karuzela działają w miastach od 25 tys. do 50 tys. mieszkańców i są obiektami typu convenience o powierzchni od 7 tys. do 12 tys. mkw. GLA.

Autorem komentarza jest Grzegorz Pękalski, Prezes Zarządu Karuzela Holding

Facebook
LinkedIn

Informacje partnerów portalu

Projekty

park handlowy
21 000 m2
Karuzela Ełk Park Handlowy jest największym regionalnym centrum handlowym, zlokalizowanym przy głównej obwodnicy, dwupasmowej trasie nr 65 kierunek Warszawa –…
Baza danych

Firmy

developer/inwestor
Firma Karuzela Holding specjalizuje się w obsłudze rynku nieruchomości handlowych na terenie całej Polski. Karuzela Holding w swych działaniach koncentruje…
Baza danych

Najnowsze informacje

Scroll to Top

Informacje

Projekty

Najemcy

Firmy

Informacje

Projekty

Typ obiektu

Liczba miejsc parkingowych

Liczba lokali

Status Inwestycji

Powierzchnia GLA w m2

Województwo

Najemcy

Typ sieci

Liczba wszystkich sklepów

Firmy

Typ firmy