scf-news-retailnet-pl-logo-white.svg

[WYWIAD, część II] Monika Alicka, ST Plaza Management: będzie inaczej, ale to nie znaczy, że gorzej

monika-alicka-plaza-centers-portret

Nasze potrzeby nie uległy zmianom – nadal chcemy modnie się ubrać, prowadzić życie towarzyskie, nie rezygnować z hobby i aktywności. Centra handlowe tak samo jak przed pandemią będą te potrzeby zaspokajać i pozostaną ważnym elementem tkanki miejskiej – mówi w II części rozmowie z redakcją Retailnet.pl / SCF News Monika Alicka, Leasing and Marketing Director, ST Plaza Management.

Pierwszą część wywiadu można przeczytać TUTAJ. Wywiad został przeprowadzony przed ogłoszeniem decyzji o ponownym zamknięciu części sklepów w galeriach handlowych.

Jedną z kluczowych kwestii jest obecnie szybkie odbudowanie footfallu, co przełoży się oczywiście również na wyniki osiągane przez najemców. Jakie pomysły i działania marketingowe realizujecie w celu zachęcenia klientów do odwiedzenia zarządzanych przez Państwa galerii?

Na przełomie sierpnia i września we wszystkich centrach zorganizowaliśmy wystawę z figurami bohaterów komiksów i filmów, dla miłośników Marvela. W grudniu w Galerii Leszno i Suwałki Plaza rozpoczęliśmy przedświąteczne akcje z upominkami. Wysokie zainteresowanie klientów potwierdza, że udało nam się wykreować prawdziwą, bożonarodzeniową atmosferę, będącą odskocznią od niekoniecznie optymistycznej rzeczywistości.

Z kolei w Toruniu postanowiliśmy połączyć przyjemne z pożytecznym i wesprzeć lokalny rynek gastronomiczny. Klienci otrzymają vouchery za zakupy w galerii, które będą mogli zrealizować w wybranych lokalach – nie tylko tych znajdujących się w obrębie CH-R Toruń Plaza. Dodatkowo, jak co roku, nie zapominamy o naszych czworonożnych przyjaciołach. W ramach akcji “Choinka za karmę”, klienci otrzymają bożonarodzeniowe drzewko za zakup jedzenia dla zwierząt w sklepach naszych najemców.

W czasie pandemii handel w znacznym stopniu przeniósł się do e-commerce. Czy w przypadku akcji marketingowych i działań mających na celu budowanie wizerunku danego centrum kanał online – czyli w tym przypadku media społecznościowe – są równie ważne? 

W social mediach duży nacisk kładziemy na przedstawienie oferty najemców w ciekawy i nienachalny sposób. W Toruniu z uwagi na bezpieczeństwo zrezygnowaliśmy ze stacjonarnej akcji mikołajkowej. W jej miejsce przeprowadziliśmy konkurs na Facebooku, w którym dzieci z pomocą rodziców, pisały listy do Świętego Mikołaja.

Staramy się być społecznie odpowiedzialni i stawiamy nacisk na informacje o środkach bezpieczeństwa oraz o istotnych zmianach w funkcjonowaniu naszych sklepów. Dążymy do tego, by kanały SoMe były pierwszym – i rzetelnym –  źródłem informacji dla użytkowników. Zwiększyliśmy udział akcji wirtualnych w promocji centrów handlowych, m. in. po raz pierwszy wydając Magazyn Toruń Plaza online – także w postaci video.

Czy programy lojalnościowe to dobry sposób na przyciągnięcie klientów?

Na tym etapie mogę zdradzić, że pracujemy nad wprowadzeniem aplikacji mobilnej dla naszych wszystkich obiektów. Jednym z jej głównych założeń jest właśnie aktywizacja użytkowników poprzez zachęcanie do korzystania z programów lojalnościowych.

Wszyscy powtarzają jak mantrę, że po koronawirusie nic już nie będzie takie samo. Jak, Pani zdaniem, zmieni się rynek centrów handlowych? 

Część aspektów naszego życia może rzeczywiście nie wrócić w pełni do stanu sprzed pandemii lub też proces ten zajmie miesiące, a nawet lata. Powrót do pracy w biurach, udział w eventach, podróże czy pojawianie się w zatłoczonych przestrzeniach, może być już pewnego rodzaju wyjściem ze strefy komfortu. W gruncie rzeczy, nasze potrzeby nie uległy jednak zmianom – nadal chcemy modnie się ubrać, prowadzić życie towarzyskie, nie rezygnować z hobby i aktywności. Centra handlowe tak samo jak przed pandemią będą te potrzeby zaspokajać i pozostaną ważnym elementem tkanki miejskiej. Nie twierdzę, że nic się nie zmieni, na pewno będziemy musieli wspólnie z najemcami pracować bardzo ciężko, aby odbudować wyniki sprzed kryzysu i znaleźć nowe sposoby na przyciągnięcie klientów. Nie będzie tak samo, ale to nie znaczy, że będzie gorzej.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY
PULS RYNKU
SCF DATABASE

Projekty

Torun-Plaza
galeria handlowa
40 000 m2
Toruń Plaza to centrum handlowo-rozrywkowe o powierzchni najmu około 40 tys. mkw. Toruń Plaza zostało otwarte w listopadzie 2011 r.…
Baza danych

Firmy

ST Plaza Management to firma zajmująca się komercjalizacją i zarządzaniem obiektami handlowymi. Aktualnie w portfolio ma trzy centra handlowo-rozrywkowe -…
Baza danych
logo blue SCF News - Retailnet.pl-clear
Codzienny newsletter

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych: najemców, deweloperów i inwestorów.

* indicates required